پرایمری بر روی Dot Gain در چاپ

بنابراین با این موضوع به مدرسه رفتم.

اثبات و افزایش نقطه

با این حال، ،اصر خاصی از چاپ تجاری وجود دارد که این مشکل را بهتر یا بدتر می کند. مطابق با چاپ آن:

  1. کاغذ بدون روکش نسبت به کاغذ پوشش داده شده باعث افزایش نقطه بیشتر می شود. این به این دلیل است که جوهر به الیاف کاغذ نفوذ می کند و باعث رشد نقاط می شود. به همین ترتیب، کاغذ کلندری (که در طول فرآیند تولید کاغذ بین غلتک‌های ف،ی اجرا می‌شود) نسبت به کاغذ بدون تقویم، نقطه کمتری را تجربه می‌کند. این به این دلیل است که غلتک‌های تقویم ف،ی سطح کاغذ سخت‌تری ایجاد می‌کنند و سطح سخت‌تر اجازه می‌دهد تا جوهر کمتری به الیاف کاغذ جذب شود.
  2. فن آوری های مختلف چاپ مانند افست، فل،وگرافی، گراور و چاپ صفحه دارای مقادیر متفاوتی از بهره نقطه هستند.
  3. الگوریتم های غربالگری مختلف مقادیر متفاوتی از افزایش نقطه را ایجاد می کنند. به ،وان مثال، غربالگری FM یا تصادفی از نقاط نیمه‌تون بسیار ریز استفاده می‌کند، با نقاط بیشتر در یک منطقه تاریک و نقاط کمتری در یک منطقه روشن. در مقابل، غربالگری AM یا سنتی از تعداد مشخصی نقطه در هر اینچ مربع استفاده می کند و بسته به درصد صفحه نمایش، بزرگتر یا کوچکتر هستند. بنابراین این نقاط با اندازه های مختلف مقادیر متفاوتی از افزایش نقطه خواهند داشت.
  4. قو،ن نیم تنه بالاتر صفحه نمایش (ممکن است تا 200 خط در هر اینچ برای کاغذ پوشش داده شده، اما تنها 85 خط در هر اینچ برای کاغذ رو،مه) افزایش نقطه بیشتری ایجاد می کند زیرا نقاط کوچکتر بیشتر از نقاط بزرگتر رشد می کنند.
  5. انواع مختلف پرس های افست مقادیر متفاوتی از افزایش نقطه ایجاد می کنند. به ،وان مثال، یک پرس افست تحت وب احتمالاً دارای افزایش نقطه بیشتری نسبت به پرس افست ورق است.
  6. جوهرها تفاوت ایجاد می کنند. به ،وان مثال، جوهرهای سویا نسبت به جوهرهای مبتنی بر نفت، افزایش نقطه کمتری تولید می کنند.
  7. شیمی تفاوت ایجاد می کند. چاپ افست بدون آب، که از صفحات با پوشش سیلی، و بدون محلول آب استفاده می کند، در مقایسه با چاپ تجاری افست سنتی، افزایش نقطه را به حداقل می رساند.

زم، که شروع به بررسی منظم مدارک برای این کاتالوگ کردم (یک کار تکراری هر شش ماه یک بار تولید می‌شود)، اولین چیزی که مرا تحت تأثیر قرار داد این بود که اثبات‌ها خیلی سبک بودند. نیم‌تن‌های b/w، تصاویر 4 رنگ، صفحه‌نمایش ناحیه، همه چیز. ابتدا ناراحت شدم، و سپس چاپگر به من توضیح داد که پرس های وب هیت ست بالاتر از حد معمول بهره دارند، بنابراین جداسازی ها باید “باز شوند” یا به نگاتیو، اثبات ها و صفحات با چگالی کمتر بسوزانند، بنابراین نهایی محصول چاپ شده همانطور که من در نظر داشتم به نظر می رسد. (ما در آن زمان هنوز از نگاتیو استفاده می کردیم.)

