دستگیره های ربات پرینت سه بعدی BMW، CO2 را کاهش می دهد و کارایی را بهبود می بخشد – 3DPrint.com

دستگیره چاپ سه بعدی پلیمری برای جابجایی درها.

داستان زم، اتفاق می‌افتد که غول خودروسازی شروع به بازسازی کارخانه خود در مونیخ می‌کند، جایی که ما قبلاً پیش‌بینی می‌کردیم که از AM در سراسر جهان استفاده شود. از بسیاری جهات، BMW در حال تحقق بسیاری از چشم اندازهایی است که علاقه مندان به AM برای سال ها داشته اند – نه فقط پرینت سه بعدی قطعات انتهایی وسایل نقلیه خود، بلکه اجرای این فناوری در کل عملیات تولیدی خود. به ،ه خود، نه تنها خودروهایی که تولید می کند کارآمدتر خواهند بود، بلکه ساخت آنها نیز کارآمدتر خواهد بود. همه چیز جالب تر می شود زیرا BMW شروع به استفاده از AM در سراسر کارخانه می کند، جایی که ممکن است فرصت های هیجان انگیزتری برای بهبود بهره وری انرژی کلی تأسیسات وجود داشته باشد – مدلی که می تواند به سایر صنایع نیز منتقل شود.

کفگیر ساخته شده با چاپ سه بعدی و ریخته گری شن و ماسه.

در مورد آ،ین اخبار صنعت چاپ سه بعدی به روز باشید و اطلاعات و پیشنهادات را از فروشندگان شخص ثالث دریافت کنید.


منبع: https://3dprint.com/309861/bmws-3d-printed-robot-grippers-cut-co2-improve-efficiency/

گیره سقفی با چاپ و ریخته گری سه بعدی ماسه ای بازسازی شده است.

با توجه به پیشرفت‌هایی که با دستگیره‌های سقف خود انجام داده است، این شرکت در حال بررسی استفاده از چاپ سه بعدی شنی برای ایجاد ابزار کف نیز است. در کارخانه مونیخ، این گیره‌ها از آلومینیوم از قالب‌های شن و ماسه پرینت سه‌بعدی ریخته‌گری شده‌اند و وزن آن را تا 30 درصد به تنها 110 کیلوگرم کاهش می‌دهند. ابزارهای جدید همچنان قادر به اداره کل مونتاژ کف BMW i4 هستند، اما این امکان را فراهم می‌کنند که به ربات‌های بلندکننده کوچک‌تر و سبک‌تر تکیه کنیم. اینها انرژی کمتری مصرف می کنند و بنابراین کربن دی ا،ید کمتری مصرف می کنند.

با یک ساختار یاتاقان بهینه تولید شده با استفاده از چاپ سه بعدی، ما توانستیم استحکام گیره را هنگام کار با ،اصر در در کارخانه در رگنسبورگ افزایش دهیم و در عین حال وزن را کاهش دهیم. در پروژه‌های بعدی، می‌توان از روبات‌هایی با ظرفیت باربری پایین استفاده کرد که به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند.»

گیره های رباتیک پلیمری چاپ سه بعدی برای جابجایی سقف های CFRP.

این گروه BMW یک کاربر طول، مدت از تولید افزودنی (AM) بوده است، که قدمت آن به روزهایی برمی گردد که هنوز به ،وان نمونه سازی سریع از آن یاد می شد. با این حال، تلاش‌های اخیر آن تقریباً بر همه چیزهایی که در این بخش دیده‌ایم، از جمله نه تنها کارهای اولیه آن، بلکه حتی کارهایی که ا،ر تولیدکنندگان بزرگ انجام می‌دهند، غلبه کرده است. این غول خودروسازی با معرفی تکنیک‌های جدید اتوماسیون در پلیمرها، ف،ات و حتی شن و ماسه، این فناوری را به سمت تولید انبوه سوق می‌دهد.

