پرینتر چیست + بررسی کامل انواع پرینتر

توی مقالهی پرینتر جوهر افشان چیست، توضیحات مفصلی در مورد این دسته از پرینترها دادیم. در ادامه بهترین مدلهای پرینتر تولید شده در سالیان اخیر رو معرفی میکنم. اما در ادامه، چاپگرها را بر اساس نوع کاربری آنها، معرفی میکنیم. با پرینتر چندکارهی سیاهوسفید رومیزی «i-SENSYS MF3010» ساخت شرکت قدیمی و محبوب (Canon) بهسادگی و بهراحتی پرینت، کپی و اسکنهای خود را انجام دهید. چنانچه قصد خرید پرینتر برای خود یا کسبوکارتان را دارید، پیشنهاد میشود از سایت فروشگاه آوا فرهنگ دیدن کنید. پرینترهای لیزری، از پرینترهای کوچک خانگی تا پرینترهای چندکارهی بزرگ را دربرمیگیرند و برای چاپ انواع اسناد و فایلهای متنی، مناسب هستند. همچنین این دستگاه قابلیت چاپ دوپلکس اتوماتیک رو هم نداره. همچنین از پردازنده 600 مگاهرتزی و حافظه 256 مگابایتی بهره میبرد. همچنین از پردازنده ۶۰۰ مگاهرتزی و حافظه ۲۵۶ مگابایتی بهره میبرد. این پرینترها علاوه بر اینکه از قیمت مناسب تری به نسبت پرینتر حرفه ای برخوردار هستند، برای کسانی که علاقه به چاپ عکس دارند و یا همچنین برای انجام امور روزمره خود نیاز به پرینتر دارند، بسیار مناسب می باشد. پرینتر های جوهرافشان در چاپ کردن عکس ها در سایز های متفاوت برتری دارند و زمانی که با کاغذ مناسب استفاده شوند نتایج بهتری را ارایه می دهند.

اسناد را با کیفیت بهتری چاپ می کند. همانطور که برخی از تولید کنندگان چاپگر وجود دارند که جوهر را به طور انحصاری در اختیار مشتریان قرار می دهند. از ویژگیهای بهترین چاپگر خانگی و اداری برادر میتوان، به سرعت پرینت تا 27 برگ در دقیقه، حافظه 32 مگابایتی، وضوح یا رزولوشن 600 × 600 dpi و قابل ارتقا تا 2400 × 600، قابلیت کپی 99 برگ در دقیقه، توانایی دریافت و ارسال فکس از طریق کامپیوتر، ظرفیت نگهداری 250 برگ، استفاده از 2 نوع کارتریج و قابلیت ADF اشاره نمود. حال اگر ADF دستگاه پرینتر چندکاره فقط قادر به اسکن یک رو باشد، یا فقط بتواند از اسناد کپی یک طرفه بگیرد، در این صورت به آن ADF یک طرفه گفته میشود.

چاپ تصاویر پیچیده یا چاپ بر روی هر دو طرف كاغذ سرعت پرینتر را كند خواهد كرد. پرینتر سه بعدی این قابلیت را دارد که هر جسم سه بعدی را با هر نوع پیچیدگی تولید کند. تک کاره یا چند کاره: اولین نکته ای که باید پیش از اقدام به خرید پرینتر لیزری به آن توجه داشته باشید، این است که آیا شما نیاز به یک چاپگر تک کاره دارید و یا اینکه به دنبال یک پرینتر چند کاره می گردید؟ همانطور که حتما خودتان هم حدس میزنید پرینتر فیش یا چاپگر رسید همان دستگاهی که فیش خرید یا برگههای کارت اعتباری را چاپ میکند. بسیاری از پرینترهای کاملاً مجهز، به ویژه AIO در حال حاضر ویژگیهای مبتنی بر اینترنت را ارائه میدهند. اینکه پرینتر را برای چه مصرفی تهیه می کنید پرینترهای خانگی و پرینترهای تجاری. اگر شما بیشتر تمایل دارید تا عکسهای خانوادگی خود را چاپ کنید و دوست ندارید تصاویر شخصی خود را به چاپ خانهها بسپارید و قرار نیست با پرینتر خود گزارش و یا نمودارهای کاری چاپ کنید میتوانید یک پرینتر مخصوص چاپ عکس خریداری کنید. پرینتر جوهر جامد از یک شکل منحصر به فرد از فن آوری جوهر استفاده می کند، طراحی شده تا در فضا و پول صرفه جویی کند.