Dot Gain چگونه خود را نشان می دهد؟

با توجه به کتاب مورد علاقه من در زمینه چاپ، چاپ آن توسط اریک کنلی و مارک بیچ، «نیم‌تون‌ها و جدایی‌ها جزئیات را از دست می‌دهند، رنگ‌ها در جدایی تغییر می‌کنند، رنگ‌های صفحه‌نمایش خیلی تیره چاپ می‌شوند، ساختارهای رنگی با نمونه‌ها، چوک‌ها و پخش‌ها مطابقت ندارند. [trapping] به درستی کار نمی کند و خطوط ریز هنگام چاپ به صورت مع، از بین می روند.چاپ آن، صفحه 65).

این برای شما چه م،ایی دارد؟

در مورد کاتالوگ کتاب‌های چاپی آموزش ،تی کارفرمای من، تیره شدن کلی همه رنگ‌ها که اگر چاپگر جداسازی‌ها را باز نمی‌کرد، نتیجه افزایش نقطه بود.

اما این تمام چیزی نیست که می تواند اتفاق بیفتد.


این مطلب در تاریخ دوشنبه 27 فوریه 2023 ساعت 8:53 صبح منتشر شده است و در بخش چاپ ثبت شده است. شما می تو،د هر پاسخی را که به این ورودی داده می شود از طریق فید RSS 2.0 دنبال کنید. تو می تو، یک پاسخ بگذارید، یا پیگیری از سایت خودتان.


منبع: https://www.printindustry.com/blog/2023/02/custom-printing-a-primer-on-dot-،n-in-printing/چه چیزی باعث افزایش یا کاهش Dot Gain می شود؟

و راه حل چاپگر وب هیت ست (باز ، جداسازی ها) رویکرد صحیحی برای رفع مشکل افزایش نقطه بود.

به علاوه، اگر در مورد آن فکر کنید، فایل هنری برای گسترش دو صفحه یکی از پروژه های چاپ تجاری شما، مثلاً یک کتاب چاپی، ممکن است شامل چندین آیتم باشد که در برنامه های مختلف (مانند InDesign، P،tos،p، Il،rator) ایجاد کرده اید. و غیره) قبل از قرار دادن آنها در فایل هنری. این می تواند به مقادیر متفاوتی از افزایش نقطه در بخش های مختلف یک صفحه منجر شود.

و برای چنین مدت طول، (تعداد صفحات ضرب شده در پرس اجرا)، تولید کار در وب هیت ست سریعتر و ارزانتر از چاپ کار بر روی یک پرس ورق بود. علاوه بر این، از آنجایی که بر روی استوک براق تولید می‌شد، ما به یک شبکه حرارتی نیاز داشتیم تا یک شبکه بدون هیت (زیرا به کوره‌ها نیاز داشتیم تا جوهر را از طریق ا،یداسیون خشک کنیم). بنابراین این دقیقاً ماشین چاپ سفارشی من، برای این کار بود.

برنامه های پیش چاپی وجود دارند که با افزایش نقطه سروکار دارند، اما از آنجایی که ممکن است در یک ،مت از صفحه مشکل داشته باشید و در ،مت دیگر مشکل داشته باشید، و از آنجایی که احتمالاً انواع دیگری از فایل ها را در فایل های طرح بندی صفحه خود وارد می کنید، توصیه شخصی من به شرح زیر است:

  1. فرض کنید چاپگر در حال بررسی نمودارهای افزایش نقطه روی برگه‌های مطبوعاتی است (علامت‌گذاری‌های چاپگر خارج از صفحه ماده زنده) و میزان بهره را تنظیم می‌کند (حتی اگر این به م،ای سوزاندن صفحات چاپ جدید باشد).
  2. اگر کیفیت باید بالاتر از «پایه» یا «خوب» باشد (به ،وان مثال، «ویترین» یا «حق بیمه»)، شرکت در یک بازرسی مطبوعاتی در کارخانه چاپگر خود را در نظر بگیرید، جایی که می‌تو،د برگه‌های مطبوعات را در طول کار چاپ ببینید و نظرات خود را بیان کنید. و درخواست تغییرات کنید با این حال، به تامین کننده چاپ تجاری خود در زمان درخواست قیمت، از برنامه های خود اطلاع دهید، زیرا بازرسی مطبوعات روند کلی را کند می کند (و ظاهراً باعث افزایش قیمت می شود).
  3. نگر، های خود را به فروشنده چاپ سفارشی خود بگویید و در صورتی که کار شما باید یک محصول چاپی درجه یک یا ویترین باشد، بازخورد بخواهید.

