قالب های سرامیکی پرینت سه بعدی هانیول برای تیغه های توربین – 3DPrint.com

برای سرعت بخشیدن به کارها، ه،ول با شرکت چاپ سه بعدی صنعتی کار می کند گروه Prodwaysکه طیف گسترده ای از سیستم های چاپ سه بعدی و مواد کامپوزیت، هیب، و پودری را ارائه می دهد. سال گذشته، این شرکت جدیدترین چاپگر MOVINGlight Prodways، CERAM PRO 365 را در تاسیسات P،enix خود برای این منظور نصب کرد. با استفاده از این فناوری با وضوح بالا و مبتنی بر vat، Honeywell پردازش می کند دوغاب سرامیکی برای چاپ مستقیم قالب برای پره های توربین خود.

خانواده موتورهای توربوفن HTF7000 ه،ول

کاهش زمان چرخه توسعه هدف اصلی ما است، اما ما همچنین پیش بینی می کنیم که چندین میلیون دلار در هزینه های توسعه در مقایسه با استفاده از فرآیند ریخته گری سنتی تیغه صرفه جویی کنیم.

در حال حاضر ساخت پره های توربین با استفاده از روش های سنتی زمان زیادی طول می کشد. بنابراین امید این است که با استفاده از پرینت سه بعدی سرامیکی برای ساخت قالب‌های این پره‌های توربین فشار قوی مرحله اول، Honeywell بتواند زمان توسعه موتورهای خود و همچنین هزینه را کوتاه کند.

دور، که سرامیک فقط به ،وان ماده ای برای ساخت سفال در نظر گرفته می شد، گذشته است – این مواد شکننده و مقاوم در برابر خوردگی کاربردهای فراو، دارند، از سیستم های خنک کننده و روکش های دندان گرفته تا قطعات نظامی و بدیهی است که هواپیماها. در واقع، طبق گزارش AM Research در مورد “بازارهای تولید افزودنی سرامیکیکی از بخش های کاربردی صنعتی که بیشترین پتانسیل را برای سرامیک های فنی دارد، هوافضا و دفاع است.

در مورد آ،ین اخبار صنعت چاپ سه بعدی به روز باشید و اطلاعات و پیشنهادات را از فروشندگان شخص ثالث دریافت کنید.


منبع: https://3dprint.com/309891/،neywell-using-،ways-3d-printing-to-make-ceramic-molds-for-turbine-blades/

تیغه‌های توربین از طریق فرآیند ریخته‌گری سرمایه‌گذاری ساخته می‌شوند که تنها چند کارخانه ریخته‌گری در جهان قادر به انجام آن هستند. برایان باگمن، مهندس ارشد تولید Honeywell توضیح داد: این شامل ماشینکاری قالب‌های ف،ی بسیار پیچیده و ابزارسازی برای ایجاد قالب‌های سرامیکی است که سپس با یک سوپرآلیاژ مذاب ریخته‌گری می‌شوند تا تیغه‌ها را تشکیل دهند.

باگمن نتیجه گرفت: «حجم‌های کم اغلب مشکل هستند، زیرا هزینه ابزار اولیه برای پره‌های توربین بسیار بالا است و ساخت آن به زمان طول، نیاز دارد». “تولید افزودنی در مواردی مانند این بسیار منطقی است.”

مش، خبرنامه الکترونیکی ما شوید

پرینترهای سه بعدی ما برای این مورد استفاده من، هستند. مایکل اوهانا، مدیر عامل گروه Prodways گفت: ما می‌تو،م دوغاب‌های سرامیکی را پردازش کنیم تا تعداد زیادی قطعه را در یک روز بسازیم و نتایج تولید ثابتی را در هر چاپ ارائه کنیم.

Prodways که کاهش درآمد را در سه ماهه اول 2024 گزارش کرده است، چندین سال است که با شرکت های هوانوردی برای توسعه فرآیندهای تولید صنعتی با فناوری MovingLight برای اجزای موتور هواپیما کار می کند. به این دلیل که مواد سرامیکی، که مقاومت و استحکام در برابر حرارت را ارائه می‌دهند، به روش‌های باکیفیت و قابل اعتماد پرینت سه بعدی نیاز دارند.

به گفته مایک بالدوین، دانشمند اصلی تحقیق و توسعه، استفاده از ریخته‌گری سرمایه‌گذاری برای ساخت پره‌های توربین لازم برای فرآیند توسعه موتور ه،ول تا دو سال طول می‌کشد. اما اگر سرعت بخشیدن به کارها هدف این شرکت بود، قطعاً چاپ سه بعدی راه حلی است.

Honeywell قطعا بر روی استفاده از ف، AM برای کاربردهای هوافضا، نه تنها برای خود بلکه برای دیگران نیز متمرکز است. برای شرکت هایی که نیاز به ساخت قطعات دقیق، مانند پره های توربین، در حجم کمتر دارند، افزودنی انتخاب ایده آلی است.

«تولید افزودنی به ما امکان می‌دهد طرح را بگیریم، قالب را چاپ کنیم، ریخته‌گری کنیم، آزمایش کنیم و اعداد واقعی را برای اعتبارسنجی مدل‌هایمان دریافت کنیم – و کل فرآیند فقط ۷ تا ۸ هفته طول می‌کشد. بالدوین ادامه داد: اگر نیاز به تغییر طراحی داشته باشیم، می‌تو،م آن را به صورت الکترونیکی تغییر دهیم و در عرض شش هفته یک تیغه دیگر دریافت کنیم. هزینه ای بالغ بر 1 میلیون دلار برای ایجاد تغییرات کوچک در طراحی تیغه دارد.

یک قالب پرینت سه بعدی سرامیکی برای پره های توربین ه،ول.

ه،ول موتورهای پیشران توربین را برای هلیکوپترها، هواپیماهای تجاری و مربیان نظامی فراهم می کند و بیش از 15 سال است که از تولید مواد افزودنی در آزمایشگاه خود در فینی، استفاده می کند. اکنون صدها قطعه هواپیما تولید می کند، از جمله اولین قطعه موتور پرینت شده سه بعدی، دارای گواهی FAA و مهم برای پرواز در سال 2020. این بخش یک جزء ساختاری مهم در موتور توربوفن ATF3-6 بود، و شرکت در حال حاضر در حال کار برای توسعه است. خانواده جدیدی از موتورهای توربوفن که سبک‌تر، بی‌صداتر، قدرتمندتر و قادر به کار، با سوخت هواپیمای کاملاً پایدار خواهند بود. ه، ول بار دیگر برای این موتورهای نسل بعدی به AM روی آورده است و در واقع اعتقاد بر این است که یکی از اولین تولیدکنندگان موتور جت است که تیغه های توربین را با قالب های سرامیکی پرینت سه بعدی می سازد.