آوردن یک مدل کسب و کار از نمونه اولیه به مقیاس: مدیرعامل Makelab کریستینا پرلا در مورد استراتژی رشد نوآورانه شرکت بحث می کند – 3DPrint.com

در مورد آ،ین اخبار صنعت چاپ سه بعدی به روز باشید و اطلاعات و پیشنهادات را از فروشندگان شخص ثالث دریافت کنید.


منبع: https://3dprint.com/308964/bringing-a-business-model-from-prototype-to-scale-makelab-ceo-christina-perla-discusses-the-companys-innovative-growth-strategy/

همانقدر که پرلا به AM عشق می ورزد، جستجوی افراد با تجربه کم AM به وضوح موضوع بزرگی در پشت اثربخشی عملیاتی Makelab است:

“من بسیار نامتعادل را دیده و مشاهده کرده ام، فوق فنیپرلا توضیح داد، تیم‌های افزودنی سنگین مهندسی که در نهایت در شرکت‌هایی که در آنها عضویت دارند، محو می‌شوند. «و وقتی این اتفاق می‌افتد، آن وقت است که همه چیز به اشتباه پیش می‌رود. ارتباط مستقیماً از در خارج می شود. بنابراین اگر شما هستید در AM و فقط توجه به AM به جای روندهای گسترده تر، این است اجتناب ناپذیر است که نقاط کور ایجاد شود. اگر وجود دارد یک چیز را در تجربه طراحی صنعتی ام آموختم، این است همیشه با یک مشکل برخورد کنیم، اینجاست تمرکز من است، اما اینجا نیز شعاع من است – و این چیزها چگونه پل می شوند؟ شناسه گفتن ی،ی قدرت اصلی که هم من و هم م، داریم.»

در همین حال، شرکت در حال حاضر به طور ارگ،ک به طور کامل بر اساس شرایط خود در حال رشد است: Makelab دومین مکان خود را در محل بسیار من، سانفرانسیسکو افتتاح می کند. این تصمیم نیز ،یبی از شرایط تصادفی و مانور عمدی بوده است که با حرکت ناشی از Makelab's شبکه سازی با نیت پاجت، یکی از بنیانگذاران فضای نمونه سازی/مشاوره استودیو 45، در میان سرمایه گذاری های دیگر. جدید Makelab موقعیت مک، با مکان دوم استودیو 45 قرار خواهد گرفت:

“طراح صنعتی بودن، م، و من در ابتدا قصد داشتم یک شرکت طراحی راه اندازی کنم. همانطور که ما در حال ساخت آن بودیم و پروژه‌های مختلف مشتری را انجام می‌دادیم، فرصتی به وجود آمد بدست آوردن فروشنده ای که برای پرینت سه بعدی استفاده می کردیم. ما فکر می‌کردیم که این ،ید برای حمایت از شرکت طراحی باشد، اما در نهایت به موفقیت و مقیاس‌پذیری بسیار سریع‌تر از دیگری دست یافتیم. ،ب و کار،Makelab's مدیرعامل، کریستینا پرلا، در مورد آنچه او به ،وان منشاء “نیمه غیرعمدی” شرکت یاد می کند، به من گفت. ممکن است این مسیر برای همه نباشد، اما به نظر می رسد که “تصادفی” حداقل در یک مورد است، قابل اجرا راهی برای راه اندازی ،ب و کار

ما می‌دانستیم که سانفرانسیسکو تنها با توجه به تعداد شرکت‌های سخت‌افزاری که در آنجا هستند و تعداد مشتریان فعلی ما از منطقه خلیج، یک نقطه داغ خواهد بود. ما به دنبال نشانگرهای مختلفی هستیم که ممکن است نشانگر یک نقطه داغ باشد – شبکه های حرفه ای، آموزش، تاریخ شهر. ما تحقیقات بازار در سطح بالایی را انجام می دهیم و سپس برای پشتیب، از آن به عمق می پردازیم. ث،اً، فرصتی برای هم‌محلی از بسیاری جهات فوق‌العاده استراتژیک است. هر چند، فرهنگ و جامعه متن، است باید آنجا باشد – آن باید هنوز احساس می کنم Makelab

سال 2024 سال بسیار خوبی است Makelab تا کنون، از یک به دو مکان، با پرلا اشاره کرده است که از ابتدای آوریل، عملکرد سال تا به امروز شرکت بهبود یافته است. تقریبا چهار برابر در مقایسه با همان معیار در آن زمان در سال 2023.