HP LaserJet P1102 نام یکی از پرینترهای شناخته شده و پر کاربر کمپانی HP در میان کاربران سیستم های کامپیوتری است. این نقاط از برخورد سوزن های باریکی به نام Pin با Ribbon و کاغذ بوجود می آیند. چاپگرهای سه بعدی مبتنی بر تکنیکی به نام تولید افزودنی هستند که به معنی ذوب با پرتو الکترونی است و با نام اختصاری EBM هم شناخته میشود. سرعت چاپ در پرینتر معمولاً بر اساس دو واحد متفاوت cpm و ppm بیان میشود؛ cpm به معنای تعداد کاراکتر در هر دقیقه و ppm به معنای تعداد صفحه در هر دقیقه است که توسط پرینتر چاپ میشود.

از ویژگی های این چاپگر وجود یک پورت infrared است که به کاربر اجازه میدهد بدون وصل کردن چاپگر به کامپیوتر اطلاعات را انتقال دهد. یکی از مزایای اصلی چاپگر حرارتی اینه که نیازی به تونر یا کارتریج نداره. از مزایای انواع پرینتر جوهر جامد، باید به سازگاری با محیط، تولید صدای کم، طراحی ساده و جمعوجور و… این پرینتر قابلیت چاپ دورو را ندارد، اما میتوانید بهصورت دستی صفحات دورو را با آن چاپ کنید. قابلیت اتصال بی سیم نیز در بعضی پرینترها با کاربرد تجاری وجود دارد که از طریق وای فای این اتصال برقرار شده و با استفاده از نرم افزارهایی تصاویر را ارسال کرده و چاپ می نماید. بیشتر آن ها نیز دارای شکاف های کارت مدیا برای چاپ کردن بدون نیاز به کامپیوتر هستند، به طوری که اگر نیاز به پرینت گرفتن از اسنادی به غیر از عکس دارید بهتر است به فکر پرینتر های جوهرافشان یا لیزری باشید و از فکر Snapshotها بیرون بیایید. در ادامه لیستی از ۲۵ پرینتر لیزری ارزان، با کیفیت و محبوب در بازار ایران را برای شما آماده کرده ایم.

این نوع از پرینترها برای چاپ تصاویر بسیار مناسب هستند و شما را از مراجعه به آتلیهها بینیاز میکنند. برای انتخاب بهترین پرینتر خانگی ابتدا باید هدف خود از خرید پرینتر را مشخص کنیم. مثلاً اگر میخواهید که از پرینتر سه بعدی در صنایع غذایی استفاده کنید باید پرینتری را انتخاب کنید که امکان پرینت بر روی ABS وPLA را داشته باشد. صفحه نمایش این پرینتر چندکاره لیزری ۲ خطی است؛ که کار کردن با آن را آسانتر میکند. در حالی که بسیاری از فعالیتهای روزانه مردم در نقاط مختلف جهان کاملاً آنلاین و مجازی شده است، اما گاهی اوقات شما به چیزی کاملاً فیزیکی و حقیقی نیاز دارید که آن را در دستان خود بگیرید یا به دیگران نشان دهید؛ یعنی بیشتر مردم هنوز به یک پرینتر در خانه یا محیط کاری خود نیاز دارند.

سپس پودر ها که همان پورد رنگ می باشد بر روی آن پاشیده می شود و بر اثر اختلاف بار ، این ذرات به قسمتهایی از کاغذ که باردار شده اند می چسبد. در مرحله دوم کاغذ توسط سیستم کرونا و غلطک، باردار می شود و سپس پودر رنگ بر روی آن پاشیده می شود پودر های پاشیده شده بر روی کاغذ بر اثر اختلاف بار به کاغذ بار دار شده می چسبد. پرینترهای رنگی بر خلاف مدلهای تک رنگ تمام رنگهای استفاده شده در اسناد را روی کاغذ پرینت میگیرند. در ادامه چندین نکته مهم و طلایی را جهت خرید پرینتر برای شما عزیزان شرح دادیم تا بتوانید به راحتی یه پرینتر خوب خریداری کنید، و در آخر 4 نمونه از بهترین پرینترهای چندکاره را برای شما عزیزان توضیح دادیم.

کافی است جوهر مورد نیازتان را خریداری کرده و در مخزن مناسب خود بریزید. روش کار این پرینترها اینه که با پاشیدن جوهر روی کاغذ، کاراکترها رو چاپ میکنه. برای مثال با استفاده از جوهرهای UV در جت پرینتر میتوان عباراتی نامرئی روی قسمت مشخصی از محصول چاپ کرد که خط تولید با ابزارهای مشخصی میتواند این عبارت را جهت راستیآزمایی، تشخیص دهد. سیستم مخزن جوهر یا همان تانکر در مدیریت هزینههای جوهر تأثیر بسزایی داشته و هزینهها را کاهش میدهد. کیفیت چاپ چاپگر جوهر جامد خوبه. بنابراین میتوان گفت پرینتری با کیفیت تر است که تعداد بیشتری نقاط را در اندازه معینی از سطح کاغذ (۱ اینچ کاغذ) ترسیم نماید. انواع پرینتر های بازار قادر هستند در یک چرخه کاری تعداد متفاوت برگه را در یک دوره چاپ کنند؛ به طور مثال، تعداد 5000، 20000 و یا 100000 برگه در هر ماه، مقادیر رایجی هستند که برای مدل های مختلف این دستگاه ها ثبت شده اند. اما یک تفاوت کلیدی بین دو این دو مدل پرینتر وجود دارد: پرینترهای لیزری برای ایجاد یک شارژ استاتیک جذب کننده تونر روی درام پرینت از یک لیزر و آینه استفاده می کنند، در حالی که پرینترهای LED از یک رشته نوار LED برای این کار استفاده می کنند.

