مقایسه پرینترهای Hp و Canon

WIFI: یکی دیگر از نکات مهم در خرید پرینتر مناسب توجه به این قابلیت سایت 10printer است. مدل کارتریج HP 62XL است. در پرینترهای لیزری بیشترین مصرف و خرابی در قسمت کارتریج و درام آنها میباشد. پرینترهای لیزری رنگی، انتخاب درستی برای چاپ تصاویر و اسناد رنگی میباشند. پرینترهای لیزری برای مصارف اداری مناسبتر میباشند چون قادر هستند صفحات زیاد را در مدت زمان کمی چاپ کنند، هزینهی مواد مصرفی آنها کمتر است و دوام طولانیتری دارند. لازم به ذکر است در برخی از زمانها پرینترهای اداری میتوانند مناسبتر باشند. پرینتر یا چاپگر یکی از لوازم جانبی کامپیوتر به حساب میآید که برخی از قطعات کامپیوتر را در زمان فعالیت خود به کار میگیرد که میتواند متن یا تصویر ایجاد شده به وسیلهی رایانه را روی کاغذ چاپ کند. شاید شما پرینتری را بخواهید که بتواند کارهای سادهای مانند چاپ تحقیقات فرزندتان یا چاپ برگه امتحان دانش آموزانتان را به راحتی انجام دهد و یا یک چاپگر تجاری نیاز داشته باشید که با استفاده از فناوریهای پیشرفته میتواند هزاران برگه در روز را چاپ کند. پرینتر لیزری HP LaserJet Pro P1109w میتواند با سرعت ۱۸ صفحه در دقیقه فرآیند پرینت را انجام دهد که البته این رقم در مقابل نمونههای مشابه، رقم زیادی محسوب نمیشود، بااینحال اگر قیمت را در نظر بگیریم، این عدد زیاد هم غیر منطقی نیست.

پرینت دورو خودکار و سرعت 20 برگه در دقیقه برای چاپ سیاه و سفید و چاپ 10 برگه در دقیقه در چاپ رنگی،کارایی این دستگاه برای دفاتر کاری را تثبیت میکند. پرینترهای خانگی موجب صرفهجویی در زمان و هزینه میشوند، زیرا دیگر نیاز نیست زمان خود را برای رفت و آمد به خدمات کامپیوتری و کافینتها هدر دهیم. فروش قطعات کامپیوتری و نرم افزار و بازی هم جزئی منابع درآمد کافی نت هاست . لازم به ذکر است پرینترهای فاقد پورت شبکه را نیز میتوان میان چندین کامپیوتر به اشتراک گذاشت اما برای این عمل لازم است پرینتر را به یکی از کامپیوترها وصل کرده و بعد آن را به اشتراک بگذارید در این شرایط هنگامی که کامپیوتری که پرینتر به آن وصل شده است خاموش باشد، دیگران قادر نیستند از چاپگر استفاده کنند. دستگاه حضور و غیاب از طریق ۴ حالت و یا ترکیبی چند حالت قادر به شناسایی کاربران می باشد که شامل شناسایی از طریق رمز ورود، از طریق کارت، از طریق چهره و از طریق اثر انگشت است. یک سند می تواند از هر نوع باشد مانند فایل متنی، تصویر یا ترکیبی از هر دو. هد حرکت می کند و باعث می شود رنگ ها روی کاغذ بریزند و تصویر را تشکیل دهند.

