مشخصات یک پرینتر ایده آل چیست؟

اما برای اینکه این مقاله هم تکمیل بشه، خلاصهای از توضیحات این چاپگرها رو هم اینجا میاریم. چاپگرها ازنظر رنگ و تکنولوژی چاپ، به چند دسته کلی تقسیمبندی میشوند؟ پرینتر چند کاره: یکی دیگر از انواع پرینتر ها، پرینترهای چندکاره هستند. بسیاری از چاپگرها سرعت چاپ متفاوتی برای چاپهای رنگی در مقایسه با چاپ سیاه و سفید دارند. واقعیت این است که چاپگرها یا پرینترها تنها یکی از دستگاههایی هستند که بهنام ماشینهای اداری میشناسیم و از آنها استفاده میکنیم. پرینتر (Printer) که در زبان فارسی از آن با نام چاپگر یاد می شود یکی از تجهیزات جانبی رایانه است. پرینتر اچ پی مدل HP Officejet 5255 All-In-One printer یکی از بهترین پرینترهای تولید شرکت اچ پی برای دفتر کار خانگی است. پرینترهای سه کاره طرفداران بسیار زیادی در شرکت ها و ادارات دارد و نسبت به قیمت محصولات مشابه بسیار با صرفه است. این قیمت با توجه به سه کاره بودن پرینتر یکی از مزیت های رقابتی پرینتر نسبت به رقبای خارجی این پرینتر است. از انواع پرینتر می توان به دو گروه پرینتر لیزری و جوهر افشان اشاره کرد که با توجه به هزینه بالای موارد مصرفی پرینترهای جوهر افشان، پرینترهای لیزری طرفدار بیشتری پیدا کرد.

از متداولترین دستگاه خروجی در رایانه های شخصی مانیتور است که برای نمایش اطلاعات استفاده میگردد. اگر پرینتر قابلیت پرینت با هر دو خروجی را داشته باشد، پیش از پرینت از شما در مورد پرینت رنگی یا سیاه و سفید سوال میپرسد. هرچه dpi لیبل پرینتر بیشتر باشد، وضوح چاپ بالاتر است. کار با لیبل پرینترهای حرارتی مستقیم در مقایسه با فناوری های دیگر چاپی ساده تر است زیرا نیازی به جوهر، تونر یا ریبون ندارد. برخلاف لیبل ها، جنس ریبون بر روی کیفیت چاپ بسیار تاثیر گذار است. از این رو انتخاب لیبل پرینتر با کیفیت و خوب بسیار حائز اهمیت است.

جمع و جور بودن: پرینترهای لیبل زن بارکد با توجه به اندازه جمع و جورشان، می توانند به راحتی از مکانی به مکان دیگر در انبار شما منتقل شوند. پرینترها با توجه به نوع کاربری هایی که دارند در انواع متفاوتی از نظر نوع چاپ و مکانیسم چاپ طراحی و تولید شدهاند. ابعاد کوچک لیبل پرینتر به این معنی است که می توان آن را در یک ایستگاه کاری یا هر مکان مناسب دیگری تعبیه کرد. قیمت: برای استعلام قیمت لیبل پرینتر TSC TE200 تماس بگیرید. قیمت: برای استعلام قیمت لیبل پرینتر زبرا GC420 تماس بگیرید. برای چاپ بهصورت دائمی هم از گرما برای انتقال جوهر از روبان روی لیبل استفاده میکنند.