تکنولوژی که در این نوع پرینتر مورد استفاده است به گونه ای است که، مواد چسبنده را بر روی پودرها میپاشد و با تکرار مداوم این کار به صورت لایه به لایه به طرح و یا شکل مورد نظر میرسد. از آن جا فرامین برای قطعات و متعلقات پرینتر صادر می شود. با توجه به قطعات متحرک کمتر، پرینترهای LED اغلب نسبت به پرینتر لیزری کارآمدتر و قابل اعتمادتر هستند. این پرینترا و قطعات اونا از کارتریجهای تونر رنگی و چاپگرهای لیزری رنگی مقرون بهصرفه هستن. اما چاپگرهای لیزری گران قیمتتر هستند و سرعت بالایی در چاپ دارند و از نظر مواد مصرفی مقرون و به صرفه است.

تقریبا امروزه تمامی چاپگرها از پورت USB برای اتصال برخودار هستند اما خوب در این میان برخی مدل ها نیز از درگاه های اتصال دهنده ای همچون Ethernet و یا WiFi نیز برخوردارند که کار با خود را برای شما کاربران عزیز بسیار ساده و شیرین خواهند کرد. بنابراین اگر شما نیز در حین خرید با سوالاتی مانند بهترین پرینترهای خانگی کدامند؟ اگر شما به استفاده مکرر از چاپگر نیاز دارید، باید هزینهی بیشتری رو برای تعویض جوهر بپردازید. مزیت اصلی چاپگر سهبعدی اینه که به کاربران امکان چاپ اشیا به صورت سهبعدی رو میده. با توجه به توضیحات فوق، بهترین پرینتر، پرینتری است که سرعت بالاتری داشته باشد، یعنی بتواند تعداد صفحات بیشتری را در هر دقیقه چاپ کند.

با استفاده از این پرینتر میتوانید همه ابتکارهای ذهن خود را به صورت یک جسم طراحی و پیاده سازی نمایید. این بار، ذرات تونر با بار مثبت را جذب می کند، که به سطح بار منفی ایجاد شده توسط LED ها می چسبند. اندازه سینی ورودی را در اینجا در نظر بگیرید: سینیهای کوچکتر نیاز به اضافه کردن کاغذ به صورت همیشگی دارند، در حالی که یک قیف ۲۵۰ صفحهای میتواند آن را به یک بار در ماه تبدیل کند. در این پرینتر ها به جای جوهر از تونر های CMYK استفاده می شود که قابلیت چاپ تصاویر با کیفیت را ما ارائه می دهد و نیاز بسیاری از گرافیست های حرفه ای را رفع می کند. کندترین پرینتر از میان سه مدل پرینتر مذکور Snapshotها هستند.

چاپگرهای جوهر افشان یکی از رایج ترین چاپگرهای مورد استفاده در تنظیمات حرفه ای و سایت 10printer داخلی می باشند. از مزایای این نوع پرینترها میشه به قیمت بسیار پایین اونها نسبت به پرینترهای جوهر افشان، افزایش بهرهوری، سرعت بالا در چاپ، ظرفیت کاغذ بالا، قابل ارتقا بودن با سینیهای کاغذی و… نیاز به ولتاژ بالا، منجر به انتشار کربن کم میشه. این نوع از چاپگرها دارای مزایای زیادی هستن که باید به هزینهی اولیه و اجرای پایین، هزینهی کم تعمیر و نگهداری، قابلیت انجام کار در محیطهای گرم و کثیف و… تکنولوژی چاپ جوهر افشان در دهه 1950، امروزه به دلیل مزایای متعدد و معایب آن، بسیار محبوب است. همچنین از معایب دیگهی این پرینترها میشه به هزینهی اولیهی بالا و هزینه بالای رزین اشاره کرد. در ادامهی این بخش، به انواع پرینتر از لحاظ مکانیزم چاپ میپردازیم و مزایا، معایب و کاربردهای هرکدوم رو معرفی میکنیم. امروزه با توجه به رشد چشمگیر فناوری، پرینترها در انواع و کاربردهای متنوعی تولید میشن که بهتره پیش از خرید، ویژگی هرکدوم رو بررسی کنید و متناسب با نیازهای خودتون، پرینتری مناسب رو انتخاب کنید.