از بتن تا مرجان: نیوزیلند برای تقویت حیات دریایی با پرینترهای سه بعدی – 3DPrint.com

کاوش در استفاده از چاپ سه بعدی برای پروژه های دریایی قلمرو جدیدی برای QOROX نیست. این شرکت که در همیلتون، نیوزیلند مستقر است، قبلاً ص،ه‌های مصنوعی را ایجاد کرده است که برای جذب حیات دریایی با ،یب صدف‌ها در سازه‌ها طراحی شده‌اند. این ص،ه‌ها عملکرد مشابهی با بارناکل‌های جدید دارند و پتانسیل پرینت سه بعدی را برای کمک به زیستگاه‌های دریایی اثبات می‌کنند.

تمرکز Eke Panuku بر راه حل های نوآورانه فراتر از پروژه های دریایی است. این آژانس با مدیریت مجموعه ای به ارزش 3 میلیارد دلار نیوزلند (1.8 میلیارد دلار) از زمین ها و ساختمان های متعلق به شورای اوکلند، نقش مهمی در تغییر فضاهای شهری در اوکلند ایفا می کند. این آژانس به ،وان یک کاتالیزور برای مشارکت های هوشمند عمل می کند و با جامعه، هیئت های محلی، بخش خصوصی و سایر سازمان های ،تی همکاری می کند. با پروژه‌های مختلف از تازه‌سازی مکان‌ها یا ساختمان‌های منفرد گرفته تا تغییرات عمده در مراکز شهرها و محله‌ها، هدف ایجاد جوامع پایدار و برنامه‌ریزی‌شده در سرتاسر اوکلند است.

به ،وان بخشی از سابقه پروژه های بازسازی که به دنبال ترمیم زمین و حذف سموم است، آ،ین تلاش اکه پانوکو، ،ات مصنوعی، راه حل جدیدی برای حفاظت از دریا ارائه می دهد. ایجاد شده با همکاری ترسیده، اولین شرکت ساختم، که چاپ سه بعدی بتن را در سال 2018 به نیوزیلند معرفی کرد، این سازه های پرینت سه بعدی از است،های سنگی طبیعی تقلید می کنند. مهمتر از آن، زم، که آنها در آب قرار می گیرند، میکروسکوپی برای موجودات دریایی مختلف فراهم می کنند.

نه تنها چاپ سه بعدی بتن آزادی بیشتری در طراحی آنها می دهد، بلکه این ماده به رشد فلور اقیانوسی نیز کمک می کند. نتیجه منبعی از غذا و سرپناه برای زندگی دریایی است که با توجه به آن بسیار مورد نیاز است صید بی رویه و ت،یب زیستگاه منجر به کاهش 90 درصدی جمعیت برخی از ماهی‌ها و از بین رفتن زیستگاه‌های حیاتی دریایی مانند ص،ه‌های مرج، و بستر علف‌های دریایی شده است که زمینه‌های تولید مثل و منابع غذایی حیاتی را برای بسیاری از گونه‌ها فراهم می‌کند. مطالعات نشان داده اند که ص،ه های مصنوعی می توانند تنوع زیستی دریایی را تا 400 درصد در مقایسه با بسترهای بایر افزایش دهند.

سایر ابتکارات جه، نیز از چاپ سه بعدی برای محافظت از ا،یستم های دریایی استفاده ،د. برای مثال، Ørsted، یک شرکت دانمارکی که به ،وان بزرگترین توسعه دهنده انرژی بادی فراساحلی در جهان شناخته شده است صندوق جه، طبیعت (WWF دانمارک) ساختارهای ص،ه ای پرینت سه بعدی را بین توربین های بادی در Kattegat دانمارک با هدف بازگرداندن جمعیت ماهی و بهبود تنوع زیستی دریایی مستقر کرده است. در مالدیو، موسسه مرج، مالدیو از پرینت سه بعدی برای ایجاد ساختارهای مرج، مصنوعی استفاده می کند که به بهبود سریعتر ص،ه های آسیب دیده کمک می کند. اینها و بسیاری پروژه های دیگر در دست اجرا، برای غلبه بر چالش های زیست محیطی اقیانوس های ما حیاتی هستند. آنها همچنین نمونه‌های خوبی از این هستند که چگونه فناوری و پایداری می‌توانند با هم کار کنند تا آینده‌ای را ایجاد کنند که در آن راه‌حل‌های نوآورانه از سیاره ما محافظت می‌کنند.