امروزه بحثهای مربوط به حفظ محیط زیست در کشورهای پیشرفته اکنون داغتر از سایر نقاط جهان مطرح میشود و بسیاری از مردم با توجه به آموزشهایی که دیدهاند، ترجیح میدهند استفاده کمتری از کاغذ کنند. خرید پرینتر جوهر افشان برای عکاسیها و یا مکانهایی که میخواهند عکس را با بهترین کیفیت بر روی کاغذهای روغنی یا گلاسه چاپ کنند. پرینترهای جوهر افشان نسبت به پرینترهای لیزری عملکرد کندتری دارند و همچنین هزینهی مواد مصرفی آنها بیشتر از پرینترهای لیزری میباشد. هزینه مواد مصرفی از دیگر مواردی است که هنگام خرید یک پرینتر خانگی باید به آن توجه داشت. افرادی که در دسته کاربران کم مصرف قرار میگیرند را اغلب کاربران خانگی تشکیل میدهند. در صورتی که شما نیز از جمله افرادی هستید که نگران هستید تصویر اسکن شده شما چگونه بنظر می رسد قبل از خرید حتما دو آیتم Resolution و Color Depth را بررسی فرمائید. البته این دسته از کاربران تکنولوژی را اغلب آن دسته از افرادی تشکیل میدهند که در کشورهای اروپایی یا آمریکای شمالی به زندگی مشغول هستند.

در واقع آن دسته از کاربران پرمصرفی که قصد خرید یک پرینتر جدید برای مغازه عکاسی یا فتوکپی خود را دارند باید حتما به این موضوع یعنی پشتیبانی آن پرینتر از امکان چاپ پشت و رو بر کاغذ توجه ویژهای داشته باشند. این ویژگی در برخی از پرینترها بهصورت دستی وجود دارد که کاربر را مجبور میکند مشخص کند برای چاپ طرف دیگر چگونه کاغذ را پر کرده و بچرخاند. برای نمونه برخی پرینتر ها چند گزینه برای ویرایش تصویر دارند یا جوابگوی چند سایز کاغذ هستند، به عبارت دیگر قیمت نمی تواند سرعت پرینتر را تعیین و تضمین کند.

پرینترهای مدل بالا و عکس محور یک LCD تمام رنگی دارند که از ۵/۱ اینچ تا ۷ یا ۸ اینچ برای مشاهده کامل و ویرایش عکس پهنا دارد. این به «نقاط در هر اینچ» یا تعداد نقاط جوهر اشاره دارد که پرینتر میتواند بر روی یک اینچ مربع کاغذ چاپ کند. این قابلیت موجب می شود تا شما بدون دخالت دست به راحتی نسبت به چاپ پشت و روی کاغذ اقدام کنید. NFC (ارتباطات میدانی نزدیک) همچنین در بعضی از مدلها وجود دارد و به شما این اجازه را میدهد که پرینتر خود را به راحتی با لمس دستگاه به یک منطقه تعیین شده در پرینتر خود به گوشیموبایل یا تبلت وصل کنید. زمانی که تصمیم به اشتراک گذاشتن پرینتر خود میان چند کامپیوتر را دارید، باید به توانایی وصل شدن به شبکه پرینتر خانگی دقت داشته باشید. توجه داشته باشید که قیمت کاغذ مخصوص چاپ عکس و کارتریج این پرینترها خیلی ارزان نیست و معمولا چاپ هر عکس 13 در 18 سانتی متر با پرینترهای چاپ عکس حدود 1000 تا 1200 تومان هزینه دارد. در تعدادی از پرینترها امکان این وجود دارد که دارای اسلاتهایی برای کارتهای SD باشند، به همین دلیل میتوانید با به کار بردن منوی پرینتر به آنها دسترسی داشته باشید و فایلهایی را که در نظر دارید برای چاپ برگزینید.

مدل های رنگی چاپگر لیزری دارای 6 رنگ اصلی هستند و به همین دلیل کیفیت بسیار بالایی در چاپ عکس دارند. در این قابلیت با لمس قسمت خاصی از چاپگر یا اسکن کد می توانید به راحتی دستگاه خود را به آن وصل نموده و فایل خود را چاپ نمائید. اتصالات USB در پرینترها و با استاندارد USB-A به شکل خاصی متداول هستند و این موضوع این امکان را به شما میدهد که هارد دیسکهای خارجی و دستگاههای دیگر را وصل کرده و سپس از صفحه منوی چاپگر برای چاپ مستقیم فایلها استفاده کنید. همچنین در هنگام خرید پرینتر مناسب متوجه می شوید که یک چاپگر در هنگام چاپ سیاه و سفید یا رنگی با سرعت های متفاوتی فایل های شما را حاضر و تحویل می دهد.

