چاپ کتاب: گزینه هایی برای صحافی Layflat

در مقابل، در یک کتاب چاپی با جلد، بلوک متن به ستون فقرات متصل نیست. آن را به یک “تصادف”، (همچنین “سوپر” یا “لاینر” نامیده می‌شود)، یک تکه گاز که در طول ستون فقرات کشیده شده و از هر دو طرف کمی به سمت بیرون کشیده شده است، ،بانده شده است. در کتاب محفظه‌ای، این فلپ‌های گازی به روکش‌های جلو و پشت (تخته صحافی) کتاب چاپی متصل می‌شوند و سپس با صفحات انتهایی و برگ‌های مگس (کاغذهای انتهایی) پوشانده می‌شوند.

این یک گزینه جالب است زیرا به راحتی می تو،د صفحات را اضافه یا حذف کنید. این همان ک،ورهایی است که شما در مدرسه داشتید. ک،ورها دارای عرض ستون فقرات متعددی هستند، بنابراین تعداد صفحات کتاب چاپی نباید مشکلی ایجاد کند. شما حتی می تو،د بلوک متن را چاپ کنید، آن را کوچک کنید، آن را در داخل ک،ور بسته قرار دهید و خواننده را وادار کنید محصول را مونتاژ کند.

صحافی کامل Layflat به همین ترتیب عمل می کند، اما به جای استفاده از تخته های ک،ور ضخیم (جلو، پشت و ستون فقرات که با پارچه یا چرم پوشانده شده است)، صحافی بلوک متن کتاب چاپی (همه امضاهای چاپ شده، جمع آوری شده و روی هم) را به یک صفحه متصل می کند. نوار گاز، که سپس آن را به لبه های جلو و پشت جلد (صحافی کامل) کاغذ می ،باند. فقط یک نوار کافی است (دقیقاً مانند جعبه صحافی).

3-حلقه بند

زم، که این روش صحافی را اختراع ،د، یک نفر واقعاً پول خود را به دست آورد. ظاهراً بادوام است (نگران بودم، بنابراین بررسی کردم). و واقعاً در رویکرد خود مانند صحافی موردی (گالینگور، صحافی نسخه) است.

غذای آماده

لبه صحافی کتاب با سوراخ های کوچکی به موازات تریم سوراخ شده و سیم پیچی به داخل این سوراخ ها وارد می شود. اگر در مدرسه از یک دفترچه یادداشت مارپیچ استفاده می کردید، می د،د که چیست. شما همچنین می د،د که سیم پیچ سیم می تواند به طور ناخواسته له شود. سیم مارپیچ در چند رنگ مختلف وجود دارد.

رنگ‌های وینیل پس‌زمینه متعدد هستند و حتی برخی از آنها دارای جیب‌های پ،تیکی شفاف هستند که با گرما به ،مت بیرونی ک،ور جوش داده می‌شوند تا به شما امکان وارد ، صفحات لغزنده را بدهد. به این م،ا که به جای چاپ روی صفحه نمایش سفارشی و متن در ،مت بیرونی ک،ور وینیل (که افزوده گر، است)، می تو،د صفحات تک رنگ 4 رنگ را چاپ کنید که می تو،د در جیب های روی جلد و پشت جلد (و ستون فقرات) قرار دهید. ) زیباسازی صحافی بدون پرداخت هزینه چاپ صفحه.

بنابراین بلوک متن اساساً روی لبه جلد جلو و پشت آویزان است و (در بیشتر موارد) به ستون فقرات (داخل ستون فقرات) متصل نیست.

وبلاگ تبادل صنعت چاپ شماره 12 از 40 وبلاگ برتر چاپ دیجیتال است که توسط FEEDSPOT انتخاب شده است.

فرآیند (تنها یکی از انواع صحافی layflat) Otabind نامیده می شود.

