آگنیکول هند راکت Maiden را با موتورهای چاپ سه بعدی با موفقیت پرتاب کرد – 3DPrint.com

نارندرا مودی، نخست وزیر هند در حال گفتگو در مورد برنامه های آگنیکول برای موشک. تصویر از اگنیکول.

سکوی پرتاب سیار Dh،h که توسط Agnikul در مارس 2024 معرفی شد، برای پرتاب موشک Agnibaan از هر مک، روی زمین ایجاد شد. به گفته این استارتاپ، مشتریان می توانند سایت پرتاب خود را انتخاب کنند، نحوه پرتاب ماهواره را تغییر دهند و فصل جدیدی را در اکتشافات فضایی باز کنند.

آگنیکول اولین سکوی پرتاب خصوصی هند را در رایج ترین سکوی پرتاب ISRO در سریهاریکوتا تأسیس کرد.

حتی بیشتر از آن، فضاپیمای Agnibaan از موتور نیمه برودتی Agnilet پرینت سه بعدی نیرو می گیرد. این موتور یک نسخه بهینه شده برای خلاء طراحی شده برای مرحله دوم وسیله نقلیه مداری Agnibaan، چندین بخش را در یک قطعه واحد ،یب می کند و آن را سبک تر و قابل اعتمادتر می کند.

در مورد آ،ین اخبار صنعت چاپ سه بعدی به روز باشید و اطلاعات و پیشنهادات را از فروشندگان شخص ثالث دریافت کنید.


منبع: https://3dprint.com/310129/indias-agnikul-successfully-launches-maiden-rocket-with-3d-printed-engines/

در حال حاضر هند تنها 2 درصد از 400 میلیارد دلار بازار فضای تجاری جه، را در اختیار دارد. با این حال، با فشار مودی برای خصوصی‌سازی بخش فضایی و افزایش سرمایه‌گذاری خارجی، این کشور قصد دارد تا سال 2040 سهم خود را به 40 میلیارد دلار افزایش دهد. با پتانسیل بسیار زیاد، آگنیکول در حال هماهنگ ، ماموریت خود با اه، گسترده‌تر هند در بازار جه، فضایی است.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند در حال گفتگو در مورد برنامه های آگنیکول برای موشک.

پیشرفت های Agnikul فراتر از سکوهای پرتاب موبایل است. در حالی که موشک های سنتی اغلب از ریل های راهنما برای پایداری در حین پرتاب استفاده می کنند، آگنیبان بدون آنها بلند می شود. درعوض، از سیستم‌های رانش خودکار و گیمبال پیشرفته، هر دو توسعه یافته و آزمایش شده در داخل، برای انجام مانورهای پیچیده در طول پرواز استفاده می‌کند.

آگنیبان که در ابتدا برای راه اندازی در اوایل سال 2024 برنامه ریزی شده بود، چندین بار به تعویق افتاد. این تاخیرها اساساً به دلیل مشکلاتی بود که در بررسی‌های قبل از پرتاب شناسایی شد، با اولین تاخیر فقط 92 ث،ه قبل از پرواز در آوریل، زم، که یک مشکل فنی پیش‌بینی‌نشده شناسایی شد.

Agnilet یک موتور نیمه برودتی تک تکه با چاپ سه بعدی است. تصویر از اگنیکول.

دیگر تلاش‌های پرتاب به دلیل مشکلات فنی مشابه به تعویق افتاد و تنها پیچیدگی‌های مرتبط با آزمایش موشک‌های جدید را برجسته کرد. با این حال، با فشار نخست وزیر هند، نارندرا مودی برای خصوصی سازی و تجاری سازی بخش فضایی، آگنیکول واقعاً در تلاش بود تا دومین پرتاب موشک خصوصی هند را پس از پرتاب موشک Vikram-S توسط استارتاپ Skyroot در سال 2022 انجام دهد.

چنای، استارتاپ فضایی مستقر در هند آگنیکول اولین پرواز خود را در 29 مه 2024 با موفقیت انجام داد. ماموریت 01 نشانگر فناوری زیرمداری Agnibaan (SOrTeD) را در یک پرواز زیرمداری از اولین سکوی پرتاب خصوصی هند در مرکز فضایی ساتیش داوان (SDSC-SHAR) در سریهاریکوتا. Agnibaan SOrTeD یک صعود عمودی کنترل شده و یک سری مانورهای از پیش تعیین شده را قبل از بازگشت به زمین انجام داد.

آگنیکول اولین سکوی پرتاب خصوصی هند را در رایج ترین سکوی پرتاب ISRO در سریهاریکوتا تأسیس کرد. تصویر از اگنیکول.

برخلاف موتورهای سنتی که نیاز به مونتاژ و جوشکاری پیچیده دارند، Agnilet در محل با استفاده از همجوشی بستر پودر لیزری (L-PBF) و مواد هوافضایی درجه بالا مانند مس، این،ل، مونل و تیت،وم تولید می‌شود. این تکنیک ساخت پیشرفته نه تنها زمان تولید Agnikul را کاهش می‌دهد، بلکه خطاها را نیز به حداقل می‌رساند و اطمینان از اینکه موتور می‌تواند طبق برنامه‌ریزی شده و ایمن است، آسان‌تر عمل کند.

پرتاب موفقیت آمیز Agnibaan از یک سکوی پرتاب خصوصی یک دستاورد مهم برای این شرکت و صنعت فضایی هند است. این لانچ پد با همکاری شرکت توسعه یافته است سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) و مرکز ارتقاء و مجوز فضایی ملی هند (IN-SPACe)، ثابت می کند که استارتاپ ها در بخش فضایی هند چقدر در حال رشد هستند و نشان دهنده تغییری به سمت دموکراتیک ، اکتشاف فضا است.

کار آگنیکول با موتورهای موشک پرینت سه بعدی و سکوی پرتاب آن ثابت می کند که شرکت های خصوصی در حال تبدیل شدن به بازیگران کلیدی در بازار جه، فضایی هستند. علیرغم برخی چالش ها و ناکامی ها، روند به وضوح به سمت نقش بزرگ تری برای استارت آپ ها پیش می رود. این تغییر با مشارکت با آژانس‌های فضایی پشتیب، می‌شود که نشان‌دهنده نفوذ فزاینده بخش خصوصی در اکتشافات فضایی است.

مش، خبرنامه الکترونیکی ما شوید

Agnikul با متعهد به کاهش هزینه های پرتاب و ارائه راه حل های قابل تنظیم، خود را به ،وان یک بازیگر کلیدی در ظهور هند در صنعت فضایی معرفی می کند. این پرتاب تاریخی مجموعه‌ای از اولین‌ها را برای بخش فضایی هند رقم زد: اولین پرتاب خصوصی از سکوی پرتاب خصوصی در SDSC-SHAR و اولین پرواز با موتور نیمه برودتی. موفقیت این ماموریت نتیجه تلاش مش، با IN-SPACE، ISRO و موسسه فناوری هند مدرس (IIT Madras).