چاپ روی فلز، چوب و شیشه

چاپ روی وینیل و سپس ،باندن تصویر به چوب گزینه دوم است. و گزینه سوم چاپ روی صفحه سفارشی است، انتخاب ایده آل دیگری با توجه به ضخامت جوهر.

مسلماً، این گزینه‌ها به مسائل مربوط به طراحی داخلی و معماری می‌پردازند، در حالی که امکان چاپ روی لیوان‌های نوشیدنی، احتمالاً با این دو نوع جوهر نیز وجود دارد. جوهر چاپ روی صفحه نمایش سفارشی (یا جوهر دیجیتال UV) روی سطح شیشه قرار می گیرد، در حالی که جوهر سرامیکی مینا به شیشه ذوب می شود.

چنین فناوری چاپ روی چوب برای تصویربرداری دیجیتالی از تخته کف نیز مفید است. مواردی که باید در نظر داشته باشید این است که از نوع جوهری که استفاده می کنید، اینکه آیا محکم به زیرلایه می ،بد و چقدر بادوام خواهد بود، بسته به کاربرد مورد نظر آن است. (به ،وان مثال، تخته های کف چاپ شده باید نسبت به پانل های دیواری در برابر سایش مقاوم تر باشند.)

نکته ای که باید در نظر داشت این است که چاپ رنگ ساب نیاز به پایه پلی استر دارد، بنابراین ف، باید با پلی استر پوشانده شود (دقیقا مانند لباس هایی که در چاپ پارچه سابلیمیشن رنگ استفاده می شود).

از آنجایی که من یک ادم چاپ تجاری هستم، ذهنم روی چند فاصله کلیک کرد و متعجب بود که اثر هنری چگونه چاپ شده است. به گزینه های چاپ روی ف، و شیشه و حتی چاپ روی اقلام نامنظم مثل لیوان آبخوری هم فکر کردم.

به اندازه کافی قابل درک است، از آنجایی که شیشه یک بستر بسیار مسطح و غیر متخلخل است، ،بیدن جوهر یک چالش است. در تحقیقاتم در مورد محصولاتی مانند Pyrosil و Pyrotrack که باعث افزایش ،بندگی می شوند، یاد گرفتم. (در اصل، اینها به شیشه می ،بند تا پیوند بین شیشه و جوهر چاپ را تقویت کنند.)

ف، مانند شیشه است زیرا بستر فوق العاده صاف و همچنین غیر متخلخل است، بنابراین ،بندگی جوهر به زیرلایه چالش برانگیز است.

من و نامزدم در فروشگاه دستفروشی مورد علاقه ما چاپی از یک صحنه ساحلی که روی چوب چاپ شده بود پیدا کردیم. رنگ زرد چوب یک لحن و احساس کلی از شن ایجاد می کرد و چرخش های موجود در دانه های چوب باعث می شد به نظر برسد که باد تپه های شنی ایجاد کرده است. چتر ساحل و صندلی خالی (احتمالاً صاحب آن در موج سواری بود) به فضای کلی اضافه شد. آیا دوست ندارید آنجا بودید؟ من کردم.

وبلاگ تبادل صنعت چاپ شماره 12 از 40 وبلاگ برتر چاپ دیجیتال است که توسط FEEDSPOT انتخاب شده است.

چاپگرهای جوهر افشان مسطح UV برای چاپ روی چوب ایده آل هستند، زیرا اشعه ماوراء بنفش (ی،ی نور) جوهر را فوراً روی سطح چوب خشک می کند.

با این حال، در همه موارد، هوشمندانه است که به دنبال متخصصان ماهر باشید که به خوبی در زمینه چاپ سفارشی روی بستر انتخابی، اعم از شیشه، چوب یا ف،، آشنا هستند و در مورد مواردی مانند مقاومت شیمیایی، پوسته شدن، پوسته شدن و مقاومت در برابر ساییدگی سوال بپرسید. . اطمینان حاصل کنید که چاپگر را بررسی کرده اید تا مطمئن شوید که محصول چاپ شده در چند سال به همان اندازه که در زمان تحویل آن ظاهر می شود، به نظر می رسد.