Wire-O

بلوک متن هرگز ستون فقرات را لمس نمی کند، بنابراین وقتی کتاب روی میز باز می شود صاف قرار می گیرد. در واقع، این گزینه اغلب برای کتاب‌های ع، (که شخصاً برای شما با استفاده از ع،‌هایتان چاپ می‌شود) در فروشگاه‌هایی مانند Costco استفاده می‌شود، زیرا صفحات باز (که کاملاً با یکدیگر همسو هستند) باعث می‌شوند ع،‌های کامل به نظر برسد که در ستون فقرات به هم متصل شده‌اند. اگر آنها یک ع، بزرگ، دو صفحه ای و کامل بودند. تجربه کلی نفس گیر است.

نقطه ضعف دیگر این است که به دلیل ماهیت یک سیم پیچ، صفحات رو به رو دقیقاً زم، که کتاب چاپی باز است و صاف قرار دارد، تراز نمی شوند. علاوه بر این، کویل ها فقط در اندازه های استاندارد (عرض) هستند که تعداد صفحات استاندارد را در خود جای می دهند. اگر این گزینه را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که چاپگر کتاب شما سیم پیچ های مارپیچی را ارائه می دهد که با طول کتاب شما مطابقت دارد.

این کار چندان مست،م کار دستی نیست (در مقایسه با اتصالات مک،کی که در بالا ذکر شد)، بنابراین هزینه کلی برای هر واحد، حتی برای اجراهای طول،‌تر پرس، نباید زیاد باشد.

Layflat Perfect Binding

انبوهی از انتخاب ها

اگر یک سیم پیچ صحافی GBC را به طور کامل باز کنید و صاف کنید، شبیه یک شانه می شود (از این رو نام آن). قلاب های این شانه از طریق سوراخ هایی که در بلوک متن کتاب حفر شده اند (ی،ی کار دستی) تغذیه می شوند. هنگامی که سیم پیچ ها به جای خود باز می گردند، سیم پیچی دارید که تمام صفحات کتاب را کنار هم نگه می دارد. چیزی که شما نیز دارید (که با اتصال Wire-O، سیم مارپیچ یا سیم پیچ پ،تیکی موجود نیست) یک ستون قابل چاپ است. از آنجایی که پ،تیک «حافظه» دارد، به جای خود بازمی گردد. بنابراین می‌تو،د صفحاتی را اضافه یا حذف کنید، اما در تجربه من در طول سال‌ها به نظر می‌رسد که صفحات همیشه بیرون می‌آیند، می‌افتند یا پاره می‌شوند.

با این حال، روش‌هایی که به کارهای دستی زیادی نیاز دارند گران خواهند بود (به طور کلی و بر اساس هزینه واحد، زیرا صرفه‌جویی در مقیاس برای کار دستی وجود ندارد). با در نظر گرفتن این موضوع، گزینه‌های layflat خودکار مانند Otabind می‌توانند به جبران آن کمک کنند.

ع، ،یداری شده از … www.depositp،tos.com

از سوی دیگر، اگر فقط به 200 نسخه (به تعداد دلخواه و کم) نیاز دارید، می تو،د صحافی وینیل، سیم پیچ پ،تیکی، سیم-O، سیم مارپیچ یا GBC را انتخاب کنید. اینها مخصوصاً برای کتاب‌های آشپزی و کتابچه‌های راهنما یا هر چیز دیگری که وقتی از هر دو دست برای چیز دیگری استفاده می‌کنید باید به آن مراجعه کنید، من، هستند.

Wire-O ف،ی است (مانند سیم مارپیچ)، اما از حلقه های دو سیم تشکیل شده است که به موازات یکدیگر هستند و به یک ستون ف،ی که در طول ستون فقرات قرار دارد، متصل می شوند. سیم دوتایی باعث می شود که اتصال قوی تر از سیم مارپیچ باشد و این واقعیت که حلقه های سیم با یکدیگر موازی هستند (به جای مارپیچ) باعث می شود صفحات روبروی یک کتاب چاپی باز در سراسر ناودان تراز شوند. همین مسائل در مورد هزینه کارهای دستی، تعداد صفحات و گزینه های رنگ صدق می کند.

