طراحی برای چاپ در مقابل صفحه

طراحی کتاب زم، چالش برانگیزتر می شود که یک نشریه را برای استفاده به ،وان کتاب فیزیکی و کتاب الکترونیکی طراحی کنید. به ،وان مثال، کتاب هایی که همکار من برای ناتو و بانک جه، تولید می کند، اغلب باید به صورت آنلاین و همچنین به صورت چاپی قابل مشاهده باشند.

نکته اصلی این است که وقتی یک کتاب چاپی را با یک کتاب الکترونیکی یا صفحه وب مقایسه می کنید، طراحی و سرعت همیشه متفاوت خواهد بود.

ع، ،یداری شده از … www.depositp،tos.com

در نهایت، یک نشریه که برای مطالعه در اینترنت یا یک کتابخوان الکترونیکی طراحی شده است به صفحه نمایش با نور پس زمینه بستگی دارد، در حالی که یک کتاب چاپی فقط به نور بازتابیده و محیط برای مطالعه بستگی دارد. خواندن متن روی صفحه نمایش با نور پس زمینه چشم را خسته می کند. مسلماً، بسیاری از کتابخوان‌های الکترونیکی با کنتراست کمتر بین متن و پس‌زمینه خا،تری، این خستگی چشم را به حداقل می‌رسانند، اما به طور کلی خواندن مواد الکترونیکی نسبت به خواندن مطالب چاپی، چشم را خسته‌کننده‌تر می‌کند.

غذای آماده

بنابراین، شما به ،وان طراح گرافیک با این اطلاعات چه کاری می تو،د انجام دهید، احتمالاً برای نشریات چاپی و دستگاه های خواندن الکترونیکی طراحی می کنید؟

  1. در صورت امکان، یک نشریه متفاوت برای هر رسانه طراحی کنید. انتظار نداشته باشید که یک محصول چاپی که به صورت آنلاین ارسال می شود به اندازه نسخه کاغذی اصلی خوانا باشد.
  2. طراحی را برای خواندن آنلاین ساده کنید.
  3. تکه های کوچکی از محتوا را به صورت آنلاین ارائه دهید (مثلاً از پاراگراف های کوتاه و نقاط گلوله استفاده کنید).
  4. وب‌سایت‌هایی را که دوست دارید پیدا کنید و طراحی را از بین ببرید. به نحوه استفاده طراح از رنگ ها و فونت ها فکر کنید. به این فکر کنید که چگونه وب سایت چگونه چشم خواننده را از طریق یک صفحه، از طریق یک صفحه کامل (پیمایش شده به پایین) و از یک صفحه پیوند داده شده به صفحه دیگر هدایت می کند. همین نوع تحلیل را برای یک محصول کتاب الکترونیکی انجام دهید. به این فکر کنید که چگونه می‌تو،د تکه‌های کوچکی از اطلاعات و تصاویر را به گونه‌ای ارائه کنید که خواننده بداند چه چیزی مهم است و چه چیزی اهمیت جزئی دارد.
  5. همین کار را برای کتاب ها، بروشورها و سایر محصولات چاپی انجام دهید.
  6. حالا اون سخته به این فکر کنید که چگونه می تو،د یک محصول چاپی را به صورت بصری به یک صفحه وب یا نسخه دیجیتالی یک کتاب مرتبط کنید. به فونت ها، رنگ ها، تصاویر فکر کنید. چه کاری می تو،د انجام دهید تا طراحی چاپ و طراحی الکترونیکی منسجم باشد، به طوری که آنها یک تصویر برند واحد ارائه دهند؟
  7. اکنون در مورد پیامدهای فنی کاری که انجام می دهید با یک متخصص کامپیوتر باهوش صحبت کنید تا نیازهای رایانه و مشکلات احتمالی را تعیین کنید.
  8. موفق باشید. اگر بتو،د این کار را به خوبی انجام دهید، به ،وان یک طراح تقاضای بسیار بالایی خواهید داشت.

احتمالاً آینده کتاب الکترونیکی (یا صفحه وب) و کتاب چاپی این خواهد بود که هم رسانه های الکترونیکی و هم رسانه های چاپی به همزیستی ادامه دهند، که هر کدام به رویکردهای متفاوتی برای طراحی و پیمایش نیاز دارند، و هر کدام مزایای خاصی را ارائه می دهند که دیگری فاقد صدا است. و حرکت برای انتشارات مبتنی بر کامپیوتر و کیفیت های فیزیکی مانند بافت کاغذ برای کتاب های فیزیکی).

