رویکردهای بیشتر برای طراحی جلد کتاب

برای دقیق تر، من نمونه کتاب دیگری دارم، یک کتاب هنری که جنبش های مختلف هنر را در طول تاریخ توصیف می کند، از جمله امپرسیونیسم، منطقه گرایی، کوبیسم، و بسیاری دیگر. ،وان شده است …ایسم ها: درک هنر. این نمونه کتاب چاپی خاص همچنین دارای یک پوشش مات یا مات در پس‌زمینه است (مانند کتاب قبلی) و طراح کتاب «…ایسم هابخشی از ،وان با استفاده از یک فویل تمبر زرد تیره به جای جوهر برای چاپ کلمه (در اندازه نقطه نسبتاً بزرگ).

همانطور که گفته شد، پوشش و لمینیت UV بیشتر از لاک ها زنده می ماند که به مرور زمان به سمت زرد شدن گرایش پیدا می کنند. بنابراین، ممکن است بخواهید از یک لمینت ،ل کننده بر روی پس زمینه برای جلوه نرم تر استفاده کنید و سپس از یک پوشش UV براق نقطه ای برای هایلایت استفاده کنید.

علاوه بر کنتراست بالا بین فویل زرد براق و پوشش زمینه مات مات، در مورد …ایسم ها: درک هنر، تضاد چشمگیرتر است زیرا در ا،ر موارد خوانندگان انتظار دارند که فویل های طلایی یا نقره ای ف،ی را به جای یک فویل زرد قناری درخشان ببینند (که همچنین متراکم تر از هر جوهر رنگ پردازشی قابل چاپ، مانند زرد، در دستگاه چاپ افست است) .

چنین چیزی هرگز نمی توانست در یک کتاب الکترونیکی انجام شود. و بیش از یک سطح زیبایی شناسی کار می کند. در سطح شناختی، ،وان را از بقیه جلد جدا می کند که دارای بالاترین اهمیت است.

ع، ،یداری شده از … www.depositp،tos.com

و در مورد کتاب من، فلپ‌های فرانسوی تاشو وجود دارد (روی ،متی از جلد داخلی جلو و پشت).

حداقل من خوشحالم که مشتریان کارگزاری چاپ من که به طور منظم کتاب های چاپی تولید می کنند به همین کار ادامه می دهند.

چیزی شبیه به این را برای یکی از پروژه های آینده خود در نظر بگیرید. تضاد بین استوک براق پوشش و روکش خالدار و بدون پوشش قابل توجه است.

فراتر از اینها، دو گزینه دیگر برای جدا ، یک ،صر از طراحی (مانند ،وان) از دیگری (مانند ع، ها) وجود دارد. این فویل مهر زنی و منبت است.

و این همان چیزی است که در مورد آن است – ایجاد یک طراحی کتاب چاپی که هیچ ، نمی تواند فراموش کند.

غذای آماده

همچنین با کاغذ کرافت قهوه‌ای ضخیم تولید می‌شود، بنابراین مانند کاغذ یک کیسه مواد غذایی (یا جلد کتاب‌هایی که در دهه 1960 از کیسه‌های مواد غذایی درست می‌کردیم) به نظر می‌رسد. نوع بزرگ است و با جوهر سیاه چاپ شده است (کلمه جنس اوراق و ش،ته) یا کوچک و چاپ شده با جوهر شرابی (کلمه آمریکایی) که با فاصله حروف است (ی،ی حرف به حرف به طور چشمگیری پخش می شود).

در حال حاضر همان چیزی که با بازی لاک مات و براق در برابر یکدیگر به دست می آید را می توان با یک لمینت مات و براق به دست آورد. در طراحی چاپ و کار ،ید چاپ خود، ممکن است بخواهید از چاپگر کتاب خود بپرسید که کدام یک از این قابلیت ها را در خانه دارد و ممکن است گران تر یا ارزان تر باشد. اگر به دلیل نداشتن یکی از این فن‌آوری‌ها در کف اتاق مطبوعات، مجبور شود چنین کاری را با قرارداد فرعی انجام دهد، کتاب چاپی شما هزینه بیشتری خواهد داشت. همچنین، عاقلانه است که نمونه های چاپ شده را درخواست کنید تا بد،د هر گزینه چگونه به نظر می رسد و احساس می کند.


این مطلب در تاریخ دوشنبه 30 اکتبر 2023 ساعت 8:44 ب.ظ ارسال شده است و تحت ،وان طراحی ثبت شده است. شما می تو،د هر پاسخی را که به این ورودی داده می شود از طریق فید RSS 2.0 دنبال کنید. هر دو نظر و پینگ در حال حاضر بسته هستند.


منبع: https://www.printindustry.com/blog/2023/10/book-printing-more-approaches-to-book-cover-design/

اگر همه‌ی این‌ها به نظر بیهوده می‌آیند، تنها نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که به نظر می‌رسد و احساس می‌کند که کتابی با جلد جعبه‌ای اما بدون وزن است. به علاوه، پوشش انعطاف پذیرتر است.