این دستگاه علاوه بر پرینت، قابلیت اسکن و کپی نیز دارد. 3- پرینترهای چهار کاره: پرینترهای چهار کاره علاوه بر پرینت، اسکن و کپی، به سیستم فکس مجهز بوده و میتوانید برای فکس هم از آن استفاده کنید. فرقی نمیکند که دفتردار یا مدیر یک مدرسه باشید یا کارمند فلان اداره و ارگان دولتی یا مشغول در یک شرکت خصوصی صادرات و واردات یا حتی یک فروشنده و صندوقدار در یک فروشگاه کوچک یا بزرگ، انواع ماشینهای اداری اعم از پرینتر و اسکنر تا فکس امروزه ابزار کار شما محسوب میشوند که از کار افتادن آنها میتواند نهتنها روند کار خودتان که دیگر بخشهای مربوطه به شما را هم عقب بیندازد و ارباب رجوع را ناراضی یا حسابوکتابها را قاطی کند. این محصول ساخت شرکت «ریکو» دستگاهی چندکاره از نوع لیزری است که علاوه بر پرینت سیاهوسفید، توانایی اسکن و کپی و فکس کردن هم دارد. پرینتر PIXMA MG2545 ساخت شرکت کانن درواقع مدل بهروزشدهی پرینتر بسیار پرفروش PIXMA MG2540 است و درعمل تفاوت چندانی با آن ندارد. تلفیقی(FDM) است. یک پرینتر FDM با اکسترود کردن یک لایه پلاستیکی به صورت لایه به لایه بر روی پلتفرم ساخت عمل میکند. امروزه پس از ساخت انواع پرینتر Types of printers (انواع چاپگر) این دستگاه کاربردی به مدل ها و انواع مختلفی تقسیم می شود.

پرینتر سه کاره اچ پی قادر است به راحتی بسیاری از نیازهای شما سایت 10printer را برآورده سازد. هر کدام از چاپگرها با توجه به تکنولوژی که در ساخت آن به کار رفته است کاربرد مختلفی دارد. برای ساخت قطعات نرم از جنس ABS مثل قطعاتی که منعطف هستند به یک آپشن نیاز داریم به نام میز گرم. سرویس دورهای پرینتر هم یعنی تمیز کردن و رفع ایراد و حتی تعویض قطعات آسیبدیده و معیوب دستگاه وقتی که هنوز کار آن را مختل نکردهاند. در مواقع بروز نقص در این قطعات، برای رفع مشکل به کارشناس تعمیر و یا نمایندگی برند چاپگر خود برای مثال کانن مراجعه کنید. باری دیگر سرزمین دانلود با احترام به کاربران عزیز گام دیگری در جهت رفع نیازهای نرمافزاری و سختافزاری آنان برداشته است. این مدل علاوهبر قابلیت پرینت، مجموعهی دیگری از امکانات مانند اسکن، کپی و فکس را هم در اختیار کاربران قرار میدهد که هریک در شرایط مختلف میتواند بسیار کاربردی بوده و کارایی پرینتر را بیش از پیش افزایش دهد. پرینتر جوهر افشان به صورت تک کاره و یا چندکاره در بازار موجود است: تک کاره فقط عملیات پرینت و چندکاره عملیات پرینت، اسکن، فکس و کپی را انجام میدهد. متخصصان حوزه تعمیرات پرینتر بازار کار فعالی دارند و درآمد قابل قبولی از این حوزه کسب می کنند.

برای مثال اگرچه پرینترهای رومیزی قیمت ارزان تری نسبت به نمونه های صنعتی خود دارند، اما برای محیط های آلوده مناسب نیستند. لیبل پرینتر نیمه صنعتی: لیبل پرینترهای نیمه صنعتی نسبت به پرینترهای لیبل زن رومیزی ابعاد بزرگتر و وزن سنگین تری دارند، همچنین قدرت چاپ بیشتری نیز دارند. توانایی و سرعت چاپ پرینترهای لیبل زن رومیزی نسبت به لیبل پرینترهای صنعتی کمتر است. معمولا پرینترهای لیبل زن صنعتی دارای بدنه فلزی هستند که در برابر ضربه نیز از خود مقاومت نشان می دهد. از مزیتهای این محصول اتصال وای-فای آن است که باعث میشود تا طیف وسیعی از دستگاهها را به آن وصل کرد و مستقیما پرینت و گرفت؛ از Airprint، Google Cloud Print و iPrint and Scan نیز در این دستگاه چندکاره پشتیبانی میشود. در غیر صورت پشتیبانی از حداقل سایز کاغذ A4 و حداقل اندازه کاغذ A5 برای بسیاری از مصارف خانگی و کاری کافیست. این می تواند بر روی ورق، فولاد، پلاستیک، آلومینیوم، تخته سه لا و هر ماده ورق تخت، از جمله کاغذ، چاپ کند. بر روی سطوحی مانند شیشه، آلومینیوم، فلز، سنگ، مقوا، کارتون ، انواع لوله و … شرکت رای دانا سیستم تهران تمامی تجهیزات چاپ بارکد از جمله لیبل پرینترهای رومیزی، نیمه صنعتی و صنعتی از بهترین برندها و انواع مختلف مواد مصرفی مانند ریبون و برچسب های بارکد را ارائه می دهد.

