انواع قالب بندی بتن و نحوه اجرای آن

ویژگی های یک قالب بتن مناسب چیست؟ در نظر گرفته شود که تمام این قسمت ها را با آکاسیو درون آرماتور سقف مشخص میکنیم و بعد از بتن ریزی میتوانیم به راحتی این آکاسیو ها را برداشته و از فضا های بوجود آمده استفاده کنیم. ضمن آرماتور بندی دیوارها که به صورت شبکه های عمودی و افقی با فواصل ۳۰ سانتیمتر و همپوشانی ۴۵ سانتیمتر (در این پروژه) باید جایگذاری مدارهای برقی و لوله های برق ” همچنین محل بازشو ها و درب ها و محل هایی برای عبور لوله های فاضلاب و دیگر موارد لازم در طراحی مد نظر باشد. ۵- امکان دسترسی به مدارهای تاسیسات الکتریکی در دوره بهره برداری وجود ندارد، و در صورت بروز مشکل، در اکثر موارد لازم خواهد بود مدار جایگزینی به صورت روکار اجرا شود.

خرید قالب لارج پنل

به این صورت که اسپیسر ها در روی میلگرد قرار میگیرند و هنگام قالبگذاری اجازه نمیدهند که قالب از یک فاصله مشخص به بتن نزدیکتر شوند و هنگام بتن ریزی میلگرد ها از بتن خارج نمی شوند و در درون بتن و تقریبا در مرکز آن قرار میگیرند. قالب ها هنگام خروج باید از بتن کنده شوند برای این کار باید در هنگام قرار دادن قالب ها روی کار آنها را بوسیله پایه های مخصوصی که روی قالب تعبیه شده کمی از سطح فنداسیون جدا کنیم و بتن ریزی را انجام دهیم و موقع برداشتن قالب ها پایه ها را آزاد کنیم تا از بتن کنده شود و این ارتفاعی را که قالب برای کنده شدن از بتن لازم دارد باید بر روی رامکا ها مشخص کنیم” چراکه سطح فنداسیون کاملا صاف نیست اما قالب ها باید کاملا صافقرار داده شوند و ممکن است در یک طرف فنداسیون قالب از زمین فاصله داشته باشد اما در طرف دیگر فنداسیون قالبی که در همان ارتفاع قرار گرفته از فنداسیون فاصله لازم را نداشته باشد بنابراین باید بوسیله دوربین در پایین ترین نقطه از فنداسیون یک کد ارتفاعی اعمال کنیم که با انتقال آن به تمام قسمت های فنداسیون در بالاترین نقطه فنداسیون هم ارتفاع لازم از سطح وجود داشته باشد.

برچسب زده شده با :قالب تونلی. در سیستم قالب تونلی فرم، تقریبا بین ۸ تا ۱۰ طبقه را می توان بهره وری کرد، نکته حائز اهمیت این است که با استفاده از قالب تونلی فرم هزینه صورت گرفته تا اتمام اسکلت، دیوارها و اندودهای داخلی، نسبت به دیگر سیستم ها کمتر از ۱۹ و۳۸ درصد می باشد. ۱۲- عملکرد یکپارچه دیوارها و سقف ها و عکل العمل مناسب و مقاوم در مقابل زلزله نسبت به سیستم متداول و سنتی. باید برای حرکت چرخهای قالب محل هایی با بتن روی فنداسیون ساخته شود تا هنگام قالب برداری قالب با چرخ هایی که دارد روی آنها حرکت کند که البته این کار فقط در طبقه اول (پیلوت یا پارکینگ) انجام میشود و در طبقات بعدی قالب روی سقف طبقه پایینی حرکت میکند که کاملا بتنی است.