پرلا می‌گوید: «من احساس می‌کنم کائنات این روش خنده‌دار را دارد که در لحظه‌های من، پشت شما باشد و شما را در مسیر درست راهنمایی کند. ما توسط یک صندوق VC در محراب رها شدیم: آنها قبل از آن چک می نوشتند در واقع داشتن پول در بانک، و آن اساسا منفجر شده است بر روی آنها Makelab و تعداد زیادی از شرکت‌های دیگر که توسط ،ن تأسیس شده‌اند، همگی در مراحل پیشرفته معاملات ما بودند که این موضوع به هم ریخت. اما ما آن را به ،وان نشانه ای در نظر گرفتیم که فقط باید روی خودمان شرط بندی کنیم -'اجازه دهید فقط به ساختن ادامه دهید. ما یک مدل ،ب و کار داشتیم که کار می کرد و راه در حال رشد قبل از اینکه ما شروع به کار کنیم، بنابراین اجازه دهید ،ب و کار را بر اساس آن پایه ای که قبلا ایجاد شده است، رشد دهید. این رشد شتابان برنامه ریزی شده ای نبود که ما انجام دادیم پیش بینی شده است، اما در گذشته من فکر می کنم یکی از بهترین تصمیمات ما بود می توانستم ساخته شده است.»

اگر می‌پرسید Makelab چه احساسی دارد، این محیطی است که بهترین راه برای جا افتادن در آن این است که یک متفکر کل نگر باشید:

در صحبت با نظر پرلا در مورد “کمی شانس، واکنش استراتژیک و متفکرانه به فرصت ها، و کمی اتفاق”، این شرکت می تواند در حال حاضر در یک موقعیت کاملاً جایگزین قرار داشته باشد، به سادگی رویدادهای خاصی داشته باشد. اتفاق افتاد تا حدودی متفاوت:

Oاز یک طرف، تصمیم برای نرفتن به مسیر VC بود به تا حد زیادی ساخته شده است برای Makelab، که ،مت شانس و اتفاق است. اما من فکر می کنم واکنش استراتژیک شرکت به آن نتیجه نشان می دهد دقیقاً چرا sموفقیت هرگز نیست فقط در مورد شانس و اتفاق بیفتدموضع: بسیاری دیگر شرکت ها می خواهمve احتمالا پاسخ داده است به ناپدید شدن اولیه معامله به ،وان نشانه ای از آن است که آنها باید هر معامله ای را که در دامان آنها افتاد، انجام دهند. Makelab، در عوض، با پانچ ها رول می شود، الفnd است در حال حاضر به احتمال زیاد در یک مکان بسیار بهتر برای جذب سرمایه گذاران، باید thچشم انتخاب کنیدo این کار را نسبت به سالهای پیش انجام دهید.

تصاویر از Makelab

مش، خبرنامه الکترونیکی ما شوید

ما پولی از آن جمع آوری نکرده ایم VC هاپرلا گفت، و من فکر می کنم که این بخش بزرگی از موفقیت ما تا کنون بوده است. “ما قادر به واقعا راهنمایی Makelab به گونه ای که مشتری و محصول محور باشد. ما به آنچه لازم است گوش می دهیم و برای آن حل کنید – الفبدون فشار ج، زم، رشد غیرواقعی از VCها. یکی از ما قدرت های فوق العاده این است که می د،م چگونه با افراد محصول/سخت افزار صحبت کنیم، ما از آن دنیا آمده ایم. و ما داریم به مدت هفت سال با رشد مداوم، به اعتماد و اعتبار نزد مشتریانمان کمک می کند. تجربه مشتری که ما طراحی کرده‌ایم یکی از دلایل مهمی است که باعث می‌شود مشتریان به ما مراجعه کنند و مدام برمی‌گردند: این است قابلیت اطمینان در دریایی از هرج و مرج و فشار توسعه محصول. کل تاریخ ما در Makelab کمی خوش شانس بوده است، واکنش استراتژیک و متفکرانه به فرصت ها، و کمی اتفاق رخ داده است.»