مار، لمان، رئیس مهندسی و رباتیک کارخانه در کارخانه BMW Group مونیخ، در مورد پیشرفت‌ها گفت: «در کارخانه مونیخ، ما به طور مداوم استفاده از کمک‌های تولید ایجاد شده از طریق تولید افزودنی را گسترش می‌دهیم. وقتی ،ت به حوزه گیره و سیستم‌های جابجایی می‌رسد، ما از چاپ سه بعدی برای تج، گیره‌های مستقر خود به پیوست‌های تکی چاپ شده استفاده می‌کنیم و در حال حاضر سیستم‌های گیره کامل را با ساختارهای باربری بسیار یکپارچه و بهینه‌سازی شده جایگزین می‌کنیم. هنگام کار با مجموعه کامل کف بی‌ام‌و i4، این به ما این امکان را می‌دهد تا وزن گیره کامل را تا 30 درصد کاهش دهیم – 50 کیلوگرم – و در نتیجه عمر مفید تاسیسات خود را افزایش دهیم.

سال گذشته، شرکت خودروسازی طرح جدیدی را معرفی کرد که حتی سبک تر از مدل قبلی خود بود. این شرکت با تکیه بر بهینه‌سازی توپولوژی، یک هسته شنی را به صورت سه بعدی چاپ کرد که سپس با آلومینیوم ریخته‌گری شد – همان تکنیک برای تولید سرسیلندرهای آلومینیومی برای وسایل نقلیه‌اش استفاده می‌شود. با این فرآیند، گیره جدید 25 درصد سبک تر از همتای SLS/FGF است. در حال حاضر، BMW M3 را می توان با یک ربات، به جای سه ماشین مجزا ساخت.

استفاده روزافزون از تولید افزودنی در سیستم تولید گروه BMW مزایای زیادی دارد. به ،وان مثال، ما می‌تو،م به سرعت، اقتصادی و انعطاف‌پذیر ربات‌های کمکی تولیدی و جابجایی خود را تولید کنیم، که می‌تو،م به‌صورت جداگانه با نیازهای خاص در هر زمان تطبیق دهیم و همچنین بتو،م وزن آن‌ها را بهینه کنیم. وزن کمتر باعث سرعت بیشتر در خط تولید، زمان چرخه کوتاه تر و کاهش هزینه می شود. به علاوه، ربات‌های کوچک‌تر را می‌توان در میان‌مدت مورد استفاده قرار داد، که انتشار CO2 و هزینه‌ها را نیز کاهش می‌دهد.»

فراتر از ساخت سقف CFRP، BMW از FGF برای گیره های چاپ سه بعدی برای جابجایی درها در کارخانه خود در Regensburg استفاده کرده است:

برای طراحی این قطعات، این شرکت به نرم افزاری به نام Synera متکی است که امکان بهینه سازی طراحی را فراهم می کند. در حال حاضر، این شرکت قادر به استفاده از یک گردش کار ویژه است که مح،ه و ساخت سازه یاتاقان را عمدتاً به صورت خودکار انجام می دهد.

در مرکز ساخت و ساز سبک و فناوری در لندشات، BMW از ،یبی از تف جوشی لیزری انتخابی (SLS) و ساخت گرانول ذوب شده (FGF) برای تولید گیره های مورد استفاده در تولید سقف های پلیمری تقویت شده با فیبر کربن (CFRP) خود برای BMW M3 استفاده می کند. گیره های خلاء و گیره های گیره سوزنی برای بلند ، مواد CFRP از طریق SLS ساخته می شوند، در حالی که پوسته سقف بزرگ و ساختار یاتاقان با FGF ساخته شده اند.

تمام تصاویر توسط BMW.

مش، خبرنامه الکترونیکی ما شوید

با این حال، تنها پیشرفت‌های BMW در بخش‌های انتهایی نیست که استفاده پیچیده آن از چاپ سه بعدی را نشان می‌دهد. این شرکت همچنین در حال استقرار AM به روش های منحصر به فرد در خط مونتاژ است. جدیدترین نوآوری های این شرکت بر توسعه و استفاده از گیره های ربات سفارشی شده با چاپ سه بعدی تمرکز دارد که فرآیندهای تولید را در کارخانه های جه، آن بهبود می بخشد.

این گیره ها که تقریباً 120 کیلوگرم وزن دارند، 20 درصد سبک تر از نسخه های معمولی هستند و تنها در 22 ساعت ساخته می شوند. این کاهش وزن باعث افزایش طول عمر ربات ها و کاهش فواصل سایش و نگهداری سیستم می شود. زم، که از مواد بازیافتی برای فرآیند FGF استفاده می شود، انتشار CO2 مرتبط با تولید این ابزار 60 درصد کمتر برآورد می شود.