شبکه یا گرید، مجموعهای شامل خطوط مستقیم است که معمولا با فاصله یکسان از یکدیگر قرار دارند و تحت زاویه 90 درجه به یکدیگر برخورد میکنند. قلاب اتصال: جهت اتصال پانل ها و حفظ فاصله آنها بکار میرود در واقع میتوان گفت اصلی ترین کاربرد این قلابها اتصال قالب های L شکل به یکدیگر است. این تقویتی ها باید در محل های شکستگی سازه نیز اعمال شود مثلا اگر در نمای یک سازه یک قسمت دچار شکست ناگهانی شده باید آن قسمت هم تقویت گردد.

کارخانه تولید قالب بتن

در پایان باید اشاره کرد سیستم قالب تونلی از روش های اقتصادی انبوه سازی است. ۱۶- قابلیت برنامه ریزی و کنترل پروژه دقیق برای زمان مشخص تحویل ( در صورتی که محدویت های فصلی به شکلی واقع بینانه پیش بینی شده باشد). پس از آن دستگاه میتواند فشاری به نمونه بتن وارد آورده و این فشار را تا زمان از هم گسیخته شدن آن ادامه دهد. برخی زبانهای برنامهنویسی به وسیلهٔ یک دستگاه استفاده میشوند تا دستگاه دیگری را کنترل کند. این روش هم مانند هر روش دیگری مزایا و معایبی دارد اما در پروژه های انبوه سازی مزایای آن بر معایب پیشی میگیرند. این روش که چند سالی است وارد ایران شده در شهر های مختلف اجرا شده و در استان خراسان هم برای اولین بار در شهر جدید گلبهار با همکاری شرکت های ترکیه ای که در این روش ساختمان سازی جزء پیشرفته ترین کشورها است به اجرا در آمد پس از آن برای دومین بار در استان در شهرستان تربت حیدریه در راستای انتقال تجربیات به مهندسین ایرانی و کسب مهارت های لازم در این روش دو پروژه به همین روش شروع شد که یکی از دو پروژه بوسیله مهندسین بومی و پروژه دیگر با همکاری مهندسان ترک انجام گردید.

۸- تامین انتظارات در خصوص صدابندی هوابرد دیوارهای خارجی، و دیوارهای بین دو واحد مسکونی، در صورتی که دیوار دوجداره باشد، و یا ضخامت دیوار مساوی یا بیش از ۱۵ سانتیمتر باشد، به آسانی و بدون در نظر گرفتن تمهیدات اضافی صورت می گیرد. ۱۰- ایستایی سیستم در ساختمان های میان مرتبه و حتی بلند مرتبه، در صورت طراحی و اجرای اصولی اتصالات، به راحتی قابل تامین است. گروه چاپ و تبلیغات طرح ونقش از سال 1383 فعالیت خود را در زمینه مشاوره تبلیغاتی، طراحی و چاپ دیجیتال و چاپ افست آغاز نمود.طی سال های گذشته با افزایش تجربه در این عرصه، فعالیت شرکت در حیطه تبلیغات محیطی و غرفه سازی توسعه یافته و توانست با ارائه کامل خدمات تبلیغاتی به تعداد قابل توجهی از شرکت ها و سازمان های خصوصی و دولتی، بخش عمده ای از نیازهای این شرکت ها را تامین نماید.

شرکت قالب بتن

البته بولت واشر و مهره باید به همراه مخروطی استفاده شود که بولت و واشر قالب ها را چفت میکند تا فشار بتن را تحمل کند و مخروطی اجازه نمیدهد که این چفت کردن بیش از حد انجام گیرد و فاصله قالب ها از اندازه مورد نظر (ضخامت دیوار) کمتر شود. در این نوع داربست پس از از قراردادن کفشکها به فاصله ۱۲۰ سانتیمتر از یکدیگر،مهارهای افقی که بوسیله پین داربست بهم متصل می شوند را نصب کرده و سپس در برخی از مقاطع، مهار مورب جهت جلوگیری از لوزی شدن پلان سیستم نصب می شود.