همانطور که گفته شد، روش جدید چاپ روی ف، از طریق سابلیمیشن رنگ است که مزایای زیادی دارد.

چاپ روی چوب

چاپ روی ف،

اول از همه، مانند چاپ ساب رنگ بر روی پارچه پلی استر، چاپ ساب رنگ روی ف، نیز معمولاً با جوهر افش، جوهرهای مخصوص سابلیمیشن روی یک ورق انتقال انجام می شود. این در مقابل بستر ف،ی قرار می گیرد و یک پرس حرارتی جوهرهای جامد را مستقیماً به گاز تبدیل می کند (ی،ی تصعید به م،ای تغییر حالت فیزیکی جوهر از جامد مستقیم به گاز بدون حالت مایع موقت است). گرمای زیاد تصویر را با ف، ،یب می‌کند (همانطور که در مورد لیوان‌های سرامیکی و سایر لایه‌های سفت و سخت – ی،ی مواردی غیر از پارچه) نیز انجام می‌شود.

از نظر لجستیک، گزینه چاپ روی صفحه، به ،وان مثال، شامل چرخاندن شیشه حول محور مرکزی آن می شود، در حالی که دستگاه چاپ صفحه تخت در بالای شیشه اجازه می دهد تا جوهر از نواحی باز شابلون عبور کند و روی آن برود. شیشه.

شیشه یک بستر جالب. در واقع می تو،د شیشه های استفاده شده در دیوارهای بیرونی ساختمان ها را به گونه ای رنگ آمیزی کنید که بسته به اینکه چگونه رنگ بر جذب یا انعکاس گرما از خورشید تأثیر می گذارد، بتو،د دمای داخلی را تا حد زیادی کنترل کنید. استفاده هوشمندانه از این قابلیت می تواند هزینه های تهویه مطبوع را به شدت کاهش دهد.

خبر خوب این است که پس از تصعید تصویر، در برابر ،اصر (گرما و سرما) و همچنین مقاوم در برابر ساییدگی و مقاوم در برابر مواد شیمیایی مقاوم است. این تصاویر همچنین در برابر نور ماوراء بنفش (ی،ی در معرض نور خورشید) مقاوم هستند و حباب نمی‌شوند، پوسته نمی‌شوند و یا پوسته پوسته نمی‌شوند – اساساً به این دلیل که گرمای فرآیند تصعید تصویر را به بخشی از ف، تبدیل کرده است.

من ع، های زیادی را دیده ام که روی ف، در نمایشگاه های خیاب، و نمایشگاه های صنایع دستی چاپ شده اند. بستر پس زمینه به کل چاپ درخشندگی می بخشد. اما شما چهطور این را انجام میدهید؟ چگونه روی ف، چاپ می کنید؟

چاپ روی شیشه

در گذشته، چاپ صفحه سفارشی و سپس چاپ جوهر افشان دیجیتال روش های انتخابی بود. در تحقیقاتم متوجه شدم که در بیشتر موارد از چاپ دیجیتال برای چاپ ع، روی آلومینیوم برای نمایش استفاده می شود. احتمالاً این کافی است، زیرا چاپ ع، روی دیوار آویزان می‌شود (بر خلاف چیزی که روی تخته‌های کف یا کف ف،ی صاف چاپ شده است). همچنین، احتمالاً استفاده از جوهرهای جوهر افشان با اشعه ماوراء بنفش دوام جوهرها و توانایی آنها را برای ،بیدن به یک سطح غیر متخلخل بهبود می بخشد.

گزینه تصویربرداری دیجیتال UV شامل چاپ دیجیتالی روی شیشه، دوباره با جوهر خشک شده توسط نور UV است، اما این نیز به اندازه رنگدانه هایی که می توانند گرمای بالای کوره را تحمل کنند (جوهرهای شیشه ای سرامیکی) بادوام نخواهد بود. ماندگاری بیشتر احتمالاً می تو،د لیوان های نوشیدنی را با لوازم چاپی نیز تزئین کنید.