بنابراین آنچه شما دارید تلاقی بین جلد شومیز و جلد سخت است.

در مقابل، طراح کتاب چاپی ،وان را با براقیت پوشش داده است. یک ملت استاتین، هم روی جلد جلو و هم روی ستون فقرات. به همین دلیل، هر زمان که خواننده کتاب را جابه‌جا می‌کند، ،وان از صفحه خارج می‌شود و این کلمات نور را جلب می‌کنند.

وبلاگ تبادل صنعت چاپ شماره 12 از 40 وبلاگ برتر چاپ دیجیتال است که توسط FEEDSPOT انتخاب شده است.

فویل های مهر زنی در نسخه های براق یا مات و در چندین رنگ (از جمله مشکی مات و براق) عرضه می شوند که ظاهری منحصر به فرد را ایجاد می کنند. در کار خود، قبل از متعهد شدن به این تکنیک، در مورد قیمت ها بپرسید و نمونه های چاپ شده را درخواست کنید.

روکش های نیم جلدی کاغذی

چیزی که این درمان را از لاک، ورقه ورقه یا پوشش UV فوق‌الذکر متمایز می‌کند این است که در سطح لمسی فویل کلمه (…ایسم ها) در لمس کمی ضخیم تر و قابل توجه تر به نظر می رسد. ظریف است، اما من می توانم تفاوت را احساس کنم.

وقتی می‌گویم بسته‌بندی نیم جلدی، در واقع به صورت عمودی روی جلد قرار می‌گیرد (به خواننده اجازه می‌دهد ع،‌های بالا و پایین را ببیند)، و مانند یک جلیقه گرد و غبار دور کتاب می‌چرخد و داخل جلدهای جلو و پشت داخل جلد می‌رود.

در بیشتر موارد، اگر چاپگر شما بتواند پوشش پوشش را در خانه اعمال کند، هزینه اضافی نباید بیش از حد باشد، زیرا این فرآیند پوشش معمولاً فقط شامل صفحات چاپ سفارشی می شود.

هر چند وقت یکبار با کتابی روبرو می شوم که به من یادآوری می کند که چرا چاپ کتاب علی رغم شایعات چندین سال گذشته ناپدید نشده است. در واقع، بر اساس تحقیقات اخیرم، به نظر می رسد که در چاپ کتاب های فیزیکی تجدید حیاتی شده است. به هر حال، کتاب‌های الکترونیکی اصلاً جزء لمسی ندارند. هیچ یک. هیچ بو یا حسی از کاغذ وجود ندارد و هیچ تفاوتی در بافت پوشش بین ،اصر مختلف روی جلد یک کتاب الکترونیکی وجود ندارد. من را شروع نکنید.

به طور خلاصه، طراح کتاب با برجسته ، تفاوت بین پوشش مات در پس‌زمینه کلی جلد کتاب با صحافی کامل و متن انتخابی که با لاک براق برجسته شده است، چیزی شبیه به چندبعدی و چندبافت تولید کرده است. ، درمان پوششی. حتی می تو،د انگشتان خود را روی سطوح براق و مات بکشید و تفاوت بین این دو را در سطح فیزیکی تجربه کنید.

هنگامی که کتاب چاپی را برای چاپ افست یا چاپ دیجیتال طراحی می کنید، این سوال را از خود بپرسید: “چگونه این طراحی کتاب می تواند از کیفیت هایی که فقط در کتاب های فیزیکی و چاپی موجود است بهره مند شود؟” به دنبال نمونه‌هایی در کتابخانه خانگی خود بگردید (همانطور که من انجام داده‌ام)، و همچنین از چاپگر کتاب خود نمونه‌هایی را بخواهید که الهام‌بخش شما باشند.

نامزد من کتابی در مورد استاتین ها (داروهای کاهش دهنده کلسترول) دارد به نام یک ملت استاتین. پس‌زمینه جلد جلویی (،مت جلوی بطری قرص روی صفحه آبی روشن) و همچنین ستون فقرات و جلد پشتی (به استثنای بیشتر متن) با یک لاک مات (یا یک لمینت فیلم مات) پوشیده شده‌اند. . این به جای بازتاب نور به چشم خواننده، تمام نور را جذب می کند.

صحافی مورد مصنوعی

خواندن کتاب در کامپیوتر چشمان شما را سریعتر از خواندن جوهر روی صفحه خسته می کند. با یک کتابخوان الکترونیکی، این مشکل کمتری دارد. با این حال، ،اصر لمسی زیادی از یک کتاب چاپی وجود دارد که نمی توان آنها را در نسخه الکترونیکی تکرار کرد.

