پروژه کامل طراحی رستوران با تمامی پلان های معماری و رندرهای با کیفیت ویری | memarinavaz

5- رستوران “Muy Güemes” واقع در آرژانتین به مساحت 1247 متر مربع در سال 2015 توسط گروه معماران “Agostina Gennaro + María José Péndola” طراحی و اجرا شده است. 3- رستوران و کافه بار “Almacén del Bife en México” واقع در مکزیک به مساحت 1100 متر مربع در سال 2013 توسط گروه معماری “Taller G Arquitectos” طراحی و ساخته شده است. 2- رستوران “Aranya Kid’s” واقع در چین به مساحت 1000 متر مربع در سال 2018 توسط  گروه معماری “Wutopia Lab” طراحی و به اجرا رسیده است. 8- کافه رستوران “SAWAMURA” واقع در ژاپن به مساحت 635 متر مربع در سال 2015 توسط گروه معماری “Yuji Tanabe Architects” طراحی و اجرا شده است.

  • سبک استفاده از اشیا و عناصر تشکیل دهنده فضا می تواند استایل فضای شما را مشخص نماید.
  • هر چیزی که در طراحی پلان رستوران و دیزاین آن استفاده می شود می تواند درک درستی از فضا و تناسبات آن به ما بدهد.
  • موقعیت آشپزخانه در طراحی پلان رستوران امروزه اهمیت زیادی پیدا کرده است.
  • همچنین اگر فضای مثبت نیز بیش از اندازه باشد تردد آزاد و آرامش فضا برهم می خورد و باز هم باید در طراحی پلان رستوران تجدید نظر نمود تا جایی که تعادل میان فضاهای مثبت و منفی برقرار شود.

یکی دیگر از نکات حائر اهمیت در طراحی داخای رستوران، توجه به سبک فضا است. سبک اشساأ و عناصری که در فضا به کار رفته اند، می تواند نشان دهنده سبک کلی فضا باشد. متریال های مورد استفاده در طراحی نیز از عناصر مهم در این رابطه هستند و باید در انتخاب آن ها توجه و دقت کافی پلان رستوران اعمال کرد.

فضاهای داخلی رستوران

مرحله بعد در طراحی نقشه رستوران، در نظر گرفتن فضاهای مثبت و منفی است. 1- رستوران “Cantina Mexicana” واقع در مکزیک در سال 2011 توسط گروه معماری “Taller Tiliche” طراحی و به اجرا رسیده است. در این قسمت همراهان عزیز خط معمار، می توانند پلان رستوران ای که در نظر گرفته ایم را دانلود نمایند. در این قسمت برای همراهان خط معمار، پلان یک رستوران را در نظر گرفته ایم. یک پاسیو زیبا می تواند طیف وسیع تری از مشتریان را به رستوران کوچک شما جذب کند و باعث فروش و سود بیشتر شود. از سوی دیگر، فضای بیرونی که از راه دور است یا به سختی پیدا می شود، می تواند خدمات را کند کند.

پروژه کامل طراحی رستوران با تمامی پلان های معماری و رندرهای با کیفیت ویری | memarinavaz

این قسمت بر اساس استانداردهای فضایی موجود و نیاز و سلیقه کارفرما آماده می شود. پس از کامل کردن اطلاعات برنامه فیزیکی نوبت به مرحله لکه گذاری روی نقشه یا پلان مورد نظر می رسد. لکه گذاری باید بر اساس سازماندهی فضاها انجام شود و اگر در این مورد اطلاعات کافی جمع آوری نشود ممکن است طراحی پلان رستوران با مشکلاتی مواجه شود که جبران آنها هزینه بسیار زیادی از کارفرما صرف نماید. طراحی پلان رستوران به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز خدماتی در بسیاری از شهرها، دشواری‌های بسیاری را برای دانشجویان معماری و معماران به همراه دارد. بنابرین در این مطلب از فروشگاه معماری معماردیلی، به ارائه مجموعه ۲۰ نمونه پلان رستوران در قالب ۲۰ فایل اتوکدی می‌پردازیم.

در تهیه پلان به چه مواردی باید توجه کرد؟

شما می توانید از سبک کلاسیک با دیتیل های زیاد برای طراحی داخلی بهره بگیرید یا از سبک مدرن که به سادگی و بی آلایشی گرایش دارد، تبعیت کنید. باید توجه کرد که سبک کلاسیک به خاطر دیتیل های بیش تری که در بر می گیرد، برای فضاهای بزرگ مناسب تر است. در رستوران های کوچک، ترجیحا بهتر است از طراحی مدرن و ساده استفاده کنید. به همین دلیل ما در این پلان رستوران به خوبی توانسته ایم تا تمامی فضا ها و امکانات مختلف معماری چنین مکانی را به زیبایی هرچه تمام تر طراحی و ترسیم کنیم . 1- رستوران “Son La” واقع در ویتنام به مساحت 1984 متر مربع در سال 2014 توسط گروه معماری “VTN Architects” طراحی و ساخته شده است. 5- رستوران “Casa Larga de Bambú” واقع در ویتنام به مساحت 615 متر مربع در سال 2017 توسط گروه معماری “Bambu Build” طراحی و ساخته شده است.