در نگاهی به گذشته، آنها تصمیم هوشمندانه ای گرفتند: جای پای Makelab در یک محیط شهری متمرکز به شرکت مزیت منحصر به فردی در توانایی آن در ارتباط با مشتریان نزدیک به زمین خانه آنها می دهد، در حالی که به دفتر خدمات اجازه می دهد تا از حجم وسیع طراحی منطقه استفاده کند. خلاقیت البته، اگر Makelab درس‌های کلیدی دیگری را در مراحل اولیه‌اش نمی‌ آموخت، عامل بروکلین به تنهایی اهمیتی نداشت:

دوام این گزینه می تواند به تیمی که در اطراف خود دارید بستگی داشته باشد: “م،” م، موتا است، مدیر ارشد اجرایی و یکی از بنیانگذاران Makelabو شوهر پرلا. پرلا و موتا هر دو در دانشگاه معتبر بروکلین در رشته طراحی صنعتی تحصیل ،د موسسه پرات، که کم و بیش کل منطق پشت این است که چرا این دو یک دفتر خدمات تولید مواد افزودنی (AM) را در مکان نامحتمل یکی از پنج ناحیه منهتن راه اندازی ،د.

پرلا به من گفت: “احتمالاً تا پایان سال ما نسبت به سال قبل 2 تا 3 برابر رشد خواهیم داشت.”

“یادگیری با انجام دادن” این روزها یک اصل مهم برای تولید است و اهمیت آن افزایش می یابد، هر چه چشم انداز صنعتی جه، سریعتر تغییر کند و برندهای قدیمی بیشتر به شرکت هایی مانند مراجعه کنند. Makelab تا به آنها کمک کند تا با شرایط عادی جدید سازگار شوند. از نظر چه چیزی Makelab پرلا می‌تواند بر اساس سفری که تاکنون انجام داده است، آن را به بهترین شکل خلاصه کرد: «ای کاش مردم کمتر بر فروش مدل ،ب‌وکارشان تمرکز می‌،د و بیشتر روی کیفیت محصول/خدمتشان تمرکز می‌،د.» با انجام همین کار، Makelab به طور تصادفی با یک مدل ،ب و کار امیدوارکننده مواجه شده است.

“من آوردن افرادی که ممکن است تجربه سبکی با آنها داشته باشند را دوست دارم AM، اما از خارج از صنعت هستند که هستند واقعا کنجکاو برای یادگیری، که دارای مهارت های عمومی مانند مدیریت پروژه و مهارت های مدیریت ارتباط با مشتری هستند. این که بتو،م چیزها را از در بیرون ببریم، یکی از وظایف اصلی کاری است که انجام می دهیم، این است تعجب آور است که چقدر افراد کمی واقعاً چنین مهارت توجه و مسئولیت پذیری را دارند. و از بود یک استارتاپ و بود هنوز خیلی در روند رشد، یک چیزی که من در کارمندان آینده نگر به دنبال آن هستم این است که آیا می تو،د کمی از هرج و مرج را مدیریت کنید؟ من فکر می کنم این است یک مهارت واقعی برای ،ی که نه تنها می تواند از طریق آن حرکت کند که، اما است در واقع قادر است از آن رشد کند و با آن انگیزه پیدا کند. من و م، نمونه های بارز آن هستیم – بود طراحان، پس چگونه به این صنعت مهندسی رسیدیم، درست است؟ بود اثبات اینکه اگر شما هستید واقعا انگیزه برای یادگیری در مورد چیزی، شما آن را بفهم.»