بر اساس تحقیقات من، ورقه ورقه برای پس‌زمینه یا یک ورق صاف شفاف (یک فیلم) است که روی ورق پرس زیرین اعمال می‌شود یا یک مایع براق که در بالای صفحه پرس پخش می‌شود (که ظاهراً تمایل به یکنواختی بیشتر از لمینیت فیلم دارد).

سپس، اگر یک پوشش UV براق (در اثر قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش فوراً سفت شده یا سخت شده) را برای ،وان کتاب اضافه کنید، چاپگر شما ممکن است از یک تکنیک چاپ صفحه نمایش سفارشی (به جای تکنیک چاپ افست) برای برجسته ، نوع براق استفاده کند. به شیوه ای خاص روشن و بازتابنده.

در اینجا تکنیک دیگری برای برجسته ، کتاب چاپی شما وجود دارد. معمولاً یک کتاب جلد دار دارای صحافی سنگین است که از تخته های ک،ورهای ضخیم (محصول نئوپان) ساخته شده است. از نظر دوام عالی است اما کمی دست و پا گیر است.

گزینه نهایی (و حتی لمسی تر) نقش برجسته است، که در آن یک قالب ف،ی دو ،متی (یک ،مت برجسته در زیر ورق پرس و یک ،مت فرورفته بالای صفحه پرس) هنگامی که با فشار روی کاغذ با فشار روی کاغذ فشار می‌آورد، تصویری سه بعدی ایجاد می‌کند. . (،اصر برجسته از سطح کاغذ بالاتر می روند، در حالی که ،اصر برجسته به صورت فرورفته هستند.) قبل از فرآیند برجسته سازی یا برجسته ،، می تو،د یک تصویر چاپ افست را نیز در جایی ثبت کنید که نقش برجسته/برجستگی در آن قرار دارد.

مانند مهر زنی فویل، حکاکی و برجسته ، به یک قالب ف،ی اضافی (ساخته شده توسط پیمانکار فرعی چاپگر شما) نیاز دارد و این به زمان و هزینه کار اضافه می کند. با این حال، این اثر می تواند بسیار چشمگیر به نظر برسد، بنابراین ممکن است ارزش آن را داشته باشد.

لاک زدن در مقابل فویل زدن در مقابل منبت کاری

در نهایت، در اینجا یک ایده جدید است. کتابی به نام ، آمریکایی، که نامزدم از فروشگاه دستفروشی مورد علاقه ما ،یده است، ،و، روی جلد ندارد، اما دارای یک روکش نیم جلدی برای حمل ،وان، خط کناری و کمی تار در مورد کتاب است. خوشبختانه، ،وان روی ستون چاپی این کتاب با جلد جلد نیز وجود دارد، بنابراین با برداشتن روکش جلد، متوجه خواهید شد که چه کتابی است.

در همین راستا، در چند هفته گذشته تعدادی کتاب جمع‌آوری کرده‌ام و سعی خواهم کرد آن ،اصر طراحی جلد را که فراتر از پیشرفت‌های بصری هستند، برای شما تجزیه کنم.

به ،وان یک جایگزین، ممکن است بخواهید از پوشش ضخیم برای پوشش لبه برگردان استفاده کنید. کتابی که قبلا ذکر کردم (…ایسم ها: درک هنر) دارای جلدی است که روی یک جلد نازکتر (حداقل نازکتر از نئوپان) (مانند کاغذی که برای جلد کتاب چاپی با صحافی کامل استفاده می شود) تولید شده است. دارای صفحات انتهایی است که روی لبه‌های برگردان جلد ،بانده شده‌اند، و برگ‌های مگس دارند – همه دقیقاً مانند یک کتاب صحافی شده. حتی دارای هدبند و بند پا برای پوشاندن لبه اتصال امضاهای مطبوعاتی تا شده و انباشته است. و شما می تو،د یک تصادف (لاینر) بین امضاهای مطبوعاتی و ستون فقرات خارجی ببینید. بعلاوه، بلوک متن در واقع مانند یک کتاب با جلد بسته از ،مت بیرونی ستون فقرات دور می‌شود.

اما برای چاپ فویل چاپگر شما باید یک قالب ف،ی به شکل حروف داشته باشد (در این مورد …ایسم ها). سپس این قالب ف،ی گرم می شود و به رول فویل برخورد می کند. این متن را “پنجره” می کند، و سپس با استفاده از حرارت زیاد، فویل را به زیرلایه می ،باند (در این مورد ستون فقرات و جلد جلوی کتاب هنری نمونه من).

با این حال، در سطح تولید، تعدادی تفاوت وجود دارد. وارنیش بر روی یک واحد مرکب ماشین چاپ تجاری از یک صفحه چاپ و پتو چاپ چاپ می شود. و همانطور که در بالا ذکر شد، پوشش نقطه ای UV (که معمولاً یک پوشش سیلابی است) می تواند به ،وان یک پوشش نقطه ای (مثلاً فقط متن) با استفاده از تکنیک چاپ صفحه سفارشی به جای تکنیک چاپ افست اضافه شود.