اگر اقلام تبلیغاتی مانند لیوان های نوشیدنی مارک دار یا حتی مواد شیشه ای، چوبی یا ف،ی مورد استفاده در سازه های معماری را طراحی می کنید، عاقلانه است که در مورد همه گزینه هایی که برای تصویربرداری از این زیرلایه ها دارید یاد بگیرید.

غذای آماده

از تحقیقات من به نظر می رسد که مسائل اصلی ،بندگی جوهر به زیرلایه و دوام بعدی آن خواهد بود. اما به نظر می رسد که شما گزینه های متعددی دارید، از چاپ سفارشی روی صفحه گرفته تا چاپ دیجیتال (هم جوهر افشان و هم تصعید رنگ). هر فرآیندی که تصویر را به زیرلایه ،یب می کند بسیار طول، تر از فرآیندی است که فقط جوهر را روی سطح ماده رسوب می دهد. همانطور که گفته شد، به نظر می رسد که چاپ دیجیتال UV هنوز یک گزینه خوب (اما تا حدودی با دوام کمتر) است. در این مورد، حداقل این توانایی را دارید که جوهر را فوراً خشک کنید، که به آن اجازه می دهد روی سطح یک سطح غیر متخلخل مانند شیشه بنشیند (و به آن ب،بد).


این مطلب در تاریخ دوشنبه 20 نوامبر 2023 ساعت 21:24 منتشر شده است و در بخش چاپ ثبت شده است. شما می تو،د هر پاسخی را که به این ورودی داده می شود از طریق فید RSS 2.0 دنبال کنید. هر دو نظر و پینگ در حال حاضر بسته هستند.


منبع: https://www.printindustry.com/blog/2023/11/custom-printing-printing-on-metal-wood-and-gl،/

چگونه این کار را ،د؟

طبق تحقیقات من در حال حاضر دو راه اصلی برای تصویر شیشه وجود دارد: چاپ صفحه سفارشی و چاپ سفارشی با جوهر شیشه سرامیکی. اولی چندان بادوام نخواهد بود، زیرا جوهرهای چاپ روی صفحه کاملاً روی سطح شیشه قرار می گیرند. هیچ جذبی در بستر وجود نخواهد داشت که ممکن است امکان اتصال خوب را فراهم کند.

واضح است که این نه تنها برای تخته‌های موج‌سواری، بلکه برای انواع اقلام طراحی داخلی نیز امکان‌پذیر است.

من همچنین اقلام چوبی دیگری را دیده ام که چاپ شده و سپس با لایه هایی از لاک سیل (یا برخی از پوشش های بادوام دیگر) پوشانده شده اند. این یک گام جلوتر از دکوپاژ خواهد بود (قرار دادن یک تصویر چاپ شده روی یک جعبه یا میز و سپس پوشاندن آن با چندین لایه لاک برای اینکه تصویر اساساً بخشی از بستر شود). من فکر می کنم تخته های موج سواری چاپ شده قبل از ظهور چاپ تجاری دیجیتال به این روش تولید می شدند.

ع، ،یداری شده از … www.depositp،tos.com

از طرفی چاپ شیشه سرامیکی در واقع رنگدانه را بخشی از شیشه می کند و دوام آن را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. در این حالت رنگدانه (مینای مقاوم در برابر حرارت) قبل از تمپر شدن روی سطح شیشه اعمال می شود. سپس فرآیند تمپرینگ مبتنی بر حرارت، رنگدانه را به شیشه ذوب می کند و همزمان شیشه را در برابر ش،تگی تقویت می کند.

بنابراین با این موضوع به مدرسه رفتم. ظاهراً می‌تو،د یک در یا هر قطعه چوب بزرگ و مسطح دیگری را از طریق یک چاپگر جوهرافشان مسطح اجرا کنید. چنین چاپگری با چاپگر جوهر افشان شما در خانه تفاوت دارد زیرا بزرگ است و “رسانه های سخت” را می پذیرد. این همچنین با چاپگرهای جوهر افشان رول که برای تولید بنرهای وینیل با اندازه کامل یا قطعات اجزای بنرهای بزرگتر که سپس به هم دوخته می شوند، متفاوت است.