در این صورت ممکن است همکار من دو انتخاب داشته باشد. او می‌تواند کتاب چاپی تمام‌شده را به‌،وان یک فایل PDF ذخیره کند، که در رایانه رومیزی یا لپ‌تاپ، رایانه لوحی، تلفن همراه یا کتابخوان الکترونیکی قابل خواندن باشد. متأسفانه، اگرچه طرح به اصل (چاپ شده روی کاغذ) وفادار است، در بیشتر موارد خواننده باید در اطراف طرح دو صفحه‌ای اسکرول کند (حتی اگر صفحات کتاب به طور مستقل ذخیره شده باشند). و از آنجایی که دیدگاه خواننده در مورد بسیاری از دستگاه ها (در سایر نقاط جهان) بسیار بسیار کوچکتر از فرمت 8.5 x 11 اینچ (دادن یا بگیر) است که کتاب فیزیکی در ابتدا طراحی شده است، تأثیر کلی خواهد داشت. طرح در یک خواننده الکترونیکی به خطر می افتد.

بنابراین، اگر هدف این باشد که چشم خواننده را از طریق یک صفحه دو صفحه‌ای و به صفحات متوالی طراحی‌شده مشابه حرکت دهیم، این کار با یک کتاب الکترونیکی یا صفحه وب بسیار سخت‌تر می‌شود (مخصوصاً زم، که نیاز به پیمایش پیوندها به سایر صفحات را در نظر بگیرید. صفحات ذاتی یک نشریه مبتنی بر کامپیوتر).


این مطلب در تاریخ سه شنبه 14 نوامبر 2023 ساعت 4:58 صبح منتشر شده است و تحت ،وان طراحی ثبت شده است. شما می تو،د هر پاسخی را که به این ورودی داده می شود از طریق فید RSS 2.0 دنبال کنید. هر دو نظر و پینگ در حال حاضر بسته هستند.


منبع: https://www.printindustry.com/blog/2023/11/book-printing-designing-for-print-vs-the-screen/

من همچنین طرح های ،یبی از متن چاپی و تصاویر کامپیوتری را دیده ام. یکی به طور خاص به ذهن می رسد که یک کتاب فیزیکی در سمت چپ یک پوشه دو صفحه ای و یک صفحه کامپیوتر کوچک و تخت به پانل سمت راست وصل شده بود. من معتقدم که حاوی یک پیام فروش برای یک رمان گرافیکی پیشرفته برای بزرگسالان بود. این دستگاه تبلیغاتی با ،یب مزایای چاپ و مزایای دستگاه های خواندن الکترونیکی (مانند صدا و تصویر)، تجربه ای کاملاً فراگیر را ایجاد کرد. تنها چیزی که تجربه را بهبود می بخشید، پیوند به یک برنامه واقعیت مجازی بود، که من فرض می کنم در تکرارهای بعدی دستگاه گنجانده شده بود (چند سال پیش بود).

بنابراین، بسیاری از افراد، اگر نه بیشتر مردم، واقعاً صفحات وب و کتاب‌های الکترونیکی را نمی‌خوانند. آنها آنها را اسکن می کنند و زمان کمتری برای جذب کلمات جداگانه و/یا صرفاً صرفاً پرش کلمات صرف می کنند. بنابراین رسانه در واقع فرآیند خواندن و همچنین رویکرد خواننده را برای جذب طراحی و پیمایش صفحه کتاب الکترونیکی، صفحه وب، بروشور آنلاین و غیره تغییر می‌دهد.

و با این حال، از جنبه مثبت، این فرصت در دستگاه های خواندن دیجیتال برای ،یب تصویر و صدا وجود خواهد داشت (به ،وان جایگزینی برای ویژگی های لمسی گمشده که فقط در کتاب های فیزیکی موجود است).

واضح است که تعدادی تفاوت در طراحی (هم فنی و هم زیبایی) وجود دارد که برای ارائه یک تجربه خواندن بهینه باید به آن توجه شود. به ،وان مثال، در مورد همکار من، یک کتاب فیزیکی که برای خواندن در دو صفحه طراحی شده است، از نظر قالب بسیار بزرگتر خواهد بود (و طراحی پیچیده تر، از جمله نمودارها و نمودارها و همچنین ع، ها) از یک کتاب الکترونیکی یا یک سند خواهد بود. برای خواندن در تبلت یا گوشی هوشمند.

علاوه بر این، خوانندگان در نایروبی ممکن است نتوانند به فایل های مخصوصاً بزرگ (از نظر فضای ذخیره سازی و/یا حافظه کامپیوتر مورد نیاز) برای نسخه آنلاین کتاب چاپی که همکارم طراحی می کند، دسترسی داشته باشند.