این دستگاه ها هر روزه به صورت مرتب مورد استفاده قرار می گیرند و به همین جهت امکان ایجاد اشکال و ایراد در برخی قطعات ظریف و حساس آنها وجود دارد. دستگاه های کیتک با کیفیت و سرعت بالا در پرینت قطعات توانایی رقابت با تمامی انواع پرینتر سه بعدی با تکنولوژی FDM در جهان را دارد و شما می توانید با کمترین هزینه ممکن یک پرینتر سه بعدی با کیفیت تهیه کنید و قطعاتی را که دوست دارید پریینت کنید. امروزه هر سازمان، اداره، شرکت و حتی کسب و کارهای کوچک برای کنترل و ثبت ورود و خروج کارکنان و همچنین محاسبه حقوقشان از دستگاه حضور و غیاب استفاده می کنند. دستگاه Impact 3336 ساخت شرکت Globalis یکی از پرینترهای مقرونبهصرفه است. در سیستم تک رو، شما ابتدا کار پرینتر را روی یک طرف کاغذ انجام داده و برای پرینت روی سمت دیگر، باید کاغذ را از دستگاه خارج کرده و دوباره به سمت بعدی برگردانید.

البته کیفیت و قیمت پرینتر نیز بسیار مهم است ولی بیشتر از قیمت پرینتر که در اول پرداخت می شود هزینه نگهداری و تعمیر پرینتر لیزری باید در نظر گرفته شود. دراین بخش قصدداریم به فوایدپرینترهای لیزری بپردازیم،مهمترین فایده ی چاپگر لیزری سرعت آن و نیز قیمت پایین تر هر برگه می باشد لیزرها بخصوص چاپگرهای لیزری مونوکروم شما را قادر می سازد تا حجم زیادی از کار و مدت زمان کوتاهی انجام دهید. پرینتر جی اند بی یک مدل سه کاره با قیمتی مناسب تر از پرینترهای هم رده با این پرینتر می باشد. برای همین هم هست که اغلب نمایندگیهای این دستگاهها خدمات تعمیر پرینتر در محل را به کاربرها ارائه میکنند و چاپگرها را در محل شما و در حضور خودتان عیبیابی میکنند و تعمیرات لازم را بر روی آن انجام میدهند. یکی از مهمترین وسایلی که این روزها بیشتر خانهها به آن نیاز دارند، پرینتر است.

قطعاتی مانند مجموعه فیوزینگ و یا بلید (Blade) نقش مهمی در توزیع و تثبیت تونر بر روی کاغذ دارند. اول مشخص کنید که توقعتان از دستگاه پرینت تا چه حد ساده یا حرفهای است. برای افرادی که نیازمند پرینتر قابل حمل هستند این دستگاه گزینه مناسبی است. بنابراین اگر تعداد کاغذی که باید روزانه پرینت بدهید زیاد نیست، استفاده از پرینتر رنگی لیزری به شما توصیه میشود؛ چون هزینه زیادی روی دستتان نخواهد گذاشت. اگر دستگاه دارای ال سی دی تاچ می باشد باید قسمت پایین و سمت راست صفحه نمایش پرینتر را لمس کنید و دستگاه را روشن کنید.