همچنین سینی کاغذ این دستگاه می تواند 100 کاغذ را در خود جای دهد. در واقع استفاده از چاپگرهایی که تصاویر و نوشتههای مختلف را روی کاغذ به ثبت میرسانند اکنون چند سالی است که در بسیاری از کشورهای پیشرفتهی جهان رونق چندانی ندارد. این اشعه لیرزی باعث ایجاد بار الکتریکی میگردد و این بار الکتریکی تونر، پودری را که از کاتریج خارج میشود به خود جذب میکند و سپس مستقیماً بر روی کاغذ چاپ میکند. SLS از نظر سرعت و کیفیت کاملاً شبیه به فناوری SLA است اما تفاوت اصلی آنها در موادشان است،زیرا SLS از مواد پودری استفاده می کند در حالی که SLA از رزین های مایع استفاده می کند. هزینه مواد مصرفی آن بسیار پایین بوده که در برخی از مدلها به طور پیوسته میتواند ماهانه تا 20000 هزار صفحه را چاپ نماید.

در حال حاضر قیمت پرینترهای لیزری از پرینترهای جوهر افشان بالاتر است اما این نوع پرینتر نسبت به مواد مصرفی، هزینه پایین تری دارد. این عدد نیز در دستگاه های اداری اهمیت بالاتری دارد. مهم است که بدانید در صورت وقوع مشکلی برای دستگاه شما قطعه یدکی وجود دارد، و به سرعت تعمیر شود. از آن جایی که در ادارهها یا شرکتهای کوچک اسناد متنی و حسابداری بی شماری وجود دارد، خرید یک پرینتر اداری میتواند کمک شایانی به مجموعه کند و هزینههای سازمان را به صورت چشمگیری کاهش دهد. امری که به طرز قابل توجهی موجب کاهش قطع درختان و استفادهی بیرویه از چوب آنها شده است. نمایشگرهای معدودی نیز صفحه لمسی هستند که موجب میشود مرور گزینههای صفحه طبیعی به نظر برسد. بسیاری از چاپگرهای امروزی را می توانید از طریق کابل CAT5 یا بی سیم WiFi به شبکه های خانگی یا شبکه های کوچک متصل کنید این ویژگی به لحاظ اقتصادی، مقرون به صرفه است، زیرا سیستم های مختلف می توانند به یک چاپگر جوهر افشان متصل شوند، علاوه بر این ، بعضی چاپگرهای جوهر افشان علاوه بر قابلیت شبکه سازی چاپگرها ، دارای حافظه کارت خوان حافظ و صفحه ی LCD نیز می باشند که به شما این امکان را می دهد تا بدون نیاز به استفاده از سیستم خود پرینت بگیرید.

اکثر بارکد خوان ها برای محیط های فروشگاهی و اداری طراحی شده اند و به همین خاطر در برابر ضربات تصادفی احتمالی مقاوم هستند؛ اما اگر می خواهید از بارکدخوان در انبارها و یا محیط های صنعتی استفاده کنید، بهتر است نوعی از آن را خریداری کنید که در مقابل گرد و غبار و ضربات بیشتر، مقاوم تر باشد. قیمت پرینتر رنگی از پرینتر سیاه و سفید، بیشتر است و اگر فقط می خواهید از پرینتر در دفتر خود برای چاپ کردن اسناد متنی استفاده کنید، نیازی به خرید یک پرینتر رنگی ندارید. شاید در نگاه اول این نماد برای مقایسه آسان به نظر برسد اما در ادامه می بینیم پرینترها بسته به نوع لیزری و یا جوهر افشان خود PPM های متفاوتی ارائه می دهند. این مدل از پرینترها نمیتوانند تمامی امور مختلف چاپی را انجام دهند ولی کیفیت چاپ عکس آنها نسبت به پرینترهای جوهر افشان معمولی بسیار بالاتر است. پرینترهای اداری کوچک و پر سرعت هستند و شما میتوانید با خیال راحت با خرید یک پرینتر تمامی کارهای شرکت خود را انجام دهید.