۷- امکان پیش بینی مدارهای تاسیسات الکتریکی در این سیستم در زمان آرماتوربندی و قالب بندی وجود دارد. قالب بتن انواع مختلفی دارد و از زمان های گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته اند هرجند در طول زمان، این محصول از نظر کیفی و تنوع محصول پیشرفت بسیار زیادی داشته است. در اجرای فنداسیون نکته مهم این است که میلگرد های استفاده شده در فنداسیون باید از فنداسیون به اندازه ای که در طراحی مد نظر قرار گرفته از بتن بیرون زده باشند که به آن میلگرد ریشه(یا ریشه های انتظار) میگویند و برای همپوشانی میلگردهای فنداسیون و دیوارها هنگام بتن ریزی و همچنین اتصال بتن های دو قسمت به یکدیگر مورد استفاده قرار میگیرند (که به آن ها ” اورلب” هم میگویند).

قالب لارج پنل

براکت ها برعکس لندینگ ها فقط به عنوان محلی برای راه رفتن یا همان زیر پایی کاربرد دارند. قالب تونل فرم فقط برای پروژههای انبوهسازی مناسب است و برای پروژههای کوچک قابل توجیه نیست. کاربرد قالب های مدولار جهت قالب بندی دیوارهایی که در پروژه های انبوه سازی تکرارپذیری بالایی دارند، به دلیل زمان بر بودن عملیات مونتاژ و دمونتاژ مقرون به صرفه نیستند از این رو در پروژه های انبوه سازی از قالب لارج پنل استفاده میگردد و با توجه به ارتفاع مورد نیاز دیوارها طراحی و ساخته میشوند، با شرکت قالب بتن ما همراه باشید.

هنگامی که قالب ها روی کار قرار میگیرند و بین آنها با بتن پر میشود فشار نسبتا زیادی به دیواره های قالب وارد میشود چرا که بتن تا قبل از گیرش یک سیال به حساب می آید و طبق روابطی که در مکانیک سیالات خواندیم فشاری را که میتوان به صورت تقریبی با همین روابط محاسبه کرد به دیواره های قالب وارد میکند. چرا که بتن فشار بیشتری را به تیرچهها وارد میکند. توجه به مواردی مانند صاف و یکنواخت بودن سطح قالب و همچنین تمیز بودن، از نکات مهمی در این زمینه محسوب می گردد، چرا که در صورت عدم توجه به این موارد، در حین انجام فرایند بتن ریزی، در سطح سازه سوراخ های ریز و درشتی به وجود می آید و در نتیجه ناهمواری سازه را در پی خواهد داشت.

قالب بتن مدولار در این روش، هزینه ها در مقایسه با روش های رایج بتنی و فلزی به طور محسوسی کمتر است طبق برآوردهای انجام شده توسط انبوه سازان مطرح، هزینه های تا اتمام اسکلت، دیوارها و اندودهای داخلی، نسبت به روش های رایج اسکلت بتنی و فلزی به ترتیب ۱۹ و ۳۸ درصد، کمتر است نقطه ضعف اصلی این روش عدم امکان جوابگویی به انتظارات عملکردی پارکینگ هاست. در این روش، با توجه به این نکته که نصب مدارهای الکتریکی قبل از بتن ریزی، در داخل دیوارها و سقف صورت می گیرد، و این اینکه پیش بینی های لازم برای عبور مدارهای تاسیسات مکانیکی نیز از قبل انجام می شود، و با در نظر گرفتن این مطلب که در عمل، کیفیت و سقف های بتنی به دست آمده به گونه ای است که عملیات نازک کاری داخلی و اجرای نمای خارجی روی دیوارهای بتنی به حداقل می رسد، می توان ادعا کرد که اجرای برخی عملیات به صورت موازی صورت می گیرد، و این به عنوان یک نقطه قوت اصلی سیستم تقلی شود.

