بررسی ۹ مدل شیر صنعتی یا ولو الیکا پلاس | کسری سارانبررسی ۹ مدل شیر صنعتی یا ولو الیکا پلاس | کسری ساران

کسری ساران ارسال خواهد شد. تمامی عملیات تعمیر براساس استانداردهای بین المللی (API ،IPS ،BS ،ASME و غیره) و بر اساس مشخصات فنی و روش های اجرایی انجام می گیرد. برای مطالعه بیشتر انواع ولو به لینک های درج شده در جدول ذیل مراجعه بفرمایید. مهره‌ای است که هندویل توسط آن به استم سفت می‌شود و جنس آن از فولاد ساده کربنی در نظر گرفته می‌شود.

  • بند آور آن به صورت صفحه دایره ای شکل است که از بالا به ساقه و دسته شیر متصل است و از پایین بوسیله یک پاشنه به بدنه وصل شده است بطوری که بند آور می تواند حول این پاشنه حرکت کرده و جریان سیال را قطع و یا از شیر عبور دهد.
  • معمولاً این شیر برای کنترل فشار، دبی و یا سطح مایع در یک ظرف مورد استفاده قرار می گیرد و نسبت به تغییرات آن ها نیز باز و بسته می گردد.
  • جهت عبور سیال بر روي بدنه شیر، مشخص شده است که در آن هنگام نصب باید به آن توجه کرد.

شیرهای Solid Wedge Gate Valve را می توان برای اکثر سیالات مانند بخار، روغن، آب و گاز استفاده کرد. هم‌چنین این شیرها از نشیمن‌گاه‌هایی که معمولاً موازی با محور جریان هستند استفاده می‌کنند. شیرهای کروی معمولاً در پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها برای قطع و وصل و هم‌چنین تنظیم جریان به کار می‌روند.

شیرهای سماوری یا پلاگ ولو (Plug Valve):

ونه دیگر این شیر را می توان طوری تنظیم كرد كه به طور اتوماتیك در موقع لزوم باز شود. √ نوع دیگری از شیرهای ایمنی نیز موجود است كه به آنها Safety relief valve  می گویند. این  شیر برخلاف نمونه بالا با توجه به شرایط تنظیمی بر روی آن و موقعیت سیال در وقت لازم بازمی شود و جریان را تغییرمی دهد و یا به عبارت ساده تراز فشارلوله می كاهد. در سایزهای بزرگ تر از 6 اینچ از شیر کروی و شیر پروانه ای برای کنترل جریان استفاده می شود. در حالت بسته بودن شیر، به منظور بسته شدن بهتر مسیر سیال و عدم برخورد دیسک (Disc) به سیت (Seat) بهتر است جریان سیال از سمت دسته به سیت (Seat) باشد. در صورتی که احتمال جدا شدن دیسک (Disc) از دسته و بسته شدن شیر وجود دارد و یا از دیسک (Disc) ترکیبی استفاده شده باشد بهتر است جریان از سمت سیت (Seat) به دسته باشد.

انواع شیر‌های صنعتی کروی بر اساس طرح بدنه

Valve شیر از تجهیزاتی است که در تمامی قسمت‌های زندگی افراد به کار می‌رود. به طور مثال، در سیستم لوله کشی منازل انواع مختلفی از شیرها نصب می‌شود یا برای کنترل جریان گاز در سیستم گرمایشی و گاز آشپزخانه، یا کنترل مقدار آب ورودی به ماشین‌های ظرف شویی از شیرهای متفاوتی استفاده می‌شود. شیر یا ولو به منظور تنظیم، قطع یا وصل جریان گاز، مایع یا هر نوع سیال در خطوط لوله کشی به کار می‌رود. زمانی که فشار و یا درجه حرارتی بیش از مقدار تنظیم شده روی این شیر برقرار شود، شیر باز شده و تا زمان رسیدن فشار و حرارت، به مقدار مورد نیاز، باز خواهد ماند. در انتخاب شیر اطمینان، مواردی مانند ظرفیت، فشار تنظیمی و نوع سیال باید بررسی شود.

شیر سوزنی (Needle Valve)

شرکت بازرگانی سیال کنترل با استفاده از تجربه و مهندسی توانسته راهکاری مناسب و به صرفه برای مشتریان خود پیدا نماید. محصول شاخص ما، اکچویتور های پنوماتیک چرخشی یک چهارم چرخشی است که فشرده، سبک وزن و بسیار قابل اعتماد هستند. متعاقباً شرکت ما با تولید و فروش شیرهای پروانه ای لاستیکی، شیر پروانه ای دوگانه اکسنتریک، شیرهای توپی و چک ولو وارد بازار ایتالیا شد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار