اولین مورد جراحی “سه بعدی” ییل در خانه: جهشی در پزشکی – 3DPrint.com

«تصاویر دو بعدی سنتی جایی برای تفسیر و خطا باقی می گذارد. لاتانزا خاطرنشان کرد: مدل‌سازی سه‌بعدی درک جامعی از تغییر شکل ارائه می‌دهد و امکان مداخلات جراحی دقیق‌تر و مؤثرتر را فراهم می‌کند. با قرار دادن آناتومی بازوی سالم بر روی ،مت جراحی، می‌تو،م اصلاح را به‌طور جامع تحلیل و برنامه‌ریزی کنیم. این فرآیند شامل همکاری بین جراح و مهندس، حصول اطمینان از بهترین نتایج ممکن است.

روش‌های سنتی به قضاوت جراح و ع،‌برداری با اشعه ای، تکیه می‌کنند که اغلب منجر به نتایج دقیق‌تر می‌شود. با این حال، با استفاده از نرم‌افزار تصویربرداری پیشرفته و پرینت سه‌بعدی، Lattanza و تیمش توانستند یک طرح جراحی بسیار دقیق و شخصی‌شده را در مرحله قبل از جراحی ایجاد کنند.

با این حال، کاربردهای فناوری سه بعدی فراتر از ارتوپدی در Yale است. خدمات مهندسی 3DC شامل ت،یم بندی داده های تصویربرداری پزشکی و ایجاد مدل دیجیتال سه بعدی است. قابلیت هایی که درها را برای همکاری در رشته های مختلف پزشکی باز می کند. علاوه بر این، در سال 2022، این موسسه اولین مدرک کارشناسی ارشد کشور را در پزشکی شخصی و مهندسی کاربردی راه اندازی کرد. این برنامه که توسط Lattanza، Glennon و همکارانشان توسعه یافته است، نسل بعدی متخصصان پزشکی و مهندسی را در زمینه فناوری سه بعدی و مراقبت شخصی از بیمار آموزش می دهد.

گلنون اظهار داشت: “هدف ما ادغام تخصص مهندسی در برنامه ریزی جراحی است.” ما فناوری هایی مانند پرینت سه بعدی، هوش مصنوعی و واقعیت مجازی را وارد اتاق عمل می کنیم و از پزشکان خود در ارائه مراقبت های بهینه حمایت می کنیم.

کار Lattanza در دانشکده پزشکی ییل نمونه با شکوه دیگری از این رویکرد نوآورانه است که استاندارد جدیدی برای مراقبت شخصی از بیمار تعیین می کند. این سطح از سفارشی‌سازی در جراحی، تراز استخو، بهتر، زمان بهبودی کوتاه‌تر و به طور کلی بهبود تجربیات بیمار را تضمین می‌کند.

در کلینیک مایو، پرینت سه بعدی مدل‌های آناتومیکی در اندازه واقعی را از اسکن‌های بیمار ایجاد می‌کند که دقت جراحی را افزایش می‌دهد و زمان عمل را کاهش می‌دهد. UCLA Health از مدل‌های قلب سه‌بعدی برای جراحی‌های ایمن‌تر و کارآمدتر استفاده می‌کند، در حالی که مؤسساتی مانند این دانشگاه بهداشت فلوریدا از چاپ سه بعدی استفاده کرده اند جایگزین های استخوان تالوس، امکان کاشت ایمپلنت های سفارشی را فراهم می کند که متن، با آناتومی منحصر به فرد بیماران باشد و بهبودی را افزایش دهد. در اروپا، بیمارستان دانشگاه سا،بورگ از ایمپلنت‌های جمجمه پرینت سه بعدی سفارشی برای بهبود نتایج جراحی استفاده می‌کند.

د،ل ویزنیا، MD، بررسی دستگاه های پزشکی با دانشجویان مهندسی

جهش در برنامه ریزی جراحی

هدف جراحی ارتوپدی بازگرداندن عملکرد و زندگی عادی است. آناتومی و آسیب منحصر به فرد هر بیمار نیازمند رویکردهای من، است و روش های جراحی سه بعدی به ما اجازه می دهد تا این نیازهای خاص را برآورده کنیم.

یکی از مزایای قابل توجه داشتن یک آزمایشگاه سه بعدی داخلی، توانایی انجام تنظیمات سریع بر اساس بازخورد بلادرنگ است. چنین نزدیکی به اتاق‌های عمل و پزشکان باعث می‌شود تا زمان‌های برگشت سریع‌تر و ارتباط بهتری انجام شود. گلنون توضیح می دهد که با 3DC واقع در دانشکده پزشکی ییل، مهندسان می توانند طیف وسیع تری از آسیب شناسی ها و جمعیت شناسی بیماران را پشتیب، کنند. مهمتر از آن، 3DC حتی می تواند کارکنان مهندسی را در طول جراحی ها حضور داشته باشد و در صورت نیاز از پشتیب، و تنظیمات فوری اطمینان حاصل کند.

بیمار که تحت این جراحی 3 بعدی داخلی قرار گرفته بود، از ناحیه ساعد آسیب دید که منجر به اختلال عملکرد و مشکلات زیبایی شده بود. روش‌های استئوتومی سنتی شامل برش و تنظیم مجدد استخوان‌ها است و به شدت به تجربه جراح و اشعه ای، متکی است. با این حال، با استفاده از برنامه ریزی سه بعدی، Lattanza می تواند به طور دقیق تغییر شکل را اصلاح کند.

محرک اصلی در این توسعه است همکاری سه بعدی برای نوآوری پزشکی (3DC)، مستقر در بخش ارتوپدی و توانبخشی Yale. 3DC که توسط مهندس پزشکی سه بعدی آلیسا گلنون کارگرد، شده است، تخصص مهندسی و نوآوری های پزشکی را برای ایجاد مدل ها و ابزارهای خاص بیمار ،یب می کند. گلنون، ​​که ده سال را در ماد شدناخیراً به ،وان یک مهندس اصلی، در پیشرفت بخش بالینی شرکت مؤثر بود.

چندین راهنما و مدل جراحی از چاپگر سه بعدی حذف می شوند.

نگاهی دقیق تر به رویه

لتانزا تاکید کرد: «این فناوری نحوه رویکرد ما به آموزش و پژوهش پزشکی را تغییر می‌دهد. با درک آناتومی سه بعدی، می تو،م تکنیک های جراحی بهتری را توسعه دهیم و نتایج بالینی را بهبود بخشیم.

دکتر لیزا لاتانزا، جراح در دانشکده پزشکی ییل.

همه تصاویر توسط دانشکده پزشکی ییل ارائه شده است.

مش، خبرنامه الکترونیکی ما شوید

همانطور که این فناوری به تکامل خود ادامه می دهد، انتظار می رود پذیرش چاپ سه بعدی در آماده سازی جراحی رشد کند و مراقبت های پزشکی دقیق تر، کارآمدتر و شخصی تر را ارائه دهد.

در طول دهه گذشته، بسیاری از جراحان چاپ سه بعدی را در آماده سازی جراحی پیشتاز کرده اند و پتانسیل تحول آفرین آن را در مراقبت از بیمار به اثبات رسانده اند. نهادهای پیشرو مانند کلینیک مایو، بیمارستان های دانشگاهی مرکز پزشکی کلیولند، UCLA Health، و بیمارستان دانشگاه سا،بورگ در خط مقدم این نوآوری بوده اند.

راهنمای جراحی پرینت سه بعدی نهایی در کنار نسخه طراحی شده که به صورت حین عمل توسط Lattanza برای دستیابی به طرح مجازی بهینه شده مورد استفاده قرار گرفت.

جراحان در دانشکده پزشکی ییل اولین روش جراحی سه بعدی کاملاً داخلی را برای رفع یک استخوان ناهماهنگ در نزدیکی مچ دست آغاز کرد. دکتر لیزا لاتانزا، رئیس و پروفسور ارتوپدی و توانبخشی، جراحی را با استفاده از راهنماها و مدل های چاپ شده سه بعدی برای برنامه ریزی و اجرای عمل با دقت بالا رهبری کرد. او همچنین با مهندسان برای سفارشی ، رویکرد جراحی، کاهش زمان جراحی و بهبود دقت و بهبودی بیمار همکاری کرد.

در Yale، این مدل‌های آناتومیک پرینت‌شده سه‌بعدی و راهنمای جراحی، مرجع‌های لمسی را برای جراحان فراهم می‌کنند که دقت را بهبود می‌بخشد و عوارض را کاهش می‌دهد.

اولین جراحی داخلی، سفارشی و شخصی سازی شده سه بعدی در Yale of a distal radius malunion.

یک راهنمای جراحی اختصاصی آناتومیک به صورت سه بعدی چاپ شده توسط گلنون آماده استفاده در اتاق عمل است.

همکاری در زمان واقعی

کلید موفقیت تجسم دقیق و برنامه ریزی جراحی بود.

گلنون در طول مدت تصدی خود در Materialise، با برخی از جراحان برجسته ارتوپد کشور برای توسعه طرح های جراحی مجازی سه بعدی و ابزار دقیق بیمار برای موارد پیچیده، از جمله اولین پیوند دست دو طرفه کودکان در جهان و پیوند آرنج اتولوگ منحصر به فرد، همکاری کرد. این تجربه گسترده راه را برای موفقیت او در ییل هموار کرده است، جایی که او از نزدیک با Lattanza برای پیشبرد مراقبت های ارتوپدی شخصی همکاری می کند.

Lattanza که به خاطر کارهای پیشگامانه خود از جمله اولین پیوند آرنج در جهان مشهور است، در سال 2019 با یک چشم انداز به ییل پیوست. هدف او ادغام تخصص خود در برنامه ریزی جراحی سه بعدی با نوآوری های نوظهور در فناوری سه بعدی و جایگاه ییل به ،وان پیشرو در مراقبت های ارتوپدی بود. این چشم انداز با ترمیم موفقیت آمیز بد جوش دیستال را،، وضعیتی که در آن ش،تگی ساعد به درستی بهبود نمی یابد، به واقعیت تبدیل شده است و باعث ناهماهنگی و تغییر شکل می شود.

در مورد آ،ین اخبار صنعت چاپ سه بعدی به روز باشید و اطلاعات و پیشنهادات را از فروشندگان شخص ثالث دریافت کنید.


منبع: https://3dprint.com/310078/yales-first-in-،use-3d-surgical-case-a-leap-in-medicine/

لاتانزا گفت: «جراحی ارتوپدی برای عملکرد و بازگرداندن بیماران به زندگی عادی طراحی شده است، و برای این منظور، «یک اندازه برای همه» دیگر عبارتی نیست که در مورد ما صدق کند. اولویت ما درک کامل هر بیمار و ایجاد یک برنامه مراقبت بر اساس نیازهای خاص، اه، بلندمدت و نتایج قابل دستیابی است. از آنجایی که هر فرد دارای آناتومی منحصربه‌فرد با ال،ا و عملکردهای حرکتی و همچنین آسیب‌های منحصر به فرد است، روش‌های جراحی سه‌بعدی به‌طور خاص برای هر بیمار طراحی شده‌اند.