7- هنگامی که بارگیری و یا تخلیه توسط راننده انجام می گیرد، باید حتما در کابینش باشد و با دقت لازم این کار را به پایان برساند. در واقع همین دلایل است که اهمیت استفاده از روغن استاندارد و مناسب را به خوبی نشان می دهد. نحوه استفاده از آنها با توجه به شکل آنها و نوع آرماتور دیوار متفاوت است مثلا در دیوار هایی که یک لایه آرماتور دارند اسپیسر تقریبا به اندازه ضخامت دیوار است و در دیوار هایی که از دو لایه آرماتور استفاده میکنند اندازه اسپیسر به گونه ای انتخاب میشود که مجموع اندازه فاصله بین دو لایه آرماتور و دو نصف آرماتور اندازه ضخامت دیوار شود.

انواع قالب بندی بتن

در قسمت های اولیه قالب قبل از مونتاژ ناودانی هایی روی خود تکه های مونتاژ نشده قالب وجود دارد که برای اتصال مناسب دو قطعه این ناودانی ها در دل ناودانی هایی که از قبل روی قطعات تعبیه شده قرار میگیرند و با پیچ و مهره محکم می شوند. کارخانه قالب فلزی بتن قاب تیرچه از دیگر انواع قالب فلزی بتن می باشد که معمولا به صورت ناودانی تهیه می شود. قالب تونلی، اجرای ساختمان های باسیستم بار بر دیوار و سقف بتنی است که دیوار ها و سقف، با بتن ریزی یکپارچه و هم زمان احداث می شود. دلیل این کار این است که هنگام بتن ریزی سقف در اثر وزن بتن قالب ها به طرف پایین فشار داده می شوند و از قسمت میانی که محل اتصال دو تکه قالب است خیز برمی دارند که برای بر طرف کردن آن قبل از بتن ریزی با استفاده از میله هایی که به صورت مایل در قالب ها تعبیه شده و با پیچاندن آنها میتوان زاویه را تنظیم کرد.

بهترین شرکت قالب بتن

5- نیازی به اجرای داربست نما به روش های کلاسیک نیست . قالب های رونده یا قالب های بالا رونده قالب هایی هستند که پس از هر بار بتن ریزی از سطح بتن فاصله گرفته و به صورت خزنده (با فشار جک و یا با استفاده از کارگر و جرثقیل) جابجا می شوند. خروج قالب های تونلی، پس از بتن ریزی دیوار و سقف و گیرش آن، با فاصله دادن قالب ها از جدار های بتن ریزی شده (قالب برداری) و با حرکت افقی روی چرخ یا غلتک صورت می گیرد. سقف طبقه اول (پارکینگ) یا همان کف طبقه دوم نیز باید قبل از بتن ریزی آرماتور بندی شود تا هنگام بتن ریزی آرماتورهای دیوار و سقف به صورت یک کلاف یکپارچه در آیند . در نتیجه در سقف وافل یک طرفه دهانه کوچک تر میشود. خروج قالب تونل فرم، پس از بتن ریزی دیوار و سقف و گیرش اولیه بتن ، با فاصله دادن قالب ها از جدارهای بتن ریزی شده و با حرکت افقی روی چرخ یا غلطک صورت می گیرد.

قالب بتن تونل فرم

هنگامی که در یک سطح بتنی یک فضای خالی بوجود آوریم بتن اطراف آن فضای خالی استقامت و یکپارچگی بقیه قسمت ها را ندارد بنابراین باید این نقطه ضعف را به گونه ای برطرف کرد. برای برطرف کردن این نقطه ضعف که در تمام محل های داکت ها و همچنین در قسمت بالایی درب ها (بازشوها) بوجود می آید باید آرماتور آن قسمت را تقویت کنیم و برای آن قسمت میلگرد های قوی تر و شبکه آرماتور بیشتری در نظر بگیریم و میلگردها را به هم نزدیکتر قرار دهیم.