مش، خبرنامه الکترونیکی ما شوید

Barnacles چاپ سه بعدی در نیوزیلند. تصویر از QOROX.

در مورد آ،ین اخبار صنعت چاپ سه بعدی به روز باشید و اطلاعات و پیشنهادات را از فروشندگان شخص ثالث دریافت کنید.


منبع: https://3dprint.com/309970/from-concrete-to-c،-new-zealand-to-boost-marine-life-with-3d-printed-barnacles/

Barnacles چاپ سه بعدی در نیوزیلند. تصویر از QOROX.

اقیانوس های ما امروزه با چالش های زیست محیطی زیادی روبرو هستند. بالا آمدن سطح آب دریاها، کاهش کیفیت آب، کاهش تنوع زیستی دریایی و ناپدید شدن ص،ه های مرج، سلامت دریاهای ما را تهدید می کند. در پاسخ، برخی از سازمان ها نیازهای کره زمین را در اولویت قرار می دهند. یکی از این گروه ها است سواری بعدی، یک سازمان ،تی مسئول بازآفرینی شهری تحت شورای اوکلند در نیوزلند آ،ین پروژه آنها شامل استفاده از پرینت سه بعدی بتن برای ایجاد گلوله های مصنوعی است که تنوع زیستی را افزایش می دهد.

“به طور معمول، این ماژول های دریایی برای هدف ساخته نشده اند. فیونا نا،، مدیر موقعیت مک، اولویت در Eke Panuku توضیح می دهد که آنها یک فرم استاندارد دارند. با این حال، ما به آنها نیاز داشتیم که اندازه و شکل منحصر به فردی داشته باشند، بنابراین از متخصصان چاپ سه بعدی QOROX کمک گرفتیم.

QOROX، مستقر در همیلتون، نیوزلند، اولین شرکتی نیست که یک پروژه دریایی را انجام می دهد. این شرکت قبلاً ص،ه‌های مصنوعی ایجاد کرده بود که عملکردی مشابه با بارناکل‌های جدید دارند و برای جذب حیات دریایی با ،یب صدف‌ها در سازه‌ها طراحی شده بودند.

ماژول‌های دریایی سنتی اغلب از نظر شکل و اندازه ی،ان هستند، اما به لطف چاپ سه بعدی، طراحان می‌توانند طرح‌های سفارشی‌سازی شده‌ای ایجاد کنند که نیازهای زندگی دریایی را بهتر برآورده کند.

QOROX از فناوری چاپ سه بعدی پیشرفته استفاده کرد ساخت و ساز CyBe برای ایجاد گودال های مصنوعی یک شرکت هلندی، CyBe، سخت‌افزار، نرم‌افزار، مصالح ساختم، و پلت‌فرم‌های یادگیری را توسعه داده است تا به فروشگاهی تک‌بعدی برای چاپ سه‌بعدی بتن تبدیل شود. بیش از ده سال است که در این صنعت حضور داشته است و با فناوری‌هایی که امکان فرآیندهای ساختم، سریع‌تر و پایدارتر را فراهم می‌کند، مرزهای ممکن را در ساخت‌وساز پیش می‌برد.

Barnacles چاپ سه بعدی در ،ه در نیوزیلند نمایش داده شده است. تصویر از QOROX.

این ،ه‌های پرینت‌شده سه‌بعدی از ،ه‌های واقعی تقلید می‌کنند، که موجودات دریایی کوچکی هستند که به سطوحی مانند سنگ‌ها، قایق‌ها و حتی حیوانات دیگر می‌،بند. پوسته سخت آنها از بدن نرم آنها در داخل محافظت می کند و با تکان دادن پاهای کوچک (به نام سیری) در آب برای گرفتن مواد غذایی مانند پلانکتون تغذیه می کنند. بارناکل تنوع زیستی را تقویت می کند و منبع غذایی حیاتی برای سایر حیوانات دریایی فراهم می کند.

این پروژه جدید یک مزیت اضافی دارد: قابلیت چاپ سه بعدی برای ساخت سازه های مقرون به صرفه تر، سریع تر و پایدارتر. چاپ سه بعدی بتن مزایای زیادی نسبت به روش های ساخت و ساز سنتی دارد، از انعطاف پذیری طراحی گرفته تا امکان ایجاد سازه های متن، با نیازهای محیطی خاص. این مزایا آن را به گزینه ای ایده آل برای پروژه هایی مانند گلوله های مصنوعی تبدیل می کند. این تیم قبلاً 11 بارناکل را با میانگین زمان چاپ 5 دقیقه چاپ کرده بودند.