این مانند سیم مارپیچ است، اما از پ،تیک ساخته شده است. بنابراین، “حافظه” دارد. اگر فشرده شود کمی له می شود، اما بلافاصله به حالت اولیه خود باز می گردد. این یک سود بزرگ است. باز هم، کار دستی گران قیمتی را شامل می شود، تنها در تعداد انگشت شماری رنگ وجود دارد، و باید مطمئن شوید که با تعداد صفحات کتاب چاپی شما مطابقت دارد.

در اینجا چگونه است. در یک کتاب با صحافی کامل، امضاهای چاپ شده روی هم در لبه صحافی بریده شده یا زمین می شوند. سپس روی لبه ستون فقرات بلوک متن ،ب زده می شود. در نهایت، یک جلد کاغذ به دور بلوک متن پیچیده می‌شود که به ستون فقرات و کمی از جلد جلو و پشت می‌،بد. سپس چاپگر کتاب کتاب را برش می دهد.

و در اینجا ویژگی ها / ویژگی ها / مزایای بیشتری وجود دارد:

  1. ،بی که در این فرآیند استفاده می‌شود، یک ،ب حرارتی با دوام استثنایی (،ب EVA، PVA یا PUR) است. بنابراین کتاب های چاپی مدت زیادی دوام می آورند و صفحات به راحتی بیرون نمی آیند.
  2. پوشش چندین بار (در ستون فقرات و به سمت بیرون از ستون فقرات به موازات لبه باند) نمره گذاری می شود. این امتیاز، همراه با این واقعیت که متن واقعاً به ستون فقرات متصل نیست، امکان یک کتاب بسیار انعطاف‌پذیر و بادوام را فراهم می‌کند که در هنگام باز شدن صاف قرار می‌گیرد.
  3. این فرآیند، به خصوص به دلیل ،ب خاص مورد استفاده، هنگامی که با “بریدگی” عمیق ،یب می شود (ب، بریدگی ها در لبه ،باندن امضاهای پرس تا شده برای اجازه دادن به ،ب واقعاً در داخل)، استحکام شگفت انگیزی را ارائه می دهد.

صحافی GBC یا شانه پ،تیکی

کویل پ،تیکی


این مطلب در تاریخ دوشنبه 11 دسامبر 2023 ساعت 4:25 بعد از ظهر منتشر شده است و در بخش صحافی ثبت شده است. شما می تو،د هر پاسخی را که به این ورودی داده می شود از طریق فید RSS 2.0 دنبال کنید. هر دو نظر و پینگ در حال حاضر بسته هستند.


منبع: https://www.printindustry.com/blog/2023/12/book-printing-options-for-layflat-binding/

یکی از مشتریان من این هفته بدون هیچ مشکلی با من تماس گرفت و در مورد گزینه هایی برای 50000 نسخه از یک کتاب چاپی 4 رنگی حاوی سوابق رای گیری از کاپیتول هیل پرسید. با این حال، او به کتاب نیاز داشت و می‌دانست که این قیمت را بالا می‌برد.

مهم نیست که چه کاری می خواهید در چاپ انجام دهید، معمولاً راه های مختلفی برای انجام آن وجود دارد.

من به مشتری خود گفتم که بیشتر گزینه ها به دلیل کار دستی گران هستند. اینها شامل اتصالات مک،کی مانند Wire-O، سیم مارپیچ، سیم پیچ پ،تیکی و GBC (یا اتصال شانه) می شود. همه این روش‌ها با حداقل اتوماسیون به صورت دستی انجام می‌شوند، بنابراین یک پرس 50000 دستگاهی، قیمت را بالاتر می‌برد، فراتر از هزینه اضافی چاپ جوهر 4 رنگ در سراسر متن کتاب. اما در اینجا چیزی است که من به مشتری خود گفتم (که همچنین به ،وان یک بررسی برای کار چاپ تجاری شما خواهد بود).

سیم مارپیچ