منابع مالی چاپ سه بعدی: رشد گزارش ها را در سال 2023 با موفقیت در بخش پزشکی تحقق بخشید – 3DPrint.com

در پایان سال 2023، ماد شدن (نزدک: MTLS) از عملکرد مالی قوی برای سه ماهه چهارم خود رونمایی کرد. این شرکت مستقر در بلژیک افزایش درآمد 4.1 درصدی را نسبت به سال گذشته گزارش کرد و علیرغم اینکه با زیان خالص روبرو بود، EBITDA تعدیل شده خود را بیش از دو برابر کرد (مخفف سود قبل از بهره، مالیات، استهلاک و استهلاک) که نشان دهنده انعطاف پذیری در میان چالش ها است. وضعیت بازار.

علاوه بر این، EBITDA تعدیل شده برای کل سال 65 درصد افزایش یافت و از 19 میلیون یورو در سال 2022 به 31.4 میلیون یورو رسید. از ضرر خالص در سال 2022، Materialize آن را تغییر داد و سود خالص 6.7 میلیون یورو یا 11 سنت به ازای هر سهم را گزارش کرد. 2023.

EBITDA تعدیل شده بیش از دو برابر از 4.3 میلیون یورو در سه ماهه مشابه در سال 2022 به 8.5 میلیون یورو رسید که نشان دهنده بهبود در سودآوری و کارایی عملیاتی است. با این حال، این شرکت با زیان خالص 539000 یورو یا یک سنت به ازای هر سهم مواجه شد که در مقایسه با زیان 4.6 میلیون یورویی یا هشت سنت به ازای هر سهم در سال قبل، همچنان بهبودی محسوب می شود.

De Vet-Veithen نتیجه گرفت: “بخش پزشکی پتانسیل یک ،یب هوشمند از سخت افزار و نرم افزار را با درک کامل نیازهای مشتری نشان می دهد.”

مدیر اجرایی که اخیراً در استراتژی های تولید افزودنی (AMS) رویداد 2024 در نیویورک، همچنین تاکید کرد که افتتاح کارخانه تولید ف، Materialise در ایالات متحده یک نقطه عطف مهم است که بازارهای جدیدی را باز می کند، مانند استفاده از محصولات شخصی برای بیماران ترومایی که نمی توانند هفته ها منتظر بمانند تا محصولی داشته باشند. تحویل داده شده. در همین راستا، de Vet-Veithen همچنین اشاره کرد که Materialize راه اندازی شد جریان تقلید، یک راه حل گردش کار مدیریت پرونده اکنون به بیمارستان ها ارائه شده است تا آزمایشگاه های پرینت سه بعدی نقطه مراقبت خود را ساده و سازماندهی کنند. به گفته De Vet-Veithen، این نرم افزار افزایش پذیرش شخصی سازی را فعال و تسریع می کند. در حالی که این یک راه اندازی محدود است، مدیرعامل می گوید Materialize سال 2024 را صرف یادگیری بیشتر در مورد پتانسیل Mimics Flow خواهد کرد و راه اندازی را به بخش های دیگر در سال 2025 گسترش خواهد داد.

در حالی که این شرکت عملکرد بسیار خوبی داشته است و چندین کادر را برای خط بالا و پایین سال 2023 خود بررسی کرده است، بخش های تجاری Materialise همه در راستای رشد نیستند. بخش نرم افزار کاهش اندکی در درآمد را تجربه کرد، در حالی که بخش تولید با چالش های جزئی مواجه بود، اما همچنان یک حوزه اصلی تمرکز برای شرکت است. با این حال، رشد در بخش پزشکی بر افزایش تقاضا برای راه حل های پزشکی شخصی و دستگاه های پزشکی پرینت سه بعدی تاکید دارد.

تنها شش هفته پس از این سمت جدید، مدیر عامل شرکت بریژیت دو ویت-ویتن در یک تماس با سرمایه گذاران گفت که یکی از اولویت های او اطمینان از ادامه رشد بخش پزشکی است.

درآمد سه ماهه چهارم Materialise از 62.7 میلیون یورو در مدت مشابه سال گذشته به 65 میلیون یورو افزایش یافت که نشان دهنده تقاضا برای محصولات و خدمات آن علیرغم بادهای منفی اقتصادی است. افزایش درآمدهای معوق ناشی از تعمیر و نگهداری نرم‌افزار و هزینه‌های مجوز، که با افزایش 4.8 میلیون یورویی به 45 میلیون یورو رسید، نشان‌دهنده پایه قوی و رو به رشد درآمدهای مکرر است که برای ثبات و رشد بلندمدت شرکت بسیار مهم است.