لازم به ذکر است که سیستم تغذیه خودکار ADF کاملا حساس است و بایستی از کاغذهای کاملا صاف و بی نقص در آن استفاده نمود. همچنین این دستگاه دارای سرعت چاپ، 18 برگ در دقیقه است که سرعت قابلتوجه و بسیار بالایی به حساب میاد. امروزه تنوع اتصال و درگاه در پرینتر ، چه در مصارف خانگی و چه در مصارف کاری و دفتری از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از معایب موجود در پرینترهای جوهرافشان آن است که در صورت عدم استفاده از دستگاه در دورهای مشخص، مثلاً برای چند روز متوالی، جوهرهای رنگ درون کارتریج خشک شده و قابلیت چاپ را از دست میدهند در حالی که چنین ایرادی در پرینترهای لیزری وجود ندارد.

این چاپگرها باعث ایجاد تصاویر گرافیکی و عکسهایی با کیفیت فوقالعاده میشوند که نیاز عکاسان و گرافیستهای حرفهای را برآورده میسازند. این چاپگرها قابلیت چاپ بر روی اقلام سه بعدی ضخیم را دارند. این چاپگرها یک کار را بر اساس قانون اول در اولین خروج انجام می دهند. اولین تصمیمی که در زمان خرید پرینتر گرفته میشه، انتخاب پرینتر لیزری یا جوهرافشان هستش، که باید با توجه به انتظاری که از پرینتر دارین، انتخاب کنید. اولین کاری که باید برای ریست کردن پسورد پرینتر انجام دهید این است که پرینتر را خاموش کنید. اما اگر قصد دارید قطعه را برای کسب درآمد تولید و تجاریسازی کنید و قطعه کیفیت فوق­العاده بالایی داشته باشد و دستگاه، آپشن­های بسیار خوبی در اختیار شما قرار دهد، باید سراغ سه مدل دوم دستگاهها بروید. Wireless LAN: برای استفاده از پرینترهای قدیمی، حتما باید یک سیم را به کامپیوتر خود وصل میکردید. این دستگاه قطعاً دستگاهی برای استفادههای خانگی و شخصی است و استفاده از آن در محیطهای کاری و تجاری توصیه نمیشود. USB تنها درگاه اتصالی این دستگاه به شمار میرود.

با وجود تنوع زیاد چاپگرهای خانگی و ارزان قیمت از برند های مختلف مانندHP, Lexmark, Canon, Samsung, Epson وغیره انتخاب صحیح پرینتر کار دشواری است. ریبون رزین:ریبون رزین در دمای بسیار بالاتر ذوب می شوند و دوام فوق العاده بالایی دارند، اما به دلیل قیمت بالای آن تنها برای مصارف خاص بکار گرفته می شود. وقتی فیلامنت یا مواد اولیه ذوب می­شود باید روی میز گرم بریزد که آن میز گرم با توجه به توضیحات و کاتالوگ مواد اولیه، بعنوان مثال 70 یا 80 درجه گرم باشد. هنگامی که لیست setup menu باز می شود باید از روی گزینه های موجود گزینه system setup را انتخاب کنید. در این مقاله به اختصار همه مواردی که لازم است پیش از خرید پرینتر به آن توجه کنید را بیان کردیم، امروزه در بازار شاهد پرینترهای متنوعی با قابلیتهای مختلف هستیم. این چاپگرها در تنوعی از مدلها و برندها در بازار موجود هستند که هر کدام قابلیت و ویژگیهای متنوعی دارند. در اینجا قرار است گپ و گفتی در خصوص ویژگیهای این پرینترها داشته باشیم. با وجود این ویژگی دیگر لازم نیست شما برای انجام عمل کپی یکی یکی برگه ها را در سینی پرینتر قرار دهید؛ زیرا این سیستم بطور کاملا خودکار عمل کرده و برای انجام کپی در مقیاس های بالا تک تک برگه ها را برداشته و آن ها را وارد دستگاه جهت چاپ و تکثیر می کند.