ترسیم مسیر ناهموار سودآوری: تحلیلگر ویلیام بلر روی چاپ سه بعدی در سال 2024 می اندیشد – 3DPrint.com

شرایط کلی بازار شرایط را پیچیده تر می کند. این تحلیلگر گفت: «نرخ‌های بهره بالاتر مشکلاتی را در بسیاری از صنایع و نه فقط چاپ سه بعدی ایجاد کرده است. “این امر ،ید تج،ات سرمایه ای را گران تر می کند و مشتریان را مجبور می کند بودجه خود را سخت تر کنند.”

“محیط واقعا سخت است. دراب توضیح می‌دهد که نگاه سرمایه‌گذاران به چاپ سه‌بعدی و احساسات سرمایه‌گذاران در مورد پرینت سه‌بعدی در سطح پایینی است، و اشتهای بسیار کمی برای شرکت‌های چاپ سه بعدی در بازار در حال حاضر وجود دارد. سرمایه گذاران چندان علاقه ای به شرکت هایی با ارزش بازار 30 یا 100 میلیون دلاری و قیمت سهام زیر یک دلار ندارند.

دراب در مصاحبه ای با 3DPrint.com بر عدم تمایل سرمایه گذاران به سهام پرینت سه بعدی تاکید کرد و اشاره کرد که بسیاری از شرکت هایی که از طریق SPAC (شرکت های ،ید با هدف ویژه) در سال های 2020 و 2021 عمومی شدند، اکنون زیر یک دلار معامله می شوند. چشم انداز عرضه اولیه عمومی (IPO) برای شرکت های چاپ سه بعدی به طور قابل توجهی چالش برانگیز بوده است.

لطفاً توجه داشته باشید که اطلاعات ارائه شده در این تحلیل فقط برای اه، اطلاعاتی در نظر گرفته شده است و نباید به ،وان توصیه مالی یا توصیه ای برای ،ید یا فروش سهام یا سرمایه گذاری تلقی شود. خوانندگان تشویق می شوند قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهند یا با یک مشاور مالی مشورت کنند.

مش، خبرنامه الکترونیکی ما شوید

Stratasys F3300. تصویر از Stratasys

به طور کلی، Drab یک “آینده پیچیده اما امیدوار کننده” برای صنعت چاپ سه بعدی می بیند. این بخش در حال عبور از چشم‌اندازی است که با شک و تردید سرمایه‌گذاران، نرخ‌های بهره بالا و رقابت شدید مشخص شده است. با این حال، نقاط روشنی وجود دارد، به ویژه در هوافضا و دفاع، و پیشرفت‌های امیدوارکننده در فناوری‌های ساخت پیشرفته. شرکت هایی که پیشنهادات خود را متنوع می کنند و با شرایط متغیر بازار سازگار می شوند، ممکن است موقعیت بهتری برای رشد و سودآوری پایدار پیدا کنند.

این عدم علاقه، ،ب حمایت لازم از سوی سرمایه گذاران نهادی را برای این شرکت ها چالش برانگیز می کند.

نوآوری و سرمایه‌گذاری سریع در این بخش‌ها، که ناشی از واقعیت ناگوار درگیری‌های جه، است، تقاضای ثابتی را برای فناوری‌های تولید پیشرفته، از جمله چاپ سه‌بعدی فراهم کرده است.

چالش پایدار سودآوری

دراب با نگاهی به آینده، علاقه خود را به فناوری‌های تولید پیشرفته ابراز کرد: «دیجیتال‌سازی تولید و دیجیتالی ، زنجیره‌های تأمین همگی بسیار جالب هستند. روند شرکت‌هایی که از فناوری‌های تولید افزودنی به همراه سایر فرآیندهای پیشرفته برای رساندن سریع قطعات به مشتریان استفاده می‌کنند، به‌ویژه قانع‌کننده است.

در طول 15 سال گذشته، تعداد بازیگران قانونی در صنعت – فروش سالانه بیش از 100 چاپگر حرفه ای – از حدود 10 به حدود 50 افزایش یافته است که رقابت را تشدید کرده و دستیابی به سود ثابت را برای بسیاری از شرکت ها دشوار کرده است. علاوه بر این، او خاطرنشان می کند که این افزایش رقابت حفظ حاشیه و رشد را دشوارتر کرده است و مسیر سودآوری را پیچیده تر می کند. این محیط نیاز شرکت های چاپ سه بعدی را برای یافتن راه های جدیدی برای برجسته شدن و دستیابی به ثبات مالی برجسته می کند.

به گفته دراب، «آنها شرکت های خدماتی هستند. Protolabs و Xometry بهتر عمل می کنند. Xometry واضح است که سریعترین رشد را دارد. این شرکت‌ها علاوه بر چاپ سه بعدی، خدمات متنوع‌تری از جمله ماشین‌کاری CNC، قالب‌گیری تزریقی و سایر فرآیندهای تولیدی ارائه می‌دهند. این گستره وسیع‌تر از خدمات، بافری را در برابر چالش‌های خاصی که شرکت‌های چاپ سه‌بعدی خالص با آن مواجه هستند، فراهم کرده است.»

شرکت ها دوست دارند Protolabs و زومتری موفق شده اند این آب های متلاطم را به طور موثرتری طی کنند.