Materialize با موقعیت نقدی قوی 127.6 میلیون یورویی در پایان سال 2023، به خوبی برای سرمایه گذاری در نوآوری بیشتر و ادغام سبد محصولات متنوع خود مجهز است. این سلامت مالی برای حفظ رشد و هدایت فضای نامطمئن اقتصاد کلان و ژئوپلیتیک کلیدی است.

de Vet-Veithen به سرمایه گذاران گفت که او به استراتژی شرکت و چشم انداز آینده اطمینان دارد، و اشاره کرد که “در حالی که AM فناوری پیشرو برای نمونه سازی است، تغییر از نمونه سازی به محصول نهایی به خوبی در حال انجام است و تولید مواد افزودنی در حال انجام است. در بخش‌ها و کاربردهای بیشتری به کار گرفته می‌شود. بنابراین این تغییر به ویژه در بخش‌های مصرف نهایی که سفارشی‌سازی شده‌اند، مانند محصولات شخصی‌سازی‌شده برای کاربردهای پزشکی، واضح است و با افزایش پذیرش شخصی‌سازی، این بازار به رشد خود ادامه خواهد داد. علاوه بر این، ما همچنین شاهد افزایش پذیرش تولید افزودنی برای قطعات مصرفی نهایی هستیم. ما به وضوح می‌تو،م این را ببینیم، برای مثال، در بخش هوافضا، جایی که شرکت‌های پیشرو چاپ سه بعدی را به ،وان یک شایستگی حیاتی برای حفظ مزیت رقابتی خود در صنعت پذیرفته‌اند.»

به امید سال 2024، Materialize استراتژی راهنمایی خود را تنظیم کرده است و به جای صرفاً EBITDA تعدیل شده، بر درآمد تلفیقی و EBIT تمرکز کرده است. این اقدام به دنبال ارائه تصویر واضح تری از عملکرد عملیاتی و سلامت مالی شرکت است. با وجود عدم قطعیت های جه،، Materialize نسبت به دستیابی به رشد درآمد و افزایش EBIT تعدیل شده خوش بین است. این شرکت پیش بینی می کند که درآمد در سال 2024 در محدوده 265 میلیون یورو تا 275 میلیون یورو باشد و انتظار دارد رشد درآمد منجر به EBIT تعدیل شده بین 11 تا 14 میلیون یورو برای سال 2024 شود.

مش، خبرنامه الکترونیکی ما شوید

ایمپلنت CMF تصویر از Materialise.

مدیر عامل شرکت بریژیت دی ویت-ویتن در Aditive Manufacturing Strategies 2024. تصویر از Ashley Alleyne/3DPrint.com.

برای کل سال 2023، Materialize کل درآمد خود را 10.4 درصد افزایش داد، به مبلغ 256 میلیون یورو در مقایسه با 232 میلیون یورو در سال 2022. بخش پزشکی به ویژه قوی بود و برای اولین بار از 100 میلیون یورو درآمد. تمرکز این شرکت بر نوآوری مراقبت های بهداشتی و راه حل های خاص بیمار نتیجه داده است و موقعیت آن را در بازار تقویت کرده است. علاوه بر این، کل درآمد سه ماهه چهارم در بخش های پزشکی 15 درصد افزایش یافته است. این نرخ رشد جامد هم توسط نرم افزارهای پزشکی و هم از طریق درآمد حاصل از فروش تج،ات پزشکی محقق شد که به ترتیب 13 و 16 درصد رشد ،د.

ما اکنون از آستانه درآمد 100 میلیون یورویی عبور کرده‌ایم و در حالی که تأثیر شرایط سخت اقتصادی در فروش نرم‌افزار را نسبت به شرکت‌های تج،ات پزشکی احساس کردیم، زیرا آنها برنامه‌های تحقیق و توسعه خود را کاهش دادند و سرمایه‌گذاری در مجوزهای نرم‌افزار اضافی را به تعویق انداختند، ما به رشد خود ادامه دادیم. تعداد مواردی که به بیماران در سراسر جهان تحویل داده شده و توانسته درآمد را تقریباً 20 درصد برای کل سال افزایش دهد.

در مورد آ،ین اخبار صنعت چاپ سه بعدی به روز باشید و اطلاعات و پیشنهادات را از فروشندگان شخص ثالث دریافت کنید.


منبع: https://3dprint.com/307580/3d-printing-financials-materialise-reports-growth-in-2023-with-medical-segment-success/