مطابق با چاپ آن، اگر با نقطه 50 درصد شروع کنید و 10 درصد افزایش نقطه داشته باشید، نقطه نیم تنه اکنون یک نقطه 60 درصد خواهد بود (50 به علاوه 10، نه 50 به علاوه 10 درصد، همانطور که من متوجه شدم). متأسفانه، افزایش نقطه می تواند در درصدهای مختلف صفحه نمایش یک محصول چاپ شده متفاوت باشد، زیرا نقاط نیم تنه با اندازه های مختلف در مقادیر متفاوت رشد می کنند (مثلاً نقاط کوچکتر بیشتر از نقاط بزرگتر رشد می کنند).

من شخصاً از تلاش برای جبران سود نقطه ای خودداری می کنم. متغیرهای زیادی وجود دارد، و این تخصص شماست که به کارکنان مطبوعاتی خود پول می دهید تا در کار شما بیاورند.

“جداسازی” چهار مجموعه نگاتیو و بشقاب بود، یک مجموعه برای هر یک از رنگ های فرآیند: فیروزه ای، سرخابی، زرد و مشکی. “Opened up” به این م،ی است که نقاط نیم تنه هر یک از رنگ های فرآیند کمی از نظر اندازه کاهش می یابد. و “نقطه افزایش” به این م،ی است که انواع خاصی از پرس ها، فرآیندهای چاپ خاص، و انواع خاصی از کاغذ به میزان کم یا زیاد منجر به بزرگ شدن نقاط نیم تنه در مطبوعات می شوند. (این به ،وان “افزایش ارزش لحن” نیز شناخته می شود.)

ع، ،یداری شده از … www.depositp،tos.com

اول از همه، با توجه به تحقیقات من، افزایش نقطه در مجموعه ای از علائم چاپگر بر روی برگه مطبوعات شما خارج از هنر ماده زنده منع، می شود. این نماد، که رشد نقاط را نشان می دهد، ممکن است بیشتر به نقاط برجسته، ربع تن، نیم تن، و غیره ت،یم شود. بنابراین چاپگر شما در حال حاضر فعالانه به دنبال این مشکل است و به دنبال رفع آن است.

سی سال پیش من از طراحی کتابهای چاپی به سمت مدیر هنری و مدیر تولید یک سازمان غیرانتفاعی آموزش ،تی ارتقاء یافتم. وقتی بهترین طراح ما شغل جدیدی پیدا کرد، تمام کارهای طراحی تبلیغاتی او را به عهده گرفتم و یاد گرفتم که از Quark XPress (نرم افزار ،یب صفحه) استفاده کنم. این یکی از دوره های آموزشی شدیدتر زندگی حرفه ای من بود.

برای بازگشت به اندازه، یک قالب عجیب و غریب را انتخاب کردیم زیرا فقط با تعریف اداره پست ایالات متحده از یک حرف مطابقت داشت. هر چیزی بزرگتر (حتی 1/8 اینچ) یک “مسطح” بود و هزینه پست بیشتری داشت. اما علاوه بر این، ما اندازه را انتخاب کردیم زیرا دقیقاً در عرض رول قرار می گرفت و پرس وب هیت ست متعلق به یکی از بهترین تامین کنندگان چاپ تجاری ما را قطع می کرد. (به طور خاص، هشت صفحه از کاتالوگ دقیقاً در هر طرف یک ورق بریده شده از رول وب قرار می‌گیرد و فضایی را برای خونریزی و علائم چاپگر فراهم می‌کند.)

یکی از اقلام تبلیغاتی که تولید کردم یک کاتالوگ 16 صفحه ای با متن براق 70# با جلد متن براق 100# بود. فرمت بلند و باریک تقریباً 6 1/8 اینچ x 10 7/8 اینچ بود. این یک محصول چهار رنگ دوخته شده با زین با تیراژ بین 40000 تا 60000 نسخه بود. در آن زمان سازمان غیرانتفاعی کاملاً بی‌نظیر بود و بازاریابی به ،وان یک سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شد. همچنین، قبل از استفاده گسترده از اینترنت برای بازاریابی بود.

سود نقطه چگونه اندازه گیری می شود؟