محصولات پینچ ولو ای شاپ صنعت | kasrasaran

پینچ ولو یک سیستم کنترل جریان و فشار آب بوده که در صنایع تصفیه آب اهمیت بسیار زیادی دارد. این سیستم با تنظیم جریان آب و کاهش فشار، به صورت دقیق آب را تصفیه می کند. پینچ ولو در تصفیه آب برای کنترل کیفیت آب، خصوصاً در کارخانجات و صنایع بزرگ بسیار مفید است.

پینچ ولو و یا Pinch Valve در واقع یک نوع شیر است که در آن، جریان مایع با استفاده از یک بلبرینگ یا لوله کوچک فشرده می‌شود. اصل کار پینچ ولو به این شکل است که با فشار دادن یک بلبرینگ یا لوله شیر بسته می‌شود و جریان مایع متوقف می‌شود. در عین حال با آزاد کردن بلبرینگ یا لوله، شیر باز می‌شود و جریان مایع دوباره از شیر عبور می‌کند. پینچ ولو در خطوط لوله شیمیایی باعث کاهش ضریب اصطکاک در خطوط لوله‌ها می‌شود. این ویژگی، مزیتی برای کاربران پینچ ولو است زیرا کاهش این ضریب باعث کاهش مصرف انرژی و همچنین کاهش هزینه‌های بهره‌وری و نگهداری تجهیزات می‌شود.

  • شیر پینچ نوعی از ولوها با بدنه انعطاف پذیر با یک لوله انعطاف پذیر است که می تواند به طور مکانیکی جریان سیال را کنترل کند.
  • همچنین این روش به دلیل وابستگی به پردازش داده‌ها و استفاده از تکنولوژی‌های حساس، نیاز به امنیت بسیار بالا دارد.
  • این حفره از پایین بسته شده است و با پیچ و مهره به بالا فیت شده است.
  • پینچ ولوهای بسته به دلیل قابلیت بسته شدن کامل در بازه‌ی وسیعی از فشار و دما‎ها به‌کار می‌روند.
محصولات پینچ ولو ای شاپ صنعت | kasrasaran در واقع ولو (Valve) نام متدوال و رایجی برای شیرهای صنعتی است که
وظیفه کنترل، هدایت و یا تنظیم جریان سیالات در یک سیستم را بر عهده دارند. مهمترین نوع ولوها، شیرهای کنترلی هستند که در این مقاله انواع ولوهای کنترلی را به طور مفصل بررسی خواهیم کرد. با توجه به بروز روزافزون تعداد جرایم و تهدیدات در برابر حیوانات و حیات وحش، استفاده از امنیت پینچ ولو به عنوان یکی از ابزارهای ایمنی در صنایع حیات وحش و زیست‌شناسی بسیار مفید و لازم است. پینچ ولو یک وسیله ایمنی و بازدارنده است که به عنوان یک طناب امنیتی به دور سر و گردن یک حیوان نصب می‌شود و قابل تنظیم است. وقتی حیوان تلاش می‌کند به دوران طناب بپردازد، پینچ ولو به فشار گلوی آن حیوان اعمال می‌کند که باعث متوقف شدن حیوان و جلوگیری از فشار و تهاجم بیشتر آن می‌شود.

شیر پینچ چیست؟

طراحی گیت ولو بسیار ساده است و تنها دو حالت کاملا باز یا کاملا بسته دارد. برای کاربردهایی که شیر باید مقاومت کمی در حالت کاملا باز در برابر سیال داشته باشد گیت ولو انتخاب مناسبی است. شیرهای پینچ برای دوغاب ها و یا سیالاتی که ذرات جامد بزرگ دارند، و یا سیستم هایی که مواد جامد را بصورت پنوماتیک انتقال می دهند، مناسبند.

معایب شیرهای پینچ

استفاده از کلید نجات برای تطابق حجمی و تخلیه حجمی، می تواند به طور قابل توجهی به رفع اشکال کمک کند. در صورت عدم حل مشکل، پینچ ولو باید به طور مستقیم با دستگاه کنترل جریان وصل شود و تنظیمات دستگاه کنترل جریان برای بهبود عملکرد پینچ ولو اطلاعات بیشتر در اینجا باید تکمیل شود. در تصویر بالا، نمونه‌ای از یک شیر چند راهه پرکاربرد در سیستم لوله‌کشی آب استخر نمایش داده شده است. با قرار دادن عملگر این شیر بر روی وضعیت‌های مختلف می‌توان آب عبوری از سیستم لوله‌کشی را به سمت محل فیلتر (تصفیه) یا فاضلاب (تخلیه) هدایت کرد. وضعیت‌های دیگر، امکان بستن مسیر، معکوس کردن جریان، دور زدن مسیر فیلتر و بسیاری از قابلیت‌های دیگر را فراهم می‌کنند.