در مواجهه با بازار سختی در سال 2024، شرکت های چاپ سه بعدی با شک و تردید و شرایط اقتصادی چالش برانگیز مبارزه می کنند. شرکت‌های ،تی، به‌ویژه، جذب علاقه‌شان به سختی می‌یابد، زیرا بسیاری از آنها برای حفظ قیمت سهام خود در تلاش هستند. در میان این عدم قطعیت، ویلیام ب، برایان دراب، تحلیلگر، تحلیل دقیقی از موانع و پتانسیل زیربنایی این بخش ارائه می دهد.

معضل عرضه اولیه سهام

دراب توضیح داد که فروش تج،ات در چنین فضای رقابتی به ویژه چالش برانگیز است. او گفت: «شرکت‌های چاپ سه‌بعدی ثابت کرده‌اند که فروش تج،ات به فضای بازار بسیار رقابتی که رقابتی‌تر می‌شود، بسیار چالش برانگیز است.

دستیابی به سودآوری همچنان یک مانع بزرگ برای بخش چاپ سه بعدی است. دراب خاطرنشان کرد که برای اینکه صنعت دوباره اعتبار خود را نزد سرمایه گذاران به دست آورد، شرکت ها باید سودآوری پایدار را نشان دهند. در حالی که شرکت‌هایی مانند Xometry به این هدف نزدیک می‌شوند و Protolabs در حال حاضر سودآور است، بسیاری از تولیدکنندگان پرینت سه‌بعدی با «حاشیه‌های نازک» در بازار رقابتی فزاینده دست و پنجه نرم می‌کنند.

این فشار اقتصادی به طور مستقیم بر فروش و عملکرد شرکت هایی مانند استراتاسیس، Velo3D و سیستم های سه بعدی، که همه آنها در نتایج مالی سه ماهه اول اخیر خود چالش هایی را گزارش ،د. این کارشناس انتظار دارد که این محیط سخت تا سال 2024 ادامه داشته باشد و در صورت تثبیت شرایط اقتصادی، در سال 2025 بهبودی بالقوه خواهد داشت.

کلید تاب آوری: تنوع

دراب همچنین خاطرنشان کرد که برخی از این شرکت‌ها به دلیل عملکرد ضعیف سهام پس از عرضه اولیه، با فشار بیشتری مواجه هستند. «سهام مانند Velo3D و سایرین که از طریق معاملات SPAC عمومی شدند، اکنون با مشکل مواجه هستند و برخی از آنها بسیار پایین تر از قیمت های عرضه اولیه خود معامله می کنند. این عملکرد ضعیف باعث کاهش اعتماد سرمایه‌گذاران شده و افزایش سرمایه را برای این شرکت‌ها سخت‌تر کرده است.

هزینه سرمایه در بازار سخت

این توانایی در تولید و تحویل سریع قطعات می‌تواند به شرکت‌ها مزیت رقابتی بدهد و به آنها کمک کند تا در بازار شلوغ تولید برجسته شوند، که با ادامه تکامل صنعت و سازگاری با وضعیت اقتصادی در حال تغییر ضروری است.

Stratasys F3300 در حال کار است.

به گفته این متخصص، هر دو Protolabs و Xometry کمتر از یک چهارم درآمد خود را در پرینت سه بعدی تولید می کنند. آنها بیشتر بر روی ماشینکاری CNC و قالب گیری تزریقی متمرکز هستند که با کیفیت و سرعت بالا انجام می دهند و اساساً ظرفیت نامحدودی را برای مشتریان خود ایجاد می کنند. این توانایی برای ارائه طیف گسترده ای از خدمات به سرعت و کارآمد و به طیف گسترده ای از صنایع، این شرکت ها را در موقعیت بهتری برای مقاومت در برابر نوسانات بازار قرار داده و به طور کلی در بازار قوی بمانند.

در مورد آ،ین اخبار صنعت چاپ سه بعدی به روز باشید و اطلاعات و پیشنهادات را از فروشندگان شخص ثالث دریافت کنید.


منبع: https://3dprint.com/309998/charting-the-rough-road-to-profitability-william-blair-،yst-weighs-in-on-3d-printing-in-2024/

انتظار می رود تمرکز بر کاهش پیچیدگی های زنجیره تامین و افزایش قابلیت های تولید داخلی باعث رشد و نوآوری در این بخش شود. با ساخت قطعات به صورت محلی، شرکت ها می توانند از زمان انتظار طول، جلوگیری کنند و اتکا به تامین کنندگان خارج از کشور را کاهش دهند. این تغییر نه تنها تولید را سرعت می بخشد، بلکه هزینه ها را نیز کاهش می دهد و این را به یک سناریوی ایده آل برای چاپ سه بعدی تبدیل می کند.

علاوه بر این، Drab بر بخش‌هایی که تقاضا برای این خدمات را افزایش می‌دهند، اشاره کرد. آنها به تمام صنایع مختلف، از تج،ات پزشکی گرفته تا هوافضا و دفاع تا محصولات مصرفی و الکترونیک خدمات می دهند. در حالی که حوزه تمرکز اصلی وجود ندارد، هوافضا و دفاع نقطه درخش، بوده است، به ویژه با نوآوری در مورد هواپیماهای بدون سرنشین و فناوری موشکی که باید به سرعت اتفاق بیفتد.