علاوه بر این، ع،‌های کتاب‌های چاپی باید با وضوح بسیار بالاتری ذخیره شوند (300 نقطه در اینچ به جای 72 نقطه در اینچ که برای وب یا کتاب‌های الکترونیکی کافی است). هر چیزی با وضوح بالاتری که در رایانه استفاده می شود (صفحه وب یا کتابخوان الکترونیکی) باعث کاهش سرعت نمایش صفحه توسط رایانه می شود. اما در یک کتاب فیزیکی، هر چیزی با وضوح کمتر از 300 dpi مبهم به نظر می رسد یا دارای پی،ل است.

وبلاگ تبادل صنعت چاپ شماره 12 از 40 وبلاگ برتر چاپ دیجیتال است که توسط FEEDSPOT انتخاب شده است.

فراتر از این، ماهیت یک e-reader این است که به کاربر اجازه می دهد فونت، اندازه نقطه و سایر ویژگی های متن را تغییر دهد. این بدان م،ی است که دیدگاه طراح از یک نشریه خاص، که در ابتدا در یک کتاب فیزیکی ثابت و تغییرناپذیر بود، ممکن است در رایانه یا کتابخوان الکترونیکی (و خارج از کنترل طراح کتاب) بسیار روان باشد و این امر آن را به یک چالش طراحی بسیار متفاوت تبدیل کنید.

تفاوت های طراحی خاص

به ،وان مثال، یک کتاب چاپی را در صفحات دو صفحه ای طراحی می کند. چشم خواننده می تواند در سراسر و اطراف فضای بزرگتری نسبت به یک کتاب الکترونیکی یا در یک صفحه وب حرکت کند (که هر دو معمولاً برای خواندن بهینه در یک صفحه عمودی کوچک یا یک صفحه افقی بزرگتر طراحی شده اند، اما بر خلاف کتاب های چاپی، معمولاً اینطور نیستند. انتشار دو صفحه ای).

در اینجا مواردی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد.

البته، جایگزین این است که همکار من طرحی کاملا متفاوت برای کتاب الکترونیکی ایجاد کند. با این حال، در بسیاری از موارد با توجه به تعداد فرمت‌های کتاب الکترونیکی و انبوهی از دستگاه‌های کتاب‌خوان، احتمال بروز مشکلات قالب‌بندی وجود دارد (مثلاً، مشکلات در لنگر انداختن حروف بزرگ به پاراگراف‌ها، یا مشکلات لنگر انداختن ع،‌ها یا نمودارها به یک صفحه یا پاراگراف خاص، یا حتی مشکلات کلی در قالب‌بندی تایپ که طبق برنامه ظاهر نمی‌شوند).

علاوه بر این، طراحی برای اینترنت یا کتاب الکترونیکی نمی‌تواند از ویژگی‌های لمسی ذاتی یک کتاب فیزیکی، مانند صافی لمینت فیلم مات با لمس نرم یا مهر فویل، یا زبری یک کاغذ کتاب بدون روکش استفاده کند. در رایانه، اینها به تجربه خواندن بی ربط هستند، در حالی که هنگام خواندن یک کتاب چاپی، احساس کاغذ جزء مهمی از تجربه کلی است.

یکی از همکاران من کتابهای چاپی بانک جه،، ناتو و چندین سازمان ،تی دیگر را ویرایش و طراحی می کند. این هفته او به ناامیدی خود در طراحی یک کتاب فیزیکی اشاره کرد که به ،وان کتابی برای خواندن آنلاین در نایروبی تغییر کاربری داده خواهد شد، حداقل در رایانه و احتمالاً روی یک دستگاه دستی نیز.

تفاوت‌هایی در برنامه‌های رایانه‌ای (و دستگاه‌های) مورد استفاده، تفاوت در فرمت‌های صفحه و وضوح تصویر، تفاوت در حرکات چشم خواننده در اطراف صفحه فیزیکی کتاب در مقابل صفحه وب در مقابل صفحه کتاب الکترونیکی، و تفاوت در خواندن صفحه‌های رایانه با نور پس‌زمینه در مقابل خواندن وجود خواهد داشت. متن روشن شده با نور محیطی بازتاب شده (برای کتاب های فیزیکی).

در این پرتو، من نشریات آنلاین (در طول سال‌ها) را دیده‌ام که به دنبال تکرار رویکرد صفحه‌گرد، برای خواندن کتاب یا مجله چاپی بوده‌اند. می تو،د دو صفحه را در کنار هم ببینید و می تو،د روی یک مکان خاص در یک صفحه کلیک کنید تا آن را بزرگ کنید. علاوه بر این، از آنجایی که یکی از ویژگی‌های یک نشریه آنلاین، امکان گنجاندن لینک‌هایی به ویدیو یا صدا است، چنین انتشارات آنلاین می‌توانند خود را به روش‌های جدید نیز از کتاب‌های فیزیکی متمایز کنند. (مانند کتاب‌های فیزیکی، هنگام طراحی نشریات مبتنی بر رایانه نیز باید از نقاط قوت رسانه استفاده کرد.)