هزینه تبلیغات بریتانیا در سال 2022 تحت فشار باقی می ماند


بر اساس تحقیقات، رشد ثابت مبلغی که برای تبلیغات در بریت،ا صرف شده در طول سال 2022 به این صنعت اجازه داده است تا با تورم همگام شود و بخش‌های چاپی خاصی با رونق بزرگی روبرو شده‌اند.

استفان وودفورد، مدیر اجرایی AA، گفت که رشد ثابت هزینه‌ها نشانه مثبتی برای بهبود است، زیرا سرمایه‌گذاری علیرغم بادهای مخالف قابل توجه متوقف شده است.

منطق به من می‌گوید که صنعت در شرط‌بندی بیش از حد روی دیجیتال اشتباه بزرگی می‌کند، به همین دلیل است که این یک فرصت فوق‌العاده برای ما بوده است.


منبع: https://www.printweek.com/articles/uk-advertising-spend-،lds-up-under-pressure-in-2022

اکنون این شرکت که بیش از یک سوم بیلبوردهای و، را در اختیار دارد، رشد سال به سال 200 تا 300 درصد در کاغذ و خمیر و حدود 150 درصد در تبلیغات دیجیتال داشته است.

وی افزود: شما ارزش پولی را روی کاغذ و خمیر دریافت می کنید و هزینه کمتری هم دارد. شما 100 درصد زمان پخش را در اختیار دارید در حالی که در برد دیجیتال 16 درصد است.

با این حال، AA و Warc همچنین پیش‌بینی ،د که رشد در سال 2023 کاهش می‌یابد که منجر به عقب افتادن آن از تورم می‌شود.

بدون احتساب سال 2020، رشد 3.8 درصدی، سال 2023 را به ،وان ضعیف ترین رشد در یک دهه اخیر نشان می دهد.

صنعت تبلیغات با برخورداری از نهمین سه ماهه متوالی رشد پس از همه‌گیری، شاهد افزایش کل هزینه‌های آن بین ژوئیه تا سپتامبر 2022 با 4.3 درصد افزایش به 8.5 میلیارد پوند بود.

ادامه رشد مخارج – ،ن زده شده 8.8 درصد در کل سال 2022 – توانسته همگام با تورم باشد و هزینه های واقعی فقط 0.1 درصد کاهش یافته است.

با وجود انعطاف‌پذیری در نتایج اخیر بازار، رکود اقتصادی در آینده بر تجارت تبلیغات در سال جاری فشار خواهد آورد.

از سوی دیگر، پیش‌بینی می‌شود که تبلیغات پستی مستقیم در طول سال فقط 1.8 درصد رشد داشته باشد و در سال 2023 به میزان 6 درصد کاهش یابد که 1.5 درصد نسبت به پیش‌بینی اکتبر سازمان‌ها کاهش یافته است.

پیش بینی می شود در سال 2023 با رشد 3.8 درصدی به 36.1 میلیارد پوند برسد، هزینه تبلیغات در واقع به میزان واقعی 3 درصد کاهش خواهد یافت.

جونز گفت که رشد سریع مخارج OOH بخشی از بهبود این بخش از زمان کووید بوده است، زم، که ترافیک تقریباً به هیچ کاهش یافت.

شان جونز، مدیر عامل Emerge Advertising، بزرگترین تبلیغ کننده بیلبورد و،، گفت: هفته چاپ که در حالی که بیشتر رشد OOH در دیجیتال بود، شرکت او پس از اینکه وزن خود را پشت ،ید کاغذ و تخته ،ب انداخت، رشد سریعی را مشاهده کرد.

او گفت که اکنون که خودروها به جاده بازگشته اند، جنگ های مناقصه در اسلات های پرایم تایم در تابلوهای دیجیتال هزینه های تبلیغ کنندگان را افزایش داده است.

جیمز مک‌دونالد، مدیر داده‌ها، اطلاعات و پیش‌بینی وارک، افزود: با توجه به اینکه اقتصاد در ماه نوامبر از رشد متوسطی برخوردار بود و به نظر می‌رسد تورم به اوج خود رسیده است، این احتمال وجود دارد که بریت،ا در پایان سال گذشته از سقوط به رکود اقتصادی جلوگیری کند. سالی که بسیاری از آن می ترسیدند – اما اکنون رکود در سال 2023 اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.

او افزود: “خط نقره ای این است که مدل سازی فعلی ما نشان می دهد که رکود کوتاه مدت خواهد بود و سرمایه گذاری تبلیغاتی 5٪ در 9 ماه اول سال 2024 افزایش می یابد.”

«در حالی که همه از آن فرار می کنند [paper and paste]ما به سمت آن می‌رویم زیرا فکر می‌کنم در چند سال آینده اصلاحاتی صورت خواهد گرفت.”

بر اساس گزارش سالانه هزینه‌های انجمن تبلیغات (AA) و Warc، رشد هزینه‌های تبلیغاتی نشان‌دهنده بهبود مداوم و انعطاف‌پذیر از همه‌گیری کووید-19 بود.

با این حال، وی افزود: فشارهای اقتصادی سال 2022 از جمله تأثیرات تورم بالا بر اقتصاد گسترده تر و هزینه های رسانه ای به این م،ی است که در شرایط واقعی هزینه ها احتمالا ثابت خواهد بود. این فشارها همگی به کاهش پیش‌بینی رشد برای سال آینده کمک می‌کنند.»

رشد به طور مساوی بین همه رسانه های تبلیغاتی ت،یم نشد. قوی ترین عملکردها شامل تبلیغات سینما بود که پیش بینی می شد در مقایسه با سال 2021 149 درصد رشد داشته باشد و تبلیغات خارج از خانه (OOH) با 33.7 درصد در کل.