پرینترهای لیزری متون را با سرعت بیشتری چاپ میکند و در شرایطی که قصد دارید پرینتر را برای چاپ اسناد متون به کار ببرید، پرینترهای لیزری تک رنگ را برگزینید. پرینترهای لیزری تک رنگ (سایه و سفید) میتوانند متون را با کیفیت و دقت بسیار بالایی چاپ کنند. این نوع از پرینترها قابلیت این را دارند که نمودارهای رنگی و تصاویر براق را چاپ کنند اما توانایی این را ندارند نوشتهها را به صورت واضح و خوانا مانند پرینترهای لیزری چاپ کنند. با این حال می توان گفت این قابلیت برای پرینترهای خانگی چندان مرسوم نبوده و بیشتر در محیط های اداری رایج است. اسکنر یا سایر سخت افزارهای مرتبط مانند پرینترها برای عملکرد صحیح و موثر نیاز به نرم افزار مناسبی دارند. اما سیستم عملکرد در اسکنر تغذیه اتوماتیک به این صورت است که اسنادی که قبلا درون قسمت ورودی کاغذ (فیدر) آن قرار گرفته به صورت اتوماتیک برگ به برگ اسکن می کند.

کارتریج در پرینتر قطعه ای پلاستیکی است که در برخی از پرینترها تنها بمنظور محل نگهداری جوهر یا تونر استفاده میشود که تونر را بتوان در آن نگهداری نمود و در برخی از پرینترها از مخزنی پلاستیکی با اقلام درون آن همچون درام، مگنت، فوم، بلید، دکتربلید (Doctor Blade)، چیپ و چرخ دنده تشکیل شده میباشد. NFC: این قابلیت در برخی پرینترها وجود دارد. برخلاف چاپگرهای بدون ضربه، این قابلیت را دارد که کپی های کربنی از یک چاپ خاص را چاپ کند. چرخهی کار یا دوام پرینتر، به معنای این است که پرینتر میتواند در یک ماه چه مقدار از صفحات را چاپ کند بدون اینکه به آن آسیبی برساند. همچنین پرینترهایی که قیمت کمتری دارند نمیتوانند تعداد صفحات زیادی را چاپ کنند و قادر نسیتند در برابر فشار زیاد دوام بیاورند. یکی از نکاتی که در خرید پرینتر باید در نظر بگیرید این است که برترین پرینتر خانگی پرینتری میباشد که دارای دوام طولانی باشد و به تعویض و تعمیر زود هنگام آن نیازی نداشته باشید. برای همین هم ما در سایت سنجاق تعمیرکاران و سرویسکاران انواع ماشین اداری را به شما معرفی کردهایم تا نگران پیدا کردن یک نیروی حرفهای برای تعمیر پرینتر نباشید.

اگر برگه مدام در پرینتر گیر کرده و یا مچاله می شود، ممکن است نیاز به تعمیر کاغذکش پرینتر باشد. اگر شما تمایل بیشتری دارید تا عکسهای خانوادگی خود را چاپ کنید و علاقه ندارید تصاویر شخصی خود را در اختیار چاپ خانهها بگذارید و تصمیم ندارید با پرینتر خود گزارش و یا نمودارهای کاری چاپ کنید قادر هستید یک پرینتر مخصوص چاپ عکس تهیه کنید. هرچند که پرینتر HP LaserJet Pro M426fdw به یک گوشی تلفن مجهز نیست؛ اما قادر به پشتیبانی از تلفن فکس میباشد. لازم به ذکر است در برخی از نمونه های جدید، پرینتر به تکنولوژی شبکه ی بی سیم مجهز می باشد؛ یعنی حتی می توان با گوشی تلفن همراه و بدون اتصال مستقیم با پرینتر ارتباط برقرار کرده